Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

DB (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2017 (1)

2015 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Open gemeenten : de sociale media-almanak voor gemeenten 2015
Authors: ---
ISBN: 9789463010160 Year: 2015 Publisher: Delft Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Open Gemeenten' is de vierde in een reeks bundels met de laatste inzichten en goede voorbeelden van sociale media, innovatie en vernieuwing, toegespitst op de (lokale) overheid . Deze sociale media-almanak voor overheden is samengesteld uit bijdragen van ambtenaren, bestuurders, sociale media-adviseurs, mensen uit het bedrijfsleven en de wetenschap. Zo krijgen gemeenten vanuit verschillende invalshoeken advies en inspiratie.Het 'groeimodel sociale media voor gemeenten', dat in de editie van 2014 is gepresenteerd, ordent ook in deze editie de zestig cases en artikelen. Gemeenten kunnen op deze manier precies die voorbeelden en aanpakken lezen die op dat moment voor hen relevant zijn. Zo kunnen ze er direct en concreet mee aan de slag.Aan de basis van het boek ligt wederom het onderzoek naar het gebruik van sociale media door gemeenten. Het onderzoek is in 2015 alweer voor de vijfde keer uitgevoerd. Gemeenten begrijpen sociale media steeds beter en weten de kansen te benutten. Maar ook dit jaar blijkt dat het inbedden van sociale media in de organisatie voor gemeenten de grootste opgave is.Bron : http://www.bol.com


Book
Van buiten naar binnen : klantcontact en interactie in het publieke domein
Authors: --- ---
ISBN: 9789463011280 Year: 2017 Publisher: Delft Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gemeenten willen meer van-buiten-naar-binnen werken. Ze willen meer samenwerken met buurten en groepen belanghebbenden. En de dienstverlening van gemeenten kan ook beter: meer online, persoonlijker en dichtbij. De wereld van dienstverlening mengt zich door webcare en online media met die van communicatie. En raakt met co-creatie, crowdsourcing en communities de gemeentelijke ambities met participatie.Tegelijkertijd blijft de echte verbetering op klantcontact en interactie uit. Investeringen in de dienstverlening van gemeenten renderen onvoldoende. Collega?s van Communicatie en Dienstverlening lopen vast op afdelingsoverstijgende belangen en organisatiebrede verandervraagstukken. Er is behoefte aan een nieuwe richting.In Van Buiten naar Binnen, klantcontact & interactie in het publieke domein delen Frank de Goede, David Kok en Ewoud de Voogd hun visie op klantcontact en interactie met de gemeente. Zij verkennen wat de inwoner nu eigenlijk wil van de gemeente. Welke ontwikkelingen zijn er rond dienstverlening, communicatie en participatie? Wat zou een visie op weg naar 2025 moeten zijn? Welk groeipad is daarbij te volgen? Welke nieuwe taken en rollen komen daarbij kijken? In de visie op klantcontact & interactie komen de werelden van dienstverlening, communicatie en participatie bij elkaar. De visie is uitgewerkt en doorspekt met concrete tips en trics. Het is tijd voor een afdeling Klantcontact & Interactie!Frank de Goede is directeur van SIMgroep. SIMgroep helpt 250 lokale overheden met de website, e-dienstverlening en oplossingen voor de gemeenteraad. Frank volgt al 15 jaar de digitale ontwikkelingen bij gemeenten. Daarmee verbetert hij continu het frontoffice van de overheid. Met veel kennis van digitale media en vooral vanuit de ervaring van gebruikers buiten en binnen de gemeenten.David Kok onderzoekt sinds 2011 op persoonlijke titel het gebruik van sociale media door gemeenten in Nederland. Hij verzamelt daarbij de beste cases en ervaringen van gemeenten met nieuwe media en de netwerksamenleving. Sinds 2012 werkt hij daarbij nauw samen met HowAboutYou. David is communicatieadviseur voor de gemeenteraad van Almere.Ewoud de Voogd is partner van HowAboutYou, het adviesbureau in online media en klantcontact voor gemeenten. Hij beweegt zich op het snijvlak tussen overheid, inwoners, bedrijven of buurten en nieuwe technologie. Als organisatieadviseur verbeterde Ewoud de dienstverlening, communicatie en participatie van tientallen gemeenten.Bron: https://eburon.nl/product/buiten-naar-binnen/

Listing 1 - 2 of 2
Sort by