Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Wil je meer informatie over het werken met kinderen en jongeren met een handicap in de Chiro? je vindt in de brochure 'anders gewoon, gewoon anders' veel informatie over soorten handicaps en concrete tips om ermee om te gaan in jullie werking. Soms volstaan een paar kleine aanpassingen om het kinderen met een lichte handicap gemakkelijker te maken. Er staan ook een heleboel nuttige telefoonnummers en organisaties in. (Bron: website Chiro.be)
Choose an application
Wil je meer informatie over het werken met kinderen en jongeren met een handicap in de Chiro? je vindt in de brochure 'anders gewoon, gewoon anders' veel informatie over soorten handicaps en concrete tips om ermee om te gaan in jullie werking. Soms volstaan een paar kleine aanpassingen om het kinderen met een lichte handicap gemakkelijker te maken. Er staan ook een heleboel nuttige telefoonnummers en organisaties in. (Bron: website Chiro.be)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Een duurzaam en gezond mobiliteitsbeleid helpt ons om een aantal doelstellingen te behalen: de gezondheidsdoelstelling ‘Gezonder Leven’; de klimaatdoelstellingen; de duurzame ontwikkelingsdoelen (SDG’s) over klimaat, duurzame steden en gemeenschappen; de SDG’s over een goede gezondheid en welzijn; en minder vervoersarmoede. Mobiliteit is ook nodig om de gezondheidsongelijkheid te verkleinen. Want toegang tot werk, ontmoeting, zorg en onderwijs behoren tot de basisvoorwaarden voor kansen op een kwaliteitsvol en gezond leven. Daarnaast biedt mobiliteit beweegkansen. Vandaag beweegt 1 op de 2 Vlamingen te weinig. Maar we hebben ons in de loop van de geschiedenis wel altijd gemiddeld 80 minuten per dag verplaatst. Als we erin slagen om ons minstens 30 van deze 80 minuten actief te verplaatsen, zouden we de beweegnorm halen en veel chronische ziekten kunnen vermijden. Toch kiezen we vaak de wagen, ook voor korte afstanden die te voet of met de fiets overbrugbaar zijn. De wagen laten staan en vaker kiezen om te voet te gaan of de fiets te nemen zou niet alleen voor een actievere leefstijl helpen, maar ook voor een beter welbevinden. Bovendien zorgen actieve verplaatsingen niet voor luchtvervuiling of geluidsoverlast. En ze vormen geen rem op ontmoetingen. Het is duidelijk, voor onze gezondheid is de nood aan een mobiliteitsbeleid gebaseerd op het STOP-principe een evidentie. We ondersteunen dus de ambitie van Vlaanderen om een modal shift te realiseren. Het regeerakkoord zet in op de vergroening van het bestaande wagenpark. De opmars van de hybride en elektrische wagens komt op gang. Ze worden vaak genoemd in debatten over en bij maatregelen om CO2-uitstoot te beperken. Zo wil Noorwegen dat er vanaf 2025 nog alleen elektrische wagens worden verkocht, Nederland mikt daarvoor op 2030 en Vlaanderen op 2035. Een elektrische wagen stoot geen uitlaatgassen uit. Dat is goed voor onze gezondheid, het milieu en het klimaat. Maar welke invloed hebben elektrische wagens nog op onze gezondheid? Dit rapport biedt inzichten en beantwoordt zo de vraag: hoe passen elektrische wagens binnen een duurzaam en gezond mobiliteitsbeleid?
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|