Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Theoretische beschrijving van de sociale ontwikkeling van het jonge kind die ervan uitgaat dat kinderen over een aangeboren vermogen beschikken om sociaal te zijn. Behandeld zijn de achtergronden van populariteit, agressie, sociale vaardigheden, vriendschap, pesten, de al dan niet veilige hechting als mogelijke oorzaak voor kwetsbaar zijn en slachtoffer zijn, alsmede voor opvallend gedrag als agressie en treiteren. Mensen die met jonge kinderen werken en leven krijgen hier inzicht in het sociale bestaan en gedrag van peuters en kleuters. Relevante en praktische informatie voor leidsters in kindercentra, leerkrachten en ouders van jonge kinderen.
sociale ontwikkeling --- Educational sciences --- Age group sociology --- Affective and dynamic functions --- opvoeding --- ontwikkelingspsychologie --- agressie --- gehoorzaamheid --- kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- psychologie --- 416.23 --- 433.4 --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- 416.1 --- Agressie --- Agressieve kinderen --- Angstige kinderen --- Egoïsme --- Fiske, Alain --- Gehoorzaamheid --- Kind --- Kleuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Pesten --- Relatie tussen kleuters --- Sociale ontwikkeling --- Sociometrie --- Vriendschap --- Zelfsturing --- 416.5 --- Fixatie --- Sociale psychologie --- kleuterschool: sociale opvoeding --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Sociale en emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding
Choose an application
Choose an application
Dat kinderen naast het schoolse leren ook spelen, dat ze graag spelen en dat ze ook moeten kunnen spelen, daar is vaak weinig aandacht voor. Wat is spelen, wat is het belang ervan en op welke manieren spelen ze? Leerkrachten bouwen zo een band op met de kinderen, ze leren ze beter kennen in hun ontwikkeling en leren te signaleren waar mgoelijk extra zorg nodig is. Leerkrachten leren in dit boekje ook hoe je het spelen van kinderen kunt stimuleren : door ruimte te geven, materialen beschikbaar te stellen en mee te gaan in de beleving van het kind. Het grootste deel van het boek bestaat uit een breed en rijk overzicht van allerlei manieren van spelen met veel concrete suggesties: voor de reguliere basisschool (kleuterklas en lagere school), individueel en voor een kleine of grote groep en gerelateerd aan verschillende vak- en vormingsgebieden. Steeds wordt het belang benadrukt van creativiteit en improvisatie en in elke spelcategorie wordt ingegaan op de vraag wanneer extra zorg gewenst is.
Basisonderwijs. --- Spelen. --- basisonderwijs --- spelen --- Didactics of sports and games --- Orthopedagogics --- Didactics of Kindergarten --- didactische werkvormen --- Didactics of primary education --- #PBIB:+110.59 --- Spel --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Spel --- 474.9 --- didactiek --- 622.1 --- Basisonderwijs --- Spelactiviteiten --- Improvisatie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sensomotoriek --- Sensopathisch spel --- Spelen --- 796.1 --- Didactiek --- Kenmerken --- Onderwijs --- Ontwikkeling --- 471.6 --- 477.8 --- Lichamelijke opvoeding; ba.o --- Spel; opvoeding --- Spelen : basisonderwijs --- Spelletjes : kleuteronderwijs --- 061483.jpg --- Spelen ; basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Andere --- didactiek basisonderwijs - overige onderwerpen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Overige onderwerpen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Spelactiviteit --- 433.6 --- kind, spel en speelgoed --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Orthopedagogiek
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|