Narrow your search
Listing 1 - 10 of 35 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Alternerend leren in het voltijds en deeltijds beroepsonderwijs: experiment met een nieuw concept : lessen uit het ESF-EQUAL-project JANUS.
Author:
ISBN: 9789055504800 Year: 2011 Publisher: Leuven HIVA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Overdrukken / De Rick, Katleen.
Author:
Publisher: Loc. var. nom. var.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Een voltijds engagement in het deeltijds onderwijs : strategieën van de centra voor deeltijds onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9789055504510 Year: 2008 Publisher: Leuven : HIVA,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ongeveer 6000 leerlingen bereiden zich in het deeltijds onderwijs voor op de uitoefening van een beroep. Idealiter vullen zij hun opleiding in een centrum voor deeltijds onderwijs aan met werkervaring zodat ze goed voorbereid op de arbeidsmarkt komen. Maar de realiteit is anders: ongeveer de helft van de jongeren werkt niet. Uit eerder onderzoek weten we dat dit deels te verklaren valt door de kenmerken van de jongeren (lage motivatie, tekort aan competenties en arbeidsattitudes, .) en dat het zeker ook niet evident is dat werkgevers zich engageren om leerlingen uit het deeltijds onderwijs werk te geven en op te leiden. Toch zijn er centra voor deeltijds onderwijs waar veel meer leerlingen aan het werk zijn dan gemiddeld. In opdracht van het Departement Onderwijs en Vorming onderzocht het Hoger instituut voor de arbeid (HIVA-K.U.Leuven) of de grote verschillen tussen de centra te verklaren zijn door de strategien die ze aanwenden opdat leerlingen hun opleiding aanvullen met werkervaring. Dit onderzoeksrapport geeft het onderwijs inzicht in werkzame acties en strategien en in de knelpunten, en geeft ook aan op welke manier de overheid en arbeidsmarktactoren kunnen bijdragen tot het realiseren van een voltijds engagement in het deeltijds onderwijs.


Book
Een voltijds engagement in het deeltijds onderwijs. Strategieën van de centra voor deeltijds onderwijs
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Leuven HIVA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit onderzoeksrapport geeft het onderwijs inzicht in werkzame acties en strategieën en in de knelpunten, en geeft ook aan op welke manier de overheid en arbeidsmarktactoren kunnen bijdragen tot het realiseren van een voltijds engagement in het deeltijds onderwijs.


Book
De leerplichtverlenging, 20 jaar later : inzichten en vragen vanuit het onderzoeksveld.
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Leuven KUL. Hoger instituut voor de arbeid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Werkervaring voor leerlingen uit de deeltijdse leersystemen : motieven en ervaringen van de werkgevers
Authors: ---
ISBN: 905550422X Year: 2006 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit Leuven. Hoger Instituut voor de Arbeid


Article
Vlaamse strategieën voor lokale jobcreatie: wat beveelt de OESO ons aan?
Authors: --- ---
Year: 2015

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Naar een positiever leerklimaat in Vlaanderen
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Leuven Hoger Instituut voor de Arbeid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Subsidies voor bedrijfsopleidingen als impuls voor kansengroepen : evaluatie in het kader van de on-going evaluatie ESF Vlaanderen 2007-2013.
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Leuven HIVA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Vlaamse ESF-agentschap subsidieert projecten die bedoeld zijn om bedrijven aan te zetten om opleiding voor hun werknemers te organiseren, met bijzondere aandacht voor kansengroepen. In dit rapport evalueren we de relevantie van dergelijke acties, de efficiëntie en effectiviteit ervan. Hoe gaan de bedrijven om met de voorwaarden die door ESF opgelegd worden? Beantwoorden de opleidingen aan de basisprincipes van goede opleidingen? Leidt de deelname aan het ESF- project tot een beter opleidingsaanbod en een grotere participatie aan opleidingen in de bedrijven? Passen de werknemers de vaardigheden die ze geleerd hebben in de opleiding ook toe? En heeft dat een effect op hun inzetbaarheid? Het onderzoek steunt op verschillende databronnen: documenten, diepte-interviews met de projectverantwoordelijken in bedrijven en een survey bij werknemers die met steun van het ESF een opleiding volgden. Zowel beleidsmakers als opleidingsverantwoordelijken in bedrijven vinden in dit rapport vele aanknopingspunten voor het uitwerken van een competentiebeleid.

Keywords


Book
De dynamische kracht van sectorconvenants
Authors: --- ---
ISBN: 9789088360053 Year: 2009 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit Leuven. Hoger Instituut voor de Arbeid

Listing 1 - 10 of 35 << page
of 4
>>
Sort by