Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Probleemstelling: In het kader van mijn opleiding Sociaal-Agogisch Werk heb ik gedurende een periode van zes maanden stage gelopen in het Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB) van het gemeenschapsonderwijs, vestiging Herzele. Via klassenraden, cel leerlingenbegeleiding en andere overlegmomenten op secundaire scholen heb ik vastgesteld dat de informatiedoorstroming van het basis- naar het secundair onderwijs niet altijd optimaal verloopt. Dit gegeven deed mij de vraag stellen wat er voorhanden was, om de informatiedoorstroming van het basis- naar het secundair onderwijs efficiënter te laten verlopen. Via collega’s maakte in kennis met de BaSO-zorgfiche. Aan de hand van literatuurstudie en praktijktoetsing tracht ik na te gaan of de BaSO-zorgfiche een bijdrage kan leveren aan de ontoereikende informatiedoorstroming van het basis- naar het secundair onderwijs. De praktijktoetsing bestaat uit gesprekken en een uitgebreide bevraging van alle personen die bij de BaSO-zorgfiche betrokken zijn. Conclusies: Sinds het gebruik van de BaSO-zorgfiche is er een systematische informatiedoorstroming van het basis- naar het secundair onderwijs. De BaSO-zorgfiche zal in de toekomst een bijdrage kunnen leveren tot het snel en efficiënt opvolgen in het secundair onderwijs, van de zorg die de leerlingen kregen in het basisonderwijs. Om deze doelstelling te bereiken is het raadzaam een aantal constructieve aanpassingen door te voeren aan de inhoud en de werkwijze van de BaSO-zorgfiche.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|