Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Vaak verschijnen er in kranten of op televisie allerlei berichten in verband met China. Sommigen daarvan handelen over de luxegoederenmarkt in China, Chinese toeristen die exuberante bedragen uitgeven in het buitenland, de verstedelijking in China of de grote kloof tussen arm en rijk. Al deze berichten hebben één sociale groep gemeen: de Chinese nieuwe rijken.De Chinese nieuwe rijken een relatief recent fenomeen. Na de turbulente jaren van het beleid van Mao Zedong volgen er al snel economische hervormingen, met de openstelling van het land en de markt tot gevolg. Vanaf de jaren 90 van de twintigste eeuw ontstaat er een nieuwe middenklasse, een tot dan toe in China onbekende sociale klasse.Hun consumentengedrag verbaast de hele wereld. Chinezen hebben onlangs Japanners ingehaald als grootste consumenten van luxeproducten ter wereld, en op alle mogelijke plaatsen kan je Chinese toeristen dure aankopen zien doen. Door hun consumptiepatronen streven ze naar een hogere maatschappelijke status of willen ze hun huidige sociale positie verstevigen. Dit interessant gegeven wil ik in deze thesis onderzoeken. Eerst zorg ik voor een theoretische basiskennis door het ontstaan en de kenmerken van de Chinese nieuwe rijken te onderzoeken. Daarna neem ik hun consumentengedrag onder de loep. Welke factoren hun winkelgedrag beïnvloeden en hoe zij aankoopbeslissingen nemen zijn twee belangrijke elementen in dit deel. Ook bespreek ik de huidige situatie op de luxemarkt in China en enkele belangrijke veranderingen die deze aan het doormaken is. Verder kijk ik ook nog naar op welke manier bedrijven hun producten het best aan de Chinese nieuwe rijken kunnen aanbieden. Deze theoretische kennis toets ik aan de realiteit in het laatste hoofdstuk. Door middel van interviews bij Belgische verkopers in Antwerpen en Brussel probeer ik een beeld te schetsen van de Chinese nieuwe rijke toerist in België en zijn consumentengedrag in de winkels.Chinese nieuwe rijken zijn een interessante soci...
Choose an application
In this study the impact of auditors on the ESG performance and greenwashing levels of firms is examined. The research combines existing studies on audit impact and research on greenwashing and ESG performance to provide insights into the possibility of auditors mitigating the impact of greenwashing on firm-level. The population in the study contains financial and ESG data from firms included in the Russell 1000 index and is collected from multiple reputable sources like Bloomberg, Refinitiv Eikon and Wharton Research Data Services for the year 2021. Greenwashing is measured by a combination of ESG disclosure scores and ESG performance. The results show a statistically significant difference in impact between different auditors, due to differences in experience, specialization and audit approach.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|