Narrow your search
Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Studiebegeleider : klas 4 tot 6
Author:
ISBN: 9789030126973 Year: 2008 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mijn studiebegeleider is niet zomaar een agenda waarin de leerlingen hun lessen en huistaken noteren. Deze uitgave wil hen leren hoe ze hun studieactiviteiten efficiënt kunnen plannen. Daarnaast wil hij ook een hulp zijn bij het verwerven van een goede studiehouding. Uiteraard is hierbij de samenwerking tussen school en thuis zeer belangrijk. Er wordt dan ook wekelijks ruimte voorzien voor opmerkingen of suggesties van de leerkracht en de ouders. Elke week staat een bepaalde studiehouding centraal. Soms is dat aandachtspunt reeds aangegeven. Als dat niet het geval is, maken de kinderen in overleg met u een keuze uit de lijst vooraan op de cover. Het hoofddoel van het werken met weekpunten is leren reflecteren over de eigen denk-, werk- en leerprocessen. Door deze reflecties met de leerlingen te bespreken, geeft u een concrete invulling van de eindtermen 'leren leren'.


Book
De computer, de leerkracht en de leerling : verslagboek van de werkseminaries voor de licenciaten psychologische en pedagogische wetenschappen, schooljaar 1983-1984
Authors: ---
Year: 1984 Publisher: Gent : RUG. Interfacultair centrum voor lerarenopleiding,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Wijzer leren leren. 5de leerjaar.
Author:
ISBN: 9030105127 9789030105121 9030105135 9789030105138 Year: 1995 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Studiebegeleider : klas 4 tot 6
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Wijzer leren leren
Authors: ---
Year: 1993 Publisher: Deurne daarna Mechelen Plantyn Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Mijn studiebegeleider
Author:
Year: 1998 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Kinderen en Internet : EHBO-kit bij 'hyperactief' internetgebruik van kinderen en jongeren
Authors: ---
ISBN: 9789020966367 Year: 2007 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onze kinderen surfen, sms'en, chatten en bellen. De computer, het internet en de gsm zijn niet meer weg te denken uit hun leven. Het internet en hun mobiele telefoon zijn een poort op de wereld en een 'natuurlijk' verlengstuk geworden van wat ze met vrienden, op school, in de sportclub of soms met compleet onbekenden doen. Deze nieuwe technologieën openen nieuwe perspectieven, maar kunnen ook gevaren inhouden. Mag je zomaar foto's van vrienden op internet zetten? Waar halen onze kinderen die muziek toch vandaan? Is het allemaal wel legaal? Hoe gaan we om met chatten en pesten via msn of sms? Welke goede websites zijn er voor onze kinderen? Hoe kan internet kinderen en jongeren helpen bij hun schoolwerk? Waar is het internet zinvol voor hun hobby's en andere ontspanning? Het is maar een kleine greep uit de vele vragen die we ons als ouder, leerkracht en opvoeder stellen. Om kinderen de boeiende kanten van het internet te leren kennen en hen bewust te maken voor de 'duistere' kant ervan, heb je als opvoeder best zélf een greep op de complexiteit van het internet. Dit boek legt helder en bevattelijk uit wat onze kinderen en jongeren op internet doen, en het geeft tal van suggesties, ideeën en tips om de nieuwe mogelijkheden van internet optimaal te gebruiken en de valkuilen te ontwijken. (Bron: covertekst)


Book
Klasmanagement en reflectie
Authors: ---
ISBN: 9789038225852 9038225857 Year: 2016 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit handboek vertrekt vanuit de meest recente inzichten rond klasmanagement. De klassieke visie waarbij klasmanagement wordt verengd tot discipline, regels, straffen, belonen wordt verlaten. Klasmanagement wordt verruimd tot alle beslissingen die een leerkracht neemt bij het plannen en implementeren van instructie zodat hij/zij optimaal de leerdoelen kan nastreven en bereiken. De insteek van het handboek is zeer positief. De auteurs gaan uit van de overtuiging dat elke leerkracht - mits voldoende reflectie op zijn/haar eigen handelen - een adequaat klasmanagement kan realiseren. Het handboek geeft concrete handvatten, modellen, beslissingsbomen, ideeën, ... die (student)leerkrachten kunnen toepassen in hun klaspraktijk. Er is duidelijk niet gekozen voor een tips en tricks-aanpak. Daarvoor is een leer- en instructiesituatie te complex en negeert men bij veel tricks hoe beslissingen bij één aspect een direct of indirect gevolg hebben voor andere beslissingen.


Book
Klasmanagement en reflectie : naar een schoolbrede aanpak
Authors: ---
ISBN: 9789401443135 Year: 2017 Volume: *3 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit handboek vertrekt vanuit de meest recente inzichten rond klasmanagement. De klassieke visie waarbij klasmanagement wordt verengd tot 'discipline, regels, straffen, belonen' wordt verlaten. Klasmanagement wordt verruimd tot alle beslissingen die een leerkracht neemt bij het plannen en implementeren van instructie zodat hij/zij optimaal de leerdoelen kan nastreven en bereiken. De insteek van het handboek is zeer 'positief'. De auteurs gaan uit van de overtuiging dat elke leerkracht - mits voldoende reflectie op zijn/haar eigen handelen - een adequaat klasmanagement kan realiseren. Het handboek geeft concrete handvatten, modellen, beslissingsbomen, ideeën, ... die (student)leerkrachten kunnen toepassen in hun klaspraktijk. Er is duidelijk niet gekozen voor een 'tips en tricks'-aanpak. Daarvoor is een leer- en instructiesituatie te complex en negeert men bij veel 'tricks' hoe beslissingen bij één aspect een direct of indirect gevolg hebben voor andere beslissingen. Achtereenvolgens komen aan bod: 1. Systemische benadering 2. Motivatie 3. Leerkracht-leerling relatie 4. Externaliserend probleemgedrag 5. Leeromgevingen 6. Ouders Toon minder

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by