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Certains domaines associés aux thèmes discutés ici échappent à mes compétences, comme par exemple l’évaluation des risques et des défauts de sûreté dans les transports. Ce qui m’a convaincu de l’importance de ce sujet, ce sont quelques conclusions très générales, je dirais volontiers quelques impressions que m’inspire depuis quelques années l’évolution très remarquable de nos pouvoirs d’analyse sur les processus de prise de décision en matière de risque. Le mot insécurité visera souvent ici la gestion des risques liés à des actes de malveillance intentionnelle... Les coûts de la sécurité prise en ce sens constituent aujourd’hui une composante de tout budget transport. Outre les coûts de prévention et de surveillance, les coûts de prévision, il faut aussi envisager désormais le coût des dommages potentiels liés à de tels actes. Les événements du 11 septembre 2001, qui ont accéléré cette évolution, doivent suffire à nous convaincre que les conséquences de tels dommages sont désormais commensurables avec les coûts des guerres.
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Le but de cette Table Ronde est d'évaluer les effets économiques des grands projets d'infrastructures de transport. On parle de grands projets pour désigner les bonds qualitatifs, qu'il s'agisse de négocier le tracé d'anneaux autoroutiers ou ferroviaires venant recouper la dispersion des voies de pénétration radiale, ou d'introduire des innovations plus ciblées, qu'elles visent la fréquence, la vitesse ou l'automatisation…
Urban, Rural and Regional Development --- Transport --- France
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Certain areas related to the topics under discussion here lie outside my field; for instance the evaluation of risk assessment and security deficiencies in the transport sector. What has convinced me of the importance of this subject are a few very general conclusions, indeed I would say, impressions, that I have drawn from the truly remarkable development of our powers to analyse the risk decision-making process over some years now. In this paper, the term “uncertainty” is often used with reference to the management of risks arising from intentionally malicious acts3. The costs of security in this sense of the term are an element of every transport budget today. In addition to the costs of prevention, surveillance and forecasting, the costs of the potential damages arising from such acts will also have to be taken into consideration from this point onwards. The events of 11 September 2001, which accelerated this trend, should suffice to convince us that, from now on, the consequences of such damages will be on a scale comparable to the costs of war (...)
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The purpose of this Round Table is to assess the economic effects of major transport infrastructure projects. The term "major projects" is used to designate qualitative leaps, be it the mapping out of new road or rail rings to link disparate radial penetration routes or the introduction of more-targeted innovations tackling frequency, speed or automation…
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Certain areas related to the topics under discussion here lie outside my field; for instance the evaluation of risk assessment and security deficiencies in the transport sector. What has convinced me of the importance of this subject are a few very general conclusions, indeed I would say, impressions, that I have drawn from the truly remarkable development of our powers to analyse the risk decision-making process over some years now. In this paper, the term “uncertainty” is often used with reference to the management of risks arising from intentionally malicious acts3. The costs of security in this sense of the term are an element of every transport budget today. In addition to the costs of prevention, surveillance and forecasting, the costs of the potential damages arising from such acts will also have to be taken into consideration from this point onwards. The events of 11 September 2001, which accelerated this trend, should suffice to convince us that, from now on, the consequences of such damages will be on a scale comparable to the costs of war (...)
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