Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Hoofdpijn is een van de oudste ziekten van de mensheid en bovendien heeft bijna iedereen er wel eens last van. Helaas wordt het probleem nog al te vaak geminimaliseerd en bestaan er vele misverstanden over. Hoog tijd voor een standaardwerk over hoofdpijn waarin je een antwoord krijgt op al je vragen. Welke soorten en vormen van hoofdpijn bestaan er en hoe herken je ze? Wat zijn de oorzaken van hoofdpijn? Kan je hoofdpijn voorkomen? Wat is het verband tussen hoofdpijn en stress? Hoe behandel je migraine, spanningshoofdpijn en clusterhoofdpijn? Welke geneesmiddelen zijn er op de markt? Professor KOEN PAEMELEIRE, neuroloog en hoofdpijnspecialist van het UZ Gent, behandelt in een heldere en eenvoudige taal de verschillende vormen van hoofdpijn. De praktische informatie wordt aangevuld met herkenbare getuigenissen. Dat maakt van dit boek een onmisbaar werk voor hoofdpijnlijders en hun omgeving.
C6 --- geneeskunde [medisch] --- ziekten --- 604.3 --- hoofdpijn (gez) --- migraine --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Headache --- Diagnosis --- Therapeutics --- Migraine --- Treatment --- Pathology --- Hoofdpijn --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Choose an application
Werkboek voor intercultureel werken in de kinderopvang en het basisonderwijs.Jannetta van der ZeeEen werkboek over intercultureel werken in de kinderopvang en het basisonderwijs. De kern bestaat uit activiteiten voor peuters en kleuters. De activiteiten hebben als uitgangspunt: kinderen helpen om zich bewust te worden van zichzelf, zich goed te voelen bij wie ze zijn en respect op te brengen voor wie 'anders' is. Anders is: met een ander uiterlijk of gewoontes of levend in een andere gezinssituatie dan de 'traditionele'. De activiteiten zijn onderverdeeld in de rubrieken/thema's: het eigen lichaam, voeding, muziek, boeken/prenten, poppen en kunst. De activiteiten worden uitgebreid beschreven en er wordt aangegeven hoe de kinderleid(st)er of leerkracht de groep kinderen kan begeleiden. De auteurs - respectievelijk leidster in een kinderdagverblijf/trainer in een vormingscentrum en wetenschappelijk medewerker aan de Universiteit van Gent - laten de beschrijving van de activiteiten vooraf gaan door een aantal hoofdstukken met hun visie en uitgangspunten ten aanzien van 'opvoeden in diversiteit'. Elk van die hoofdstukken eindigt met discussiepunten waarmee teams hun eigen vooroordelen kunnen opsporen en de activiteiten kunnen voorbereiden. Het boek is uitgevoerd met een spiraal in de rug.© NBD BiblionSpiegeltje, spiegeltje aan de wand 'Mag ik er zijn, zoals ik ben?' is een vraag waar jonge kinderen erg mee bezig zijn. De voorschoolse leeftijd is immers dé leeftijd bij uitstek waarin de identiteit gevormd wordt. Het is echter ook de leeftijd waarin de eerste vooroordelen opduiken.Dit werkboek biedt concrete suggesties om peuters en kleuters te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun identiteit en bij het leren respectvol om te gaan met anderen. Daarbij gaat het om een reeks praktische en eenvoudige activiteiten, die zijn uitgetest in diverse kindercentra, zowel kinderdagverblijven als buitenschoolse opvang. De in Spiegeltje, spiegeltje beschreven activiteiten worden theoretisch onderbouwd en in samenhang gebracht binnen een heldere visie over opvoeden in diversiteit. De afronding van de activiteiten met oefeningen en besprekingen maakt deze uitgave tot een handzaam werkboek voor teambegeleidingen en opleidingen. Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789066653610/spiegeltje-spiegeltje
Intercultureel onderwijs. --- Kinderopvang. --- Kleuteronderwijs. --- peuterscholen --- ouders --- kinderopvang --- intercultureel onderwijs --- kleuteronderwijs --- meertaligheid --- Didactics of Kindergarten --- peuterspeelzalen --- spelactiviteiten --- Intercultureel onderwijs ; kleuteronderwijs --- Interculturele opvoeding ; kinderdagverblijven --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- 441 ) * OPVOEDING VAN JONGE KINDEREN --- jonge kinderen --- opvoeden --- zelfbeeld --- Kinderopvang --- Persoonlijkheid ; ontwikkeling --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Zelfbeeld --- Identiteit --- Respect --- 322.4 --- 471.44 --- 471.45 --- Anders zijn --- Boeken --- Familie --- Gezin (Ouders) --- Hoekenwerk --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Intercultureel onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Muziek --- Peuters --- Poppen --- Voeding --- Vooroordelen --- Kinderdagverblijven --- Sociale en emotionele opvoeding --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Kleuters --- Kinderen --- 441 --- Didactics of social education --- identiteit --- Opvoedkunde
Choose an application
Creatieve activiteiten voor jonge kinderen, waarin ze ongeremd met verschillende materialen en technieken kunnen kennismaken. Geïnspireerd door het werk van moderne kunstenaars.Wat hebben Karel Appel, Picasso, Miró en peuters gemeen?Orginele kunstenaars hebben de verdienste dat ze de vastgelegde normen overtreden die de spontane kunst afremmen. Daarin staan ze dicht bij het plezier dat peuters beleven aan het experimenteren met verschillende materialen.Dit boek geeft een waaier aan van - heel concreet uitgewerkte - creatieve activiteiten voor peuters. Geen paashazen of Sinterklazen, maar vrije activiteiten waarin kinderen van anderhalf tot vier jaar ongeremd met verschillende materialen en technieken kunnen kennismaken. De inspiratie voor heel wat van deze activiteiten komt van moderne kunstenaars die ons de weg tonen naar orginaliteit en durf.Het eerste deel van dit boek geeft een korte situering van enkele kunstenaars, een pedagogische gefundeerd pleidooi voor de creatieve activiteiten en een aantal zeer praktische tips voor de organisatie ervan. Het tweede deel bevat ruim veertig activiteiten-fiches. Die zijn niet alleen vaak kunstzinnig, maar vooral gewoon heel plezierig.Deze uitgave is het 'kunsthandboek' voor een ieder die professioneel met peuters werkt en óók zelf plezier beleeft aan dit werk én uiteraard geschikt voor de creatieve ouder. Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789066651661/gepeuter-
beeldopvoeding --- kleuteronderwijs --- didactiek --- peuters --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Manuele expressie ; kleuteronderwijs --- Peuters ; opvoeding --- 041905.jpg --- kleuterschool: plastische opvoeding --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- plastische opvoeding --- knutselen --- beeldende expressie --- kunstzinnige vorming --- 477.3 --- 471.45 --- Beeldopvoeding --- Boetseren --- Drukken --- Gips --- Grimeren --- Herfst --- Klei --- Kunstzinnige vorming --- Papier --- Peuters --- Poppen --- Scheuren --- Schilderen --- Tekenen --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- creatieve activiteiten --- kunst --- 472.5 --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Beeldende opvoeding --- (zie ook: Klei) --- (zie ook: Boetseren) --- Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Baby en peuterleeftijd. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Beeldende vorming --- Muzikale vorming. --- Kleuteronderwijs. --- kunsteducatie --- kleuters --- Kleuters --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- 3-jarigen --- 4-jarigen --- Lijm --- Knippen --- Stempelen (knutselen) --- Poppenkastpoppen --- Kunst --- creativiteit --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- 379.825 --- Expressie --- Spelen --- manuele expressie --- Peuter --- Kleuter --- Beeldeducatie --- 3-jarige --- 4-jarige --- Druktechniek --- Poppenkastpop --- Grime --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Ecologie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur --- kunsteducatie. --- kleuters. --- Peuters en kleuters --- Dufy, Raoul.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|