Narrow your search

Library

UGent (3)

AMSAB (1)

Hogeschool Gent (1)


Resource type

dissertation (5)


Language

Dutch (3)

Undetermined (2)


Year
From To Submit

2017 (1)

2013 (1)

2009 (1)

2008 (2)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Dissertation
'Ik sta op en geef de katten eten, kijk tv, ruim de tafel af,...' Exploratief onderzoek naar de vrijetijdsbeleving bij 12-jarigen.
Authors: ---
Year: 2008

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Inhoudsanalyse van niet-goedkeurende auditverslagen
Authors: ---
Year: 2009

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Het effect van de ziekte van Parkinson op de perifere en centrale verwerking van geluidsintensiteit
Authors: ---
Year: 2017

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Het kind in 'Les Marçunvins' in Westende : theoretische achtergrond bij kindstudies
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Gent : Universiteit Gent,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

kinderopvoeding


Dissertation
Multi-Sensory Storytelling: integreren van MSST binnen een zinvolle dagbesteding van cliënten in het belevingscentrum
Authors: --- --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : [s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Multi-Sensory Storytelling (MSST) is een methodiek rond het vertellen van verhalen aan mensen met een ernstige meervoudige beperking. De verhalen worden aangepast aan de interesses en de mogelijkheden van de cliënt, daarvoor dient de voorlezer de cliënt goed te kennen. Het doel van deze bachelorproef was om MSST te integreren in de dagbesteding van volwassenen met een ernstige meervoudige beperking. Ik heb dit onderzocht door een verhaaldoos te ontwikkelen voor een individueel verhaal en een groepsverhaal met drie cliënten. Het verhaal werd herhaaldelijk voorgelezen gedurende twee stageperiodes. Er kan geconcludeerd worden dat MSST zeker waardevol is naast de klassieke aangeboden activiteiten omdat de cliënt individuele aandacht krijgt en plezier beleeft tijdens het lezen. MSST dient wel in het dagschema gepland te worden zodat er continuïteit is in het voorlezen. Dit komt de gewenning en herkenning bij de cliënt ten goede.

Keywords

Listing 1 - 5 of 5
Sort by