Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
6
zelfbeeld --- Didactics of religion --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- mantelzorg --- identiteit --- Delen --- Godsdienst --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Delen (wiskunde) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Delen (sociaal)
Choose an application
Wat vinden jongeren belangrijk in een echte vriendschap? Door met elkaar in gesprek te gaan en verschillen toe te laten maken ze vrienden voor het leven. Vrienden dit hen steunen wanneer ze het moeilijk hebben en met wie ze plezier kunnen beleven.
Didactics of religion --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- wereldgodsdiensten --- ongelijkheid --- armoede --- vooroordelen --- racisme --- Political parties --- territorium (mensen) --- zeven hoofdzonden --- Evolution. Phylogeny --- paranormale verschijnselen --- schepping --- levenskwaliteit --- groepsgedrag --- vriendschap --- Didactiek van de godsdienst --- Godsdienst --- leerboeken --- secundair onderwijs --- godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- C6 --- religieuze vorming --- 371.67 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- PXL-Education 2019 --- didactiek van godsdiensten, levensbeschouwing --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
In onze huidige maatschappij ligt alles binnen handbereik. Supermarkten en winkelketens zijn vlakbij en je kunt altijd online shoppen. We consumeren er dan ook op los. Staan we wel voldoende stil bij ons koopgedrag? Is 'eco' produceren en consumeren wel zo logisch? Zijn er alternatieven voor onze huidige levensstijl? Onze aarde komt onder druk te staan. We moeten ze weer respecteren. Laten we ons daar samen voor inzetten!
Godsdienst --- Secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 485.7 --- godsdienst --- C6 --- religie --- leermiddelen --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of religion --- wereldgodsdiensten --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- Evolution. Phylogeny --- paranormale verschijnselen --- schepping --- nieuwsberichtgeving --- sociale media --- journalistiek --- leven --- zelfdoding --- geluk --- psychologie van leven en dood --- online werken --- arbeidsbelasting --- tijdsbesteding --- flexibiliteit --- biologische voeding --- consumentengedrag --- consumptie --- klimaatverandering --- Godsdienst ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- 458.9 --- buitenaards leven --- christelijke zingeving --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Als je aan leerlingen vraagt op het einde van de dag hoeveel negatieve opmerkingen ze de laatste 7 uren hebben gekregen, beginnen ze spontaan allemaal hun beklag te doen. Wanneer je dan nagaat wanneer ze die dag een compliment hebben gekregen van de leerkracht, volgt er onmiddellijk een duidelijk antwoord: "Geen denk ik". Er zal dus dringend meer aandacht besteedt moeten worden aan de kwaliteiten van de leerlingen, aan waar ze wel goed in zijn. In dit werkstuk tracht ik dit te bereiken aan de hand van Appreciative Inquiry (AI) ofwel positieve waardering. AI is een model voor organisatieverandering dat zich baseert op de krachten van een organisatie. Het is ontwikkeld door David Cooperrider en wordt vooral gebruikt in de managementwereld. Om te komen tot organisatieverandering moet men 4 fasen doorlopen. De eerste fase is het ontdekken van sterke punten ('Discover'). Dit doet men door op zoek te gaan naar succesverhalen in het verleden. Vervolgens denkt men na over hoe het zou kunnen zijn. Hoe ziet de ideale organisatie er voor jou uit? ('Dream'). In een derde fase ('Design') gaat men plannen hoe men dit kan bereiken. Ten slotte trachten we dit te realiseren door iedereen te laten doen waar hij of zij het beste in is ('Destiny'). Anders dan bij traditionele probleemoplossing vertrekt AI dus niet vanuit een probleem, maar wel vanuit sterke punten. Eerder gaf ik aan dat in het onderwijs de behoefte bestaat aandacht te geven aan de kwaliteiten van de leerlingen. Immers, alles wat aandacht krijgt, groeit. In het tweede deel van dit werkstuk ga ik op zoek naar bruikbare werkvormen rond AI voor in de klas. Vooraleer je hiermee als begeleider aan de slag kan, moet je bewust zijn van enkele vaardigheden zoals authentieke relaties opbouwen, samenhang scheppen tussen verhalen, gerichte vragen stellen, creativiteit stimuleren, scheppend herkaderen en een gepaste taal hanteren. In het laatste deel wordt al het voorgaande toegepast in de praktijk. Dit verliep met hoogte...
Choose an application
Didactics of religion --- Didactics of secundary education --- wereldgodsdiensten --- levensbeschouwing --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- bijbelverhalen
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|