Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
This book provides a timely analysis of the use of cultural narratives and narratives of credibility in rape trials in England and Wales, drawing on court observation methods. It draws on data from rape and sexual assault trials in 2019 which is used to examine the current status of newly emerging issues such as the use of digital evidence and the impacts of increasing policy attention on rape trials. Drawing on the concept of master narratives, the book provides an examination of rape myths and broader cultural narratives focussing on the intersections of gender and class and it also touches on the intersections of age, (dis)ability and mental health. It emphasizes the importance of situating rape myth debates and sexual violence research within a broader cultural context and thus argues for widening the lens with which rape myths in the courtroom, as well as in the wider criminal justice system, are viewed in research and contemporary debates. The findings presented in this book will help further discussion at a critical time by enabling scholars, as well as practitioners and policymakers, to better understand the current mechanisms that serve to undermine and retraumatise victim-survivors in the courtroom. It seeks to inform further research as well as positive changes to policy and practice.
Social problems --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of law --- Social policy --- Criminology. Victimology --- Criminal law. Criminal procedure --- Law --- Social law. Labour law --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- sociologie --- strafrecht --- recht --- sociaal recht --- slachtoffers --- criminaliteit --- welzijnsbeleid --- sociaal beleid --- gender
Choose an application
In opdracht van Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Jo Vandeurzen peilde het Cédric Hèle instituut deze zomer naar de noden van de eerstelijnszorgverleners in het omgaan met psychosociale problemen van kankerpatiënten en op welke manier zij hierin het best ondersteund kunnen worden. 1018 zorgkundigen, sociaal/maatschappelijk werkers en thuisverpleegkundigen en andere eerstelijnszorgers gaven hun mening. Het onderzoek brengt enkele prangende problemen naar boven, met als algemene conclusie dat eerstelijnszorgverleners nood hebben aan meer opleiding en/of bijscholing, meer en betere multidisciplinaire en transmurale samenwerking (en overleg) en meer tijd om een betere psychosociale ondersteuning te kunnen bieden aan kankerpatiënten.
Choose an application
Trials (Rape) --- Rape victims --- Female rape victims --- Sexual abuse victims --- Rape --- Rape victims. --- Law and legislation. --- Criminal law --- Violence (Law)
Choose an application
Met dit pedagogisch dossier kunnen leerkrachten in de klas aan de slag rond de thema's 'geestelijke gezondheidsbevordering' en 'beeldvorming rond geestelijke gezondheid'. Het dossier kwam tot stand in het kader van de filmweek 'Fit in ons hoofd' in 2009. In het dossier worden eerst het kader en de visie geschetst waarbinnen de thematiek en de besproken films passen. Daarna worden er vier films besproken: Freedom Writers, Akeelah and the Bee, Slumdog Millionaire, The Boy in the Striped Pyjamas. Per film zijn er basisgegevens, een korte inhoud en enkele scènes die een link vertonen met de 10 stappen van de Vlaamse campagne 'Fit in je hoofd, goed in je vel'. Tenslotte volgt er een overzicht van enkele concrete didactische werkvormen die in de klas kunnen gebruikt worden.
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|