Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
DCO Dicotyledons --- Apocynaceae --- Buxaceae --- Cistaceae --- Cneoraceae --- Dicotyledonae --- Hydrophyllaceae --- Leeaceae --- Violaceae --- floral ontogeny --- thesis
Choose an application
Choose an application
Welke culturele bagage heeft u nodig om in onze samenleving kranten te volgen, gesprekken te voeren of zelfs te solliciteren in de culturele sector?In 18 hoofdstukken geeft dit boek de essentie van een kunstvorm weer, gaande van klassieke muziek tot mode, van theater tot beeldende kunst. Per discipline ontdekt de lezer welke artiesten en gezelschappen spraakmakend zijn, hoe het er achter de schermen aan toegaat en welke themas actueel zijn. De auteur loodst u door het culturele landschap en legt u op een heldere manier uit welke clichés over een kunstvorm bestaan en waarom liefhebbers er passioneel van houden. Wie houdwatervrees heeft voor het gat in zijn cultuur, kan die met dit boek overwinnen.
Sociaal-technische wetenschappen. --- Zuidoost-Azië. --- Cultuur --- Kunst --- Vlaanderen. --- cultuurtrends --- cultuur --- cultuursociologie --- Organization theory --- Sociology of cultural policy --- Public administration --- cultuurgeschiedenis --- Kunst ; Vlaanderen --- Cultuur ; Vlaanderen --- Creatieve activiteiten --- Cultuurbeleid --- Culturele sector --- 497.3 --- cultuurbeleid --- Vlaanderen --- cultuursector --- cultuurmanagement --- kunstensector --- cultuurbeleid - in landelijk verband --- 008.1 --- Culture --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Art [Flemish ] --- 20th century --- 21st century --- departement Lerarenopleiding 09 --- STW: sociaal technische wetenschappen --- handboeken secundair onderwijs --- STW --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 487.4 --- huishoudkunde --- schoolboeken --- Onderwijsleermiddelen --- Secundair onderwijs --- Sociale en technische wetenschappen --- Voeding - verzorging --- Voeding-verzorging --- AIDS --- Aardappelen --- Derde wereld --- Etikettering --- Etiquette --- Fruit --- Hygiëne --- Kruiden --- Middeleeuwen --- Ontbijt --- Rijst --- Roomijs --- Sinterklaas --- Soep --- Voeding --- Wintergroenten --- Zomergroenten --- Aids --- Chemie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Gebak --- Groenten --- IJs (water) --- Labels --- Ontwikkelingslanden --- Sinterklaasfeest --- Sociaal-technische wetenschappen: secundair onderwijs: leermiddelen --- Soepen --- Voedingsleer ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - huishoudkunde, voeding --- Huishoudkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Winter --- Technisch secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Integrale opdracht --- Snoep --- Voedingsgewoonten --- Seksuele opvoeding --- Lunch --- Zomer --- Bacteriën --- Geschiedenis --- Kostuumkunde --- Consumptie-ijs --- Etiketten --- Omgangsvormen --- Symbolen --- Spanje --- Don Quichot --- Spaanse keuken --- Zuidoost-Azië --- Diepvriezen --- Bewaren --- Soezen --- Valentijndag --- Nagerechten --- Proeven (wetenschappen) --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Vlees --- Visgerechten --- Studiekeuzebegeleiding --- Kunsten --- Overzicht --- Cultuureducatie --- Toerisme --- Emigratie --- Proef (wetenschap) --- Gezondheidsopvoeding --- Bacterie --- Drank --- Gezondheid --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Voedingsgewoonte --- Visgerecht --- Ontwikkelingsland --- Relationele en seksuele vorming --- Etiket --- Omgangsvorm --- Symbool --- Kruid --- Groente --- Middagmaaltijd --- Diepvries --- Bewaring --- Soes --- Valentijnsdag --- Nagerecht
Choose an application
departement Lerarenopleiding 09 --- STW: sociaal technische wetenschappen --- handboeken secundair onderwijs --- Sociale en technische wetenschappen --- Voeding --- Kleurstoffen --- Zuurheidsgraad --- Technisch secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Integrale opdracht --- Kleurstof --- Zuurtegraad --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Binnen het nieuwe leerplan STW moet er gewerkt worden met integrale opdrachten. Dit vereist een nieuwe manier van lesgeven. Leerlingen moeten meer zelfstandig aan de slag, terwijl een team van leerkrachten hen begeleidt. Er worden niet alleen hoge eisen gesteld aan de leerling, ook de leerkracht moet hier sterk uit de hoek komen. Daarom is er nu de methode integrale opdrachten van Die Keure. Speciaal op maat van de leerlingen STW. En bovendien een grote hulp voor de leerkracht. De methode is opgebouwd uit losse modules, waarin telkens rond een bepaald thema gewerkt wordt. Door alle modules te volgen, bereik je alle doelstellingen van het leerplan. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid de modules te combineren met eigen materiaal. Er is een bijbehorende ringmap voorzien, waarin alle mapjes van één leerjaar kunnen verzameld worden. In elke module komen naast voeding ook plastische opvoeding, expressie en toegepaste wetenschappen aan bod.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
A low-pressure bladder in children with neuropathic bladder dysfunction can be achieved using anticholinergic medication. Due to the significant side effects of oral oxybutynine, our patients are treated with daily intravesical oxybutynin instillations. Newer oral anticholinergic medication, such as fesoterodine, claim to have fewer side effects in a once daily formulation. Because once-daily oral intake is easier than performing twice-daily intravesical instillations, we studied the effects of switching from intravesical oxybutynin to oral fesoterodine and compared the clinical response, urodynamic parameters and side effects. 20 children (11girls-9boys, 4-17yr) with neuropathic bladder dysfunction who perform clean intermittent catheterization and use intravesical oxybutynin instillations twice daily were included in this prospective pilot study. Voiding diary, behavioral checklist, urodynamic investigation, vital signs and blood sample were evaluated at baseline during treatment with intravesical oxybutynin and repeated after 40 days of oral fesoterodine. 13/20(65%) children showed an identical objective dryness (pad-test), 2/20(10%) improved and 5/20(25%) got worse. 7/20(35%) children reported equal dryness, 7/20(35%) reported improvement and 6/20(30%) reported that it got worse. From an urodynamic perspective, 13/20(65%) children remained identical, 3/20(15%) improved and 4/20(20%) got worse. 4/20(20%) children reported a light to moderate dry mouth, 1/20(5%) an headache, 1/20(5%) behavioral changes during fesoterodine administration, 1/20(5%) an increased appetite, 1/20(5%) nausea and 1/20(5%) hot flushes. The urodynamics after 40 days of fesoterodine were in 16/20(80%) identical or better. Fesoterodine could be a safe alternative for oxybutynin instillations in children with neuropathic bladder dysfunction.
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|