Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Orthopedagogics --- Social policy and particular groups --- Children with disabilities --- -Children with disabilities --- -Kinderen en adolescenten met een fysieke handicap (spastische kinderen) --- gehandicapten --- kinderen --- Children with special educational needs --- Children with special health care needs --- Children with special needs --- Handicapped children --- Physically handicapped children --- Special needs children --- Exceptional children --- People with disabilities --- Care --- Rehabilitation --- Peto-instituut --- Kinderen en adolescenten met een fysieke handicap (spastische kinderen) --- Pető-instituut. --- Care. --- Rehabilitation.
Choose an application
Rehabilitation --- psychology --- Orthopedagogiek --- fysieke handicaps --- fysieke handicaps. --- Fysieke handicaps.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
159.91 --- #KVHB:Kinderen; gehandicapte --- #KVHB:Motoriek --- #KVHB:Intelligentie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Orthopedagogics --- Affective and dynamic functions
Choose an application
Cerebrale parese --- Gehandicapte kinderen --- Hersenbeschadigingen --- Kinderen --- Spina bifida --- Kinderen. --- Revalidatie. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- kinderen met een beperking --- revalidatie --- personen met een fysieke beperking --- 615.8 --- fysisch gehandicapten --- kinderen --- 605.2 --- 612.1 --- ADL --- NAH --- chronische pijn --- communicatie --- gehandicapten --- gezondheidszorg --- hersenverlamming --- kinderrevalidatie --- meervoudig gehandicapten --- motorische stoornissen --- neuromusculaire aandoeningen --- obstetrisch plexus brachialis letsel --- onderwijs --- pediatrie --- skeletdysplasie --- sociaal economische ontwikkeling --- spina bifida --- sport --- vrijetijdsbesteding --- 376.1 --- Cognitieve ontwikkeling --- Communicatie --- Diagnostiek --- Kinderen met een handicap --- Onderwijs --- Pathologie --- Revalidatie --- Sociale vaardigheden --- Vrije tijd --- Zelfredzaamheid --- ADL (Activteiten Dagelijks Leven, Katz-schaal, zelfredzaamheid) --- aangeboren afwijkingen (congenitale afwijkingen, hartafwijkingen) --- bewegingsstoornissen --- communicatie (leesbaarheid) --- fysiek gehandicapten --- hersentrauma --- juveniele chronische reumatoïde artritis (juveniele idiopatische artritis) --- ontwikkelingsstoornissen --- psychomotorische ontwikkeling --- psychomotorische stoornissen --- schouderdystocie (plexus-brachialisletsel) --- spierziekten (myopathieën, neuromusculaire ziekten) --- Fysiotherapie. Fysische therapie. Radiotherapie. Andere niet-medicinale therapeutische behandelingen --- Kindergeneeskunde - Pediatrie --- (zie ook: orthopedie, seksuele ontwikkelingsstoornissen, vaatziekten) --- (zie ook: groeistoornissen) --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Bewegen --- Diagnose --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Spierziekten --- Pediatrie --- Kind --- Beweging --- Niet-aangeboren hersenletsel --- Spierziekte --- Plezier --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Kinderrevalidatie omvat het onderzoeken en behandelen van motorische, cognitieve, communicatieve en sociaal-emotionele problemen bij kinderen en jongeren met een lichamelijke beperking. Het vakgebied is volop in ontwikkeling. Gedurende de afgelopen jaren zijn diverse internationale meetinstrumenten voor de Nederlandse kinderrevalidatie gestandaardiseerd. Sinds 2008 is er een in het Nederlands vertaalde versie beschikbaar van de International Classification of Functioning, te weten de ICF-CY (Children en Youth). Deze biedt een gemeenschappelijk begrippenkader voor de beschrijving van functionerings-problemen samenhangend met de gezondheidstoestand. Als uitgangspunt voor diagnostiek en interventie zijn recent diverse 'evidence-based' richtlijnen ontwikkeld. Ook zijn er ontwikkelingen te melden op het strikt medische vlak en zijn er belangrijke stappen gezet gericht op de samenhang en afstemming tussen alle activiteiten betreffende de kinderrevalidatie. In deze vierde herziene druk van 'Kinderrevalidatie' Komen alle vernieuwingen aan bod en krijgt de lezer wederom een professionele kijk op het vakgebied. Evenals in de vorige drukken is er gekozen voor een tweedeling. Het eerste, algemene gedeelte geeft een beeld van de uitgangspunten in de kinderrevalidatie. Het is gewijd aan de verschillende domeinen die bij de ontwikkeling van het kind zijn te onderscheiden. Elk domein wordt beschreven vanuit het oogpunt van het normale ontwikkelingsverloop, de diagnostiek en de mogelijkheden voor behandeling en begeleiding van kind en ouders. Het tweede, diagnosegerichte deel gaat in op de meest voorkomende ziektebeelden die aanleiding geven tot problemen in het functioneren. Per ziektebeeld wordt informatie gegeven over de epidemiologie, de etiologie, de kenmerken en het natuurlijk beloop. Aansluitend beschrijft het boek de gevolgen voor de ontwikkeling en het praktisch functioneren op korte en langere termijn. Ten slotte komen de mogelijkheden voor onderzoek en interventie aan de orde Inhoudsopgave : Deel I Algemeen 1 Kinderrevalidatie: een plaatsbepaling 2 Ontwikkeling van bewegingsvaardigheden 3 Zelfredzaamheid 4 Cognitieve ontwikkeling en vaardigheden 5 Communicatie 6 Sociaal-emotionele ontwikkeling en vaardigheden 7 Gezin met een gehandicapt kind 8 Maatschappelijke participatie 9 Onderwijs 10 Vrije tijd en sport Deel II Diagnosegroepen 11 Cerebrale parese 12 Niet-aangeboren hersenletsel 13 Spina bifida 14 Neuromusculaire aandoeningen 15 Aangeboren afwijkingen van armen en benen 16 Juveniele idiopathische artritis 17 Skeletdysplasie 18 Arthrogryposis Multiplex Congenita 19 Obstetrisch plexus brachialis letsel 20 Developmental Co-ordination Disorder (DCD) 21 Chronisch pijnsyndroom in het houdings- en bewegingsapparaat 22 Meervoudig gehandicapt
Kinderen --- Revalidatie. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- kinderen met een beperking --- revalidatie --- personen met een fysieke beperking --- Kinderen ; revalidatie --- 615.8 --- Revalidatie : kinderen --- kinderen --- kinderen met meervoudige beperkingen --- kinderen met een handicap --- 605.31 --- kinderrevalidatie --- departement Gezondheidszorg 11 --- Revalidatie --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Bewegen --- Communicatie --- Onderwijs --- Diagnose --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Spina bifida --- Spierziekten --- Pediatrie --- Kind --- Beweging --- Niet-aangeboren hersenletsel --- Spierziekte --- Plezier --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Het boek Kinderrevalidatie beschrijft het complexe werkveld van de kinderrevalidatie, waarin men zich ten doel stelt om het functioneren van kinderen en jongeren met beperkingen in mobiliteit en andere domeinen als gevolg van ziekte of aandoening te optimaliseren. Een belangrijk nieuw aspect van de vijfde, geheel herziene druk is haar inbedding in het kader van de International Classif iciation of Functioning, Disability and Health - Children & Youth version (ICF-CY). Het boek expliciteert volgens de classif icatie van de ICF-CY de bijdrage van stoornissen in lichaamsfuncties en anatomische eigenschappen, van beperkingen in activiteiten, belemmeringen in participatie, en van externe en persoonlijke factoren in het functioneren van kinderen en jongeren. Daardoor is het gemakkelijker dan voorheen te doorgronden welke mogelijkheden bestaan om kinderen en jongeren binnen de kinderrevalidatie te begeleiden. Het eerste deel van Kinderrevalidatie bespreekt: - algemene aspecten van de kinderrevalidatie, zoals de ICF-CY, veel gebruikte meetinstrumenten, het gezin, en hulpmiddelen; - belangrijke lichaamsfuncties, zoals het bewegingssysteem, sensorische en cognitieve functies; - belangrijke activiteiten, zoals mobiliteit, zelfverzorging, leren en toepassen van kennis en communicatie; - belangrijke domeinen van participatie: scholing en arbeid, en sport; - de overgang naar de volwassenheid In het tweede deel komen specifieke diagnosegroepen aan de orde, zoals cerebrale parese, niet-aangeboren hersenletsel, neuromusculaire aandoeningen en spina bif ida. Ieder hoofdstuk bevat een systematische bespreking aan de hand van de ICF-CY. Naast het klinische beeld beschrijft elk hoofdstuk drie aspecten van de diagnosegroep: de gevolgen van de aandoening voor het functioneren, de diagnostiek, en de behandeling en begeleiding. Dit boek is bij uitstek geschikt voor medici, paramedici en gedragsdeskundigen werkzaam in de kinderrevalidatie, en daarnaast geschikt voor gebruik in het onderwijs.
Physiotherapy. Alternative treatments --- kinderen met een beperking --- revalidatie --- personen met een fysieke beperking --- kinderen --- Kinderen --- Revalidatie --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Bewegen --- Communicatie --- Onderwijs --- Diagnose --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Spina bifida --- Spierziekten --- Pediatrie --- Cursus bachelor in de Ergotherapie --- PXL-Healthcare 2019 --- PXL-Handboeken --- Kinderrevalidatie. --- Kind --- Beweging --- Niet-aangeboren hersenletsel --- Spierziekte --- Plezier --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Paediatrics
Choose an application
Orthopedagogics --- Paediatrics --- Psychiatry --- gedragsstoornissen --- revalidatiecentra --- gedragstherapie --- kinderen met een beperking --- 376 --- Behandelingen --- Eetstoornissen --- Gedragsstoornissen --- Gedragstherapie --- Kinderen met een handicap --- Personen met een motorische handicap --- Slaapstoornissen --- 606.4 --- agressiviteit (agressie) --- eetstoornissen --- kinderpsychiatrie --- kleuters --- slaapstoornissen --- (zie ook: orthopedagogiek)
Choose an application
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|