Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Als je kijkt naar het aantal keuzes dat een mens binnen het korte tijdsbestek van één dag al moet maken, is kunnen kiezen het een van de belangrijkste vaardigheden die je in het leven moet leren. Keuze-leuk wil kinderen meer kansen bieden tot (het leren) kiezen. Een handleiding met een beschrijving van het materiaal, de opbouw van het bord en suggesties om het kiezen te organiseren. Halve cirkels (in geplastificeerd karton) met daarop de pictogrammen van de hoeken en activiteiten die daarin plaatsvinden. Wie het groeiende voorstellingsvermogen van kinderen wilt stimuleren, vindt dezelfde voorstelling in zwart-wit uitvoering aan de achterzijde. Grote prenten (in geplastificeerd karton) met afbeeldingen van de verschillende hoeken. Kopieerbladen met dierenfiguurtjes die de kinderen als hun eigen symbolen kunnen gebruiken Kopieerbladen met getalbeeld- en getalkaartjes. Keuze-leuk werd zo ontwikkeld dat het zowel door kleuters als 6-7-jarigen gebruikt kan worden. Het pakket wil vooral materialen en tips bieden voor een flexibel keuzebord. Je kunt het volledig aanpassen aan de behoefte van jouw groep én aan de ruimte die je ter beschikking hebt.
471.44 --- basisonderwijs --- didactiek --- kiezen --- kleuteronderwijs --- psychologie --- sociaal-emotionele opvoeding --- 471.4 --- 471.49 --- Dagindeling --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Hoekenwerk --- Kiezen (werkwoord) --- Pictogrammen --- Sociale ontwikkeling --- Tijdsbesef --- Kiezen --- Planning --- Activiteiten --- Ontwikkeling ; 4 - 7 jaar --- Ontwikkelingsmaterialen ; basisonderwijs --- D091741.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- hoekenwerk --- keuzes --- Didactics of primary education
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Didactics of economy --- Didactics of social education --- economie --- ondernemen --- WO (wereldoriëntatie) --- motiverend onderwijs --- lager onderwijs
Choose an application
Beiden zijn we tewerkgesteld in PC Sint ? Amedeus op zorgeenheid 'De Knoop'. 'De Knoop' is onderverdeeld in 3 afdelingen, namelijk 'De Knoop 1, 2 en 3', alle afdelingen zijn bestemd voor personen met een mentale beperking, een psychiatrische problematiek en/of gedragsproblemen. Sinds het begin dat we er werken zijn er al zeer veel veranderingen doorgevoerd, maar er werd toch opgemerkt dat er enorm veel afzonderingen plaats vonden, met en zonder fixatie. Dit werd ook opgemerkt op beleidsniveau, hierdoor is sinds anderhalf jaar de visie binnen zorgeenheid 'De Knoop' aan het veranderen. Vooral wordt er gewerkt naar een isolatie ? en fixatieloos beleid. Vanuit het team wordt er verwacht dat er meer alternatieven worden gegeven in plaats van meteen over te gaan tot een isolatie. Het eindwerk is opgebouwd uit 4 grote delen. Het eerste deel omvat wat drang en dwang juist inhoudt. De kwaliteitscriteria en de gevoelens omtrent dwang en drang komen hier aan bod, zowel uit patiënten als professioneel perspectief. Er wordt een kijk gegeven op wat een mentale beperking inhoudt en vanaf wanneer er gesproken wordt over een mentaal gehandicapte gebaseerd op de DSM ? IV, op het niveau van functioneren en volgens de ervaringsordening door Timmers ? Huigens. In het tweede deel wordt er dieper ingegaan op onze vraagstellingen en de gevonden literatuur hierrond. Mensen reageren heel anders op een bepaalde situatie, sommigen leggen zich erbij neer, anderen zijn zich nauwelijks bewust van de situatie en anderen reageren door de strijd aan te gaan, door agressief gedrag tentoon te stellen. Volgens Mik Van Es zijn er 3 groepen gedragingen die kunnen aangeduid worden als agressief gedrag, nl. specifiek gedrag dat vooraf kan gaan aan een werkelijke aanval, elk gedrag dat een bepaalde emotionele component heeft of gedrag dat bedoeld is om anderen pijn te doen en letsel toe te brengen. De ernst van de mentale beperking, is bepalend voor zijn agressieregulatie en het hanteren ervan. D...
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|