Narrow your search

Library

KDG (4)

Arteveldehogeschool (3)

KADOC (2)

KBR (2)

KU Leuven (2)

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

Odisee (1)

PXL (1)

VIVES (1)


Resource type

book (4)

dissertation (1)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2020 (2)

2017 (1)

2016 (1)

2010 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Oh my God 3 bso : delen = vermenigvuldigen
Author:
ISBN: 9789031741564 Year: 2016 Publisher: Averbode Altiora


Book
Oh my God 4 : handleiding
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782874387395 9782874387470 9782874387463 9782874387456 9782874387449 9782874387432 9782874387425 9782874387418 9782874387401 9782874387487 Year: 2017 Publisher: Averbode Averbode/Erasme

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat vinden jongeren belangrijk in een echte vriendschap? Door met elkaar in gesprek te gaan en verschillen toe te laten maken ze vrienden voor het leven. Vrienden dit hen steunen wanneer ze het moeilijk hebben en met wie ze plezier kunnen beleven.


Book
Oh my god 6 : pakket van 8 leerwerkboeken (editie 2020)
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782808110822 9782808110747 9782808110754 9782808110785 9782808110792 9782808110761 9782808110778 9782808110815 9782808110815 Year: 2020 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In onze huidige maatschappij ligt alles binnen handbereik. Supermarkten en winkelketens zijn vlakbij en je kunt altijd online shoppen. We consumeren er dan ook op los. Staan we wel voldoende stil bij ons koopgedrag? Is 'eco' produceren en consumeren wel zo logisch? Zijn er alternatieven voor onze huidige levensstijl? Onze aarde komt onder druk te staan. We moeten ze weer respecteren. Laten we ons daar samen voor inzetten!


Dissertation
AI ook mogelijk in de klas? : Een waarderende-onderzoekende benadering
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Vorselaar Katholieke Hogeschool Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als je aan leerlingen vraagt op het einde van de dag hoeveel negatieve opmerkingen ze de laatste 7 uren hebben gekregen, beginnen ze spontaan allemaal hun beklag te doen. Wanneer je dan nagaat wanneer ze die dag een compliment hebben gekregen van de leerkracht, volgt er onmiddellijk een duidelijk antwoord: "Geen denk ik". Er zal dus dringend meer aandacht besteedt moeten worden aan de kwaliteiten van de leerlingen, aan waar ze wel goed in zijn. In dit werkstuk tracht ik dit te bereiken aan de hand van Appreciative Inquiry (AI) ofwel positieve waardering. AI is een model voor organisatieverandering dat zich baseert op de krachten van een organisatie. Het is ontwikkeld door David Cooperrider en wordt vooral gebruikt in de managementwereld. Om te komen tot organisatieverandering moet men 4 fasen doorlopen. De eerste fase is het ontdekken van sterke punten ('Discover'). Dit doet men door op zoek te gaan naar succesverhalen in het verleden. Vervolgens denkt men na over hoe het zou kunnen zijn. Hoe ziet de ideale organisatie er voor jou uit? ('Dream'). In een derde fase ('Design') gaat men plannen hoe men dit kan bereiken. Ten slotte trachten we dit te realiseren door iedereen te laten doen waar hij of zij het beste in is ('Destiny'). Anders dan bij traditionele probleemoplossing vertrekt AI dus niet vanuit een probleem, maar wel vanuit sterke punten. Eerder gaf ik aan dat in het onderwijs de behoefte bestaat aandacht te geven aan de kwaliteiten van de leerlingen. Immers, alles wat aandacht krijgt, groeit. In het tweede deel van dit werkstuk ga ik op zoek naar bruikbare werkvormen rond AI voor in de klas. Vooraleer je hiermee als begeleider aan de slag kan, moet je bewust zijn van enkele vaardigheden zoals authentieke relaties opbouwen, samenhang scheppen tussen verhalen, gerichte vragen stellen, creativiteit stimuleren, scheppend herkaderen en een gepaste taal hanteren. In het laatste deel wordt al het voorgaande toegepast in de praktijk. Dit verliep met hoogte...

Keywords


Book
Oh my God! 2 BSO
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 2020 Publisher: Averbode Altiora Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 5 of 5
Sort by