Narrow your search

Library

KBR (6)

Hogeschool Gent (5)

KU Leuven (3)

Thomas More Kempen (3)

DB (2)

DocAtlas (2)

VIVES (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EhB (1)

More...

Resource type

book (15)

dissertation (3)

object (1)


Language

Dutch (17)

English (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2019 (1)

2018 (1)

2013 (2)

2012 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Multi
Keuze-leuk : materialen en tips voor het gebruik van een keuzebord
Authors: --- ---
ISBN: 9789077343333 9789078765622 Year: 2008 Publisher: Leuven Cego

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als je kijkt naar het aantal keuzes dat een mens binnen het korte tijdsbestek van één dag al moet maken, is kunnen kiezen het een van de belangrijkste vaardigheden die je in het leven moet leren. Keuze-leuk wil kinderen meer kansen bieden tot (het leren) kiezen. Een handleiding met een beschrijving van het materiaal, de opbouw van het bord en suggesties om het kiezen te organiseren. Halve cirkels (in geplastificeerd karton) met daarop de pictogrammen van de hoeken en activiteiten die daarin plaatsvinden. Wie het groeiende voorstellingsvermogen van kinderen wilt stimuleren, vindt dezelfde voorstelling in zwart-wit uitvoering aan de achterzijde. Grote prenten (in geplastificeerd karton) met afbeeldingen van de verschillende hoeken. Kopieerbladen met dierenfiguurtjes die de kinderen als hun eigen symbolen kunnen gebruiken Kopieerbladen met getalbeeld- en getalkaartjes. Keuze-leuk werd zo ontwikkeld dat het zowel door kleuters als 6-7-jarigen gebruikt kan worden. Het pakket wil vooral materialen en tips bieden voor een flexibel keuzebord. Je kunt het volledig aanpassen aan de behoefte van jouw groep én aan de ruimte die je ter beschikking hebt.


Book
Wat vind ik van mijn school? : bevraging welbevinden, betrokkenheid en competenties leerlingen 2de & 3de graad/groep 5 t.e.m. 8 basisonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789077343159 Year: 2003 Publisher: Leuven : CEGO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Wat vind ik van mijn school? Bevraging welbevinden, betrokkenheid en competenties leerlingen 1ste graad/groep 3 & 4 basisonderwijs
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Leuven : CEGO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Wat vind ik van mijn school? : handleiding bevragingsset voor leerlingen van de basisschool
Authors: --- ---
ISBN: 9789077343364 Year: 2003 Publisher: Leuven : CEGO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Wat vind ik van mijn school? : instructiefiche bevragingsinstrument - variant 1: leerjaar 1&2/groep 3 en 4
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Leuven : CEGO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Wat vind ik van mijn school? : set leerlingenfiches
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Leuven : CEGO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Ontwikkeling van een evaluatie-instrument voor de opvang in en door Vlaamse basisscholen met het oog op het verkrijgen van een kwaliteitslabel
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Leuven KUL. Centrum voor gezinspedagogiek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Ontwikkeling van een evaluatie-instrument voor de opvang in en door Vlaamse basisscholen met het oog op het verkrijgen van een kwaliteitslabel : onderzoeksinstrumenten
Authors: --- ---
Year: 2002 Publisher: Leuven KUL. Centrum voor gezinspedagogiek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Ondernemingszin (h)erkennen : instrumenten voor de screening van 6-12 jarigen en de observatie van de leeromgeving
Authors: --- --- --- ---
Year: 2008 Publisher: Leuven CEGO Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Fixatie - en isolatieloos beleid : Bij personen met een mentale beperking
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Lier Katholieke Hogeschool Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beiden zijn we tewerkgesteld in PC Sint ? Amedeus op zorgeenheid 'De Knoop'. 'De Knoop' is onderverdeeld in 3 afdelingen, namelijk 'De Knoop 1, 2 en 3', alle afdelingen zijn bestemd voor personen met een mentale beperking, een psychiatrische problematiek en/of gedragsproblemen. Sinds het begin dat we er werken zijn er al zeer veel veranderingen doorgevoerd, maar er werd toch opgemerkt dat er enorm veel afzonderingen plaats vonden, met en zonder fixatie. Dit werd ook opgemerkt op beleidsniveau, hierdoor is sinds anderhalf jaar de visie binnen zorgeenheid 'De Knoop' aan het veranderen. Vooral wordt er gewerkt naar een isolatie ? en fixatieloos beleid. Vanuit het team wordt er verwacht dat er meer alternatieven worden gegeven in plaats van meteen over te gaan tot een isolatie. Het eindwerk is opgebouwd uit 4 grote delen. Het eerste deel omvat wat drang en dwang juist inhoudt. De kwaliteitscriteria en de gevoelens omtrent dwang en drang komen hier aan bod, zowel uit patiënten als professioneel perspectief. Er wordt een kijk gegeven op wat een mentale beperking inhoudt en vanaf wanneer er gesproken wordt over een mentaal gehandicapte gebaseerd op de DSM ? IV, op het niveau van functioneren en volgens de ervaringsordening door Timmers ? Huigens. In het tweede deel wordt er dieper ingegaan op onze vraagstellingen en de gevonden literatuur hierrond. Mensen reageren heel anders op een bepaalde situatie, sommigen leggen zich erbij neer, anderen zijn zich nauwelijks bewust van de situatie en anderen reageren door de strijd aan te gaan, door agressief gedrag tentoon te stellen. Volgens Mik Van Es zijn er 3 groepen gedragingen die kunnen aangeduid worden als agressief gedrag, nl. specifiek gedrag dat vooraf kan gaan aan een werkelijke aanval, elk gedrag dat een bepaalde emotionele component heeft of gedrag dat bedoeld is om anderen pijn te doen en letsel toe te brengen. De ernst van de mentale beperking, is bepalend voor zijn agressieregulatie en het hanteren ervan. D...

Keywords

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by