Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cd-rom bij het bgelijknamige boek. Waar komt het vak vandaan, wat is het verschil tussen toneel en drama, hoe zet je activiteiten op en hoe begeleid je die? Wat zijn de vakinhouden en hoe zorg je dat het onderwijsinhoudelijk ook zinvol is? Kijk op spel behandelt waardevolle thema's als welke invloed creatieve vorming bijvoorbeeld op het zelfbeeld van kinderen heeft en welke rol de leerkracht hierin kan spelen. Het boek helpt de leerkracht een vakvisie te ontwikkelen, maar ook om dramatische spelactiviteiten praktisch te concretiseren. (Bron: covertekst)
Dramatische expressie --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- spelen --- dramatische expressie --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- toneelonderwijs --- basisonderwijs --- drama --- poppenspellen --- 471.41 --- 477.2 --- Didactiek --- Drama --- Dramatische werkvormen --- Hoorspel --- Improvisatie --- Lerarenopleiding --- Masker --- Pantomime --- Poppenspel --- Schimmenspel --- Tableau vivant --- Toneel --- Dramatische expressie ; basisonderwijs ; didactiek --- Taal en verbale expressie --- Conferences - Meetings --- Dramatische vorming
Choose an application
Vaak herinneren we onze toneelervaringen op de basisschool nog haarscherp. De gezelligheid tijdens het repeteren, de schmink, het applaus. Wat we niet weten, is het werk dat de juf of meester er aan had: de hoofdbrekens over een tekst, het regisseren van de kinderen en de organisatie voor passende kleding en het decor. De meeste leerkrachten willen wl graag iets maken van een theaterproject, maar hebben vaak te weinig ervaring om snel en efficint een educatief verantwoorde voorstelling op te zetten. De Planken op biedt uitkomst. Centraal staat het theater maken met kinderen in het basisonderwijs. Het boek beschrijft meer dan 20 theatervormen, compleet met stappenplannen en lesopzetten. De leerkracht kan er direct mee aan de slag Aan bod komt natuurlijk de grote eindmusical van groep 8, daarnaast bevat het boek ook adviezen voor een kleine(re) presentatie. Verder komt aan de orde: een vlekkeloze organisatie voor leerlingen en leerkracht, regisseren, een eigen script schrijven, aandachtspunten bij het schrijven van liedjes, theatertechniek, decor, kostuums en grime. Alles boeiend toegelicht door interessante interviews met professionals uit de theaterwereld. Kortom: een praktisch naslagwerk voor zowel de beginnende als de meer gevorderde leerkracht. Een must voor elke (aanstaande) leerkracht die het vak drama een persoonlijke en professionele invulling wil geven. Auteur Holger de Nooij schreef eerder Kijk op Spel (zie verderop in dit domein). Naast zijn werk als dramadocent heeft hij jarenlange ervaring met het maken van theater maken met kinderen in de leeftijd 4-14 jaar.
477.2 --- 792.5 --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Lager onderwijs --- Musicals --- Theater --- Basisonderwijs --- Dramatische expressie --- Dramatische vorming --- Toneel (Theater) --- Theater ; ba.o. --- Drama --- Toneel --- Verbale expressie. --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- dramatische expressie --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- educatief theater --- Didactics of primary education --- Theater ; ba.o --- Improvisatie --- Improviseren
Choose an application
matie bij dit boek vind je op http://www.pabowijzer.nlDe logingegevens vind je op Dinar > MediathekenInhoud: toetsvragen - samenvattingen - lesvoorbeelden - leerlijn - videofragmenten
Dramatische vorming --- Didactiek --- Lerarenopleiding --- Dramatische expressie --- Project kunstvakken
Choose an application
Een uitgave die gepresenteerd wordt als 'hét nieuwe basisboek' op het gebied van dramatische vorming in het basisonderwijs. Op informatieve wijze wordt ingegaan op het brede palet van drama: Drama inhoudelijk, Toepassingen van drama, Werkvormen, De dramales voorbereiden, Beginnen in de praktijk, Drama begeleiden en Gevorderd en productgericht drama. De opzet is vooral die van een (specialistisch) studieboek voor Pabo-studenten: elk hoofdstuk wordt in samenvatting ingeleid, de informatie is gestructureerd, zit vol praktische details, wordt afgewisseld met studievragen en wordt gestuurd door vetgedrukte trefwoorden en begrippen in de kantlijn. Veel zwartwitfoto's van spelsituaties en hier en daar een schema of tabel wisselen de tekst af. Het boek besluit met enkele praktijkbijlages, een uitgebreide begrippenlijst, een literatuuroverzicht en besprekingen van/antwoorden op de studievragen. Een cd-rom met videobeelden illustreert de behandelde theorie. Als geheel een praktisch bruikbare, vrij complete, actuele uitgave, die niet alleen studenten, maar ook leraren primair onderwijs bedient. De auteur is als dramadocent verbonden aan een pabo. © NBD Biblion
Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- toneelonderwijs --- dramatische expressie --- spelen --- Dramatische expressie --- Basisonderwijs --- Didactiek.
Choose an application
Een uitgave die gepresenteerd wordt als 'hét nieuwe basisboek' op het gebied van dramatische vorming in het basisonderwijs. Op informatieve wijze wordt ingegaan op het brede palet van drama: Drama inhoudelijk, Toepassingen van drama, Werkvormen, De dramales voorbereiden, Beginnen in de praktijk, Drama begeleiden en Gevorderd en productgericht drama. De opzet is vooral die van een (specialistisch) studieboek voor Pabo-studenten: elk hoofdstuk wordt in samenvatting ingeleid, de informatie is gestructureerd, zit vol praktische details, wordt afgewisseld met studievragen en wordt gestuurd door vetgedrukte trefwoorden en begrippen in de kantlijn. Veel zwartwitfoto's van spelsituaties en hier en daar een schema of tabel wisselen de tekst af. Het boek besluit met enkele praktijkbijlages, een uitgebreide begrippenlijst, een literatuuroverzicht en besprekingen van/antwoorden op de studievragen. Een cd-rom met videobeelden illustreert de behandelde theorie. Als geheel een praktisch bruikbare, vrij complete, actuele uitgave, die niet alleen studenten, maar ook leraren primair onderwijs bedient. De auteur is als dramadocent verbonden aan een pabo. © NBD Biblion
Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- toneelonderwijs --- dramatische expressie --- spelen --- Dramatische expressie --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- Dramatische expressie ; didactiek --- 477.2 --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Muzische vorming --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Drama
Choose an application
Cd-rom bij het bgelijknamige boek. Kijk op spel behandelt waardevolle thema's als welke invloed creatieve vorming bijvoorbeeld op het zelfbeeld van kinderen heeft en welke rol de leerkracht hierin kansspelen. Het boek helpt de leerkracht een vakvisie te ontwikkelen, maar ook om dramatische spelactiviteiten praktisch te concretiseren. De rol van de leerkracht komt uitgebreid aan bod, geheel conform de competentiegerichtheid van het huidige pabo-onderwijs. Met stappenplannen, aandachtspunten voor begeleiding, heldere definities van werkvormen en voorbeelden van nabesprekingsvragen maakt het boek het vak concreet en toegankelijk. De bijbehorende cd-rom met videobeelden illustreert de behandelde theorie op een aansprekende manier.
Dramatische vorming --- Basisonderwijs --- Lerarenopleiding --- dramatische expressie --- didactiek --- 477.2 --- Dramatische expressie --- Dramatische werkvormen --- Poppenspel --- Prentenboeken --- Toneel (Theater) --- Vertellen --- Dramatische expressie; ba.o --- Dramatische expressie ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- Contains audio-visual material --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- spelen
Choose an application
Een uitgave die gepresenteerd wordt als 'hét nieuwe basisboek' op het gebied van dramatische vorming in het basisonderwijs. Op informatieve wijze wordt ingegaan op het brede palet van drama: Drama inhoudelijk, Toepassingen van drama, Werkvormen, De dramales voorbereiden, Beginnen in de praktijk, Drama begeleiden en Gevorderd en productgericht drama. De opzet is vooral die van een (specialistisch) studieboek voor Pabo-studenten: elk hoofdstuk wordt in samenvatting ingeleid, de informatie is gestructureerd, zit vol praktische details, wordt afgewisseld met studievragen en wordt gestuurd door vetgedrukte trefwoorden en begrippen in de kantlijn. Veel zwartwitfoto's van spelsituaties en hier en daar een schema of tabel wisselen de tekst af. Het boek besluit met enkele praktijkbijlages, een uitgebreide begrippenlijst, een literatuuroverzicht en besprekingen van/antwoorden op de studievragen. Een cd-rom met videobeelden illustreert de behandelde theorie. Als geheel een praktisch bruikbare, vrij complete, actuele uitgave, die niet alleen studenten, maar ook leraren primair onderwijs bedient. De auteur is als dramadocent verbonden aan een pabo. © NBD Biblion
Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- toneelonderwijs --- dramatische expressie --- spelen --- Dramatische expressie --- Basisonderwijs --- Didactiek.
Choose an application
Wat is het verschil tussen toneel en drama, hoe zet je activiteiten op en hoe begeleid je die? Deze en andere vragen komen aan bod in Kijk op spel. Dit boek behandelt waardevolle thema's, zoals de invloed van creatieve vorming op het zelfbeeld van kinderen en de rol van jou als toekomstige leerkracht hierin. Het boek helpt je een vakvisie te ontwikkelen, maar ook om dramatische spelactiviteiten praktisch uit te voeren. Met stappenplannen, aandachtspunten voor begeleiding, heldere definities van werkvormen en voorbeelden van nabesprekingsvragen maakt het boek het vak concreet en toegankelijk. De bijbehorende cd-rom met videobeelden illustreert de behandelde theorie op een aansprekende manier.
Choose an application
Kijk op spel is hét basisboek voor iedere leerkracht (in spe) die drama geeft. Het boek begint bij de basis en zoomt in op vragen als: hoe is het vak drama ontstaan en wat is het verschil tussen drama en toneel? Daarnaast is uiteraard volop aandacht voor de uitvoerende en didactische kant van het vak: hoe zet je activiteiten op en hoe begeleid je die? Hoe zorg je ervoor dat een drama-les ook onderwijsinhoudelijk zinvol is. Het boek helpt leerkrachten een vakvisie te ontwikkelen en om spelactiviteiten praktisch te vertalen naar verrijkend onderwijs. De inzichten uit het boek worden steeds gekoppeld aan het actuele basisonderwijs. Deze vernieuwde, vijfde editie van Kijk op spel bevat alle informatie voor de vereiste kennisbasis en legt verbanden tussen drama en passend onderwijs, 21e-eeuwse vaardigheden, cultuuronderwijs en het doen van praktijkonderzoek. Op basis van wensen uit het werkveld zijn er verschillende aanpassingen gedaan om Kijk op spel relevant en aantrekkelijk te houden voor zowel de opleider als pabostudent. Zo is deze editie uitgebreid met een apart hoofdstuk over drama aan kleuters. Daarin wordt onder andere ingegaan op hoe kleuters (spelend) leren en wat het verschil is tussen leren en spelen. Ook is er een nieuw analysemodel ingevoegd, waarmee je dramalessen nog beter kunt ontwerpen en analyseren.
Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- toneelonderwijs --- dramatische expressie --- spelen
Choose an application
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|