Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Nederlandse taalpolitiek en taalplanning in Vlaanderen in de 'lange negentiende eeuw' (1795-1914) : een linguïstische analyse met speciale aandacht voor de wisselwerking tussen status- en corpusplanning
Author:
Year: 2003 Publisher: Brussel : Vrije Universiteit Brussel,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Onderzoekend leren stimuleren : effecten, maatregelen en principes
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033488078 Year: 2012 Volume: *7 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bij leerlingen te stimuleren. Aandacht gaat hierbij uit naar de onderzochte effecten alsook de (rand)voorwaarden op het vlak van de onderwijsleeromgeving en de rol van leerkrachten en leerlingen hierin. Daarnaast gaan ze ook in op de vraag welke didactische ondersteuning voor welke leerlingen optimaal is wanneer leerlingen onderzoekend leren. De resultaten van dit onderzoek worden gedocumenteerd in een gebruiksvriendelijke rapportage voor verschillende doelgroepen, waarbij zowel aandacht wordt besteed aan conceptverheldering, methodieken voor het stimuleren van onderzoekend leren en verwijzingen naar good practices als aan een wetenschappelijke verantwoording van het reviewproces.


Book
Onderzoekend leren stimuleren : effecten, maatregelen en principes
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bij leerlingen te stimuleren. Aandacht gaat hierbij uit naar de onderzochte effecten alsook de (rand)voorwaarden op het vlak van de onderwijsleeromgeving en de rol van leerkrachten en leerlingen hierin. Daarnaast gaan ze ook in op de vraag welke didactische ondersteuning voor welke leerlingen optimaal is wanneer leerlingen onderzoekend leren. 

De resultaten van dit onderzoek worden gedocumenteerd in een gebruiksvriendelijke rapportage voor verschillende doelgroepen, waarbij zowel aandacht wordt besteed aan conceptverheldering, methodieken voor het stimuleren van onderzoekend leren en verwijzingen naar good practices als aan een wetenschappelijke verantwoording van het reviewproces.



Book
"Langue flamande" : de vroege Vlaamse Beweging in 23 volumes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Gids voor werkplekleren. Een methodiek voor competentiebepaling en -assessment
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 2011 Publisher: Antwerpen S.l. Instituut voor onderwijs en informatiewetenschappen (IOIW) Vlaamse overheid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelen opleiding vastleggenCompetenties bepalen binnen werkplekkenCompetenties verwervenCompetenties evaluerenCommuniceren en vastleggen van afsprakenBijlagen

Keywords

Linguistic Purism in the Germanic Languages

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Linguistics

Listing 1 - 7 of 7
Sort by