Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Naar aanleiding van het drugbeleid in Don Bosco Groenveld wil de school campagne voeren tegen energiedranken, de school hoopt dat de leerlingen minder energiedrank drinken voornamelijk voor en tijdens de schooltijd. Vanuit de school zijn energiedranken verboden, toch vinden ze regelmatig lege blikjes van energiedranken terug in hun vuilnisbakken. Hieruit ontstond mijn afstudeeronderzoek: een bewustmakingscampagne over de gevaren van energiedrank. Ik heb tijdens mijn onderzoek onderzocht welke aspecten een invloed hebben op een duurzame gedragsverandering, welke houding en kennis de leerlingen van Don Bosco Groenveld aannemen ten opzichte van energiedrankjes voor en na het project en welke werkvormen er geschikt zijn om leerlingen inzicht te geven in de gevaren van energiedrankjes. (Bron: auteur)
Choose an application
In het eerste deel van mijn afstudeerproject kan je kennis maken met het Provinciaal Domein Averegten. Er worden aspecten besproken zoals de geografisch ligging, bestemmingen en ruimtelijk beleid, historiek, bodemsamenstelling, flora en fauna, faciliteiten en activiteiten. In het tweede deel worden de eigenlijke opdrachten besproken en de bijhorende eindtermen en leerplandoelstellingen. De opdrachten zijn opgedeeld in enerzijds opdrachtenfiches met behorend stappenplan en benodigdheden, anderzijds werkfiches die door de leerlingen worden ingevuld. (Bron: auteur)
Choose an application
Dit afstudeeronderzoek zal leerkrachten en andere geïnteresseerden ondersteuning bieden bij het integreren van een nieuwe onderzoeksactiviteit in de lessen natuurwetenschappen en biologie. Om de creativiteit van de leerlingen in het secundair onderwijs te stimuleren, wordt in dit onderzoek op zoek gegaan naar een efficiënte en fijne manier om de gedachtewereld van de leerlingen te prikkelen en hun motivatie een boost te geven. In dit onderzoek wordt namelijk 'filosoferen met jongeren' voor het eerst geïntegreerd en onderzocht in de lessen natuurwetenschappen en biologie. Dankzij het gebruik van deze onderzoeksactiviteit leren de leerlingen op een andere manier de wetenschappelijke feiten, die tijdens de les worden behandeld, benaderen. Eveneens worden de leerlingen actief bij de les betrokken, verruimen ze hun geest en leren ze bij over andere standpunten en inzichten over de maatschappelijk en ethische thema's die ze op hun filosofisch pad tegenkomen. In dit werk worden een aantal lessuggesties grondig beschreven waaruit de geïnteresseerde lezer inspiratie kan putten voor zijn/haar eigen lespraktijk. (Bron: auteur)
Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|