Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
COPD wordt nog vaak ondergediagnosticeerd. Hierdoor verloopt de educatie voor de COPD patiënten niet optimaal. Ze zijn vaak therapieontrouw omdat ze veel medicatie moeten nemen. Ze ondervinden geen verbetering na het inhaleren van de medicatie. Door interdisciplinair te werken en zelfmanagement te motiveren worden er betere resultaten van therapietrouw gezien bij COPD patiënten.Met het eerste deel van deze bachelorproef wordt er getracht om de nood aan te tonen om COPD patiënten goed op te volgen. Goede educatie door een COPD verpleegkundige over inhalatietherapie en een goede pulmonale revalidatie dragen bij tot een daling van de mortaliteit en een verbetering van de levenskwaliteit van de patiënt. In het praktisch gedeelte is er toegespitst op het correct inhaleren van de medicatie. Aan de hand van een checklist werden de COPD patiënten geobserveerd hoe ze de inhalatiemedicatie inhaleren.Omdat er zowel bij patiënten als zorgverleners fouten gebeuren bij inhalatietherapie, wordt dit met deze bachelorproef getracht te veranderen.Na het maken van deze bachelorproef is de hoofdconclusie dat er interdisciplinair moet worden gewerkt om COPD patiënten optimaal te educeren en te begeleiden in hun ziekteproces.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|