Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Janus is een actieve methode geschiedenis voor de 1e graad A-stroom, de 2e graad D-finaliteit en D&A-finaliteit en de 3e graad ASO en TSO/KSO. Janus wil vernieuwing in het geschiedenisonderwijs brengen. Niet meer permanent vraagjes oplossen bij tekstjes, foto's of tabellen, maar meer geschiedenis beleven. Leerlingen moeten terugkoppelen naar vandaag, denkpatronen en levenswijzen achterhalen. In Janus 3 worden de leerlingen meegenomen op een ontdekkingstocht vanaf de val van het West-Romeinse Rijk tot het einde van de Bourgondische hertogen. Ze maken kennis met de Germanen, Noormannen, kruisvaarders en de eerste moslims. Aan de hand van de ontwikkeling van steden, cultuur en de Kerk wordt de geschiedenis verteld van een Europa dat zich klaar maakt om de Nieuwe Wereld te ontdekken.”
Geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.6 --- secundair onder --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- geschiedenis --- didactiek --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer
Choose an application
Janus is een actieve methode geschiedenis voor de 1e graad A-stroom, de 2e graad D-finaliteit en D&A-finaliteit en de 3e graad ASO en TSO/KSO. Janus wil vernieuwing in het geschiedenisonderwijs brengen. Niet meer permanent vraagjes oplossen bij tekstjes, foto's of tabellen, maar meer geschiedenis beleven. Leerlingen moeten terugkoppelen naar vandaag, denkpatronen en levenswijzen achterhalen. In Janus 3 worden de leerlingen meegenomen op een ontdekkingstocht vanaf de val van het West-Romeinse Rijk tot het einde van de Bourgondische hertogen. Ze maken kennis met de Germanen, Noormannen, kruisvaarders en de eerste moslims. Aan de hand van de ontwikkeling van steden, cultuur en de Kerk wordt de geschiedenis verteld van een Europa dat zich klaar maakt om de Nieuwe Wereld te ontdekken.”
Geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.6 --- secundair onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- geschiedenis --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Dubbele finaliteit --- Doorstroomfinaliteit --- Arbeidsmarktfinaliteit --- KHM --- geschiedeni --- didactiek
Choose an application
Janus is een actieve methode geschiedenis voor het secundair onderwijs. Janus is er voor de 1e graad A-stroom, de 2e graad D- en D&A-finaliteit en de 3e graad ASO, TSO en KSO.Onze geschiedenismethode Janus is vernoemd naar de Romeinse god met de twee gezichten. Eén gezicht kijkt naar achter, naar het verleden, en het andere naar de toekomst. Dat is precies wat Janus doet: denkpatronen en levenswijzen van vroeger achterhalen én terugkoppelen naar vandaag en morgen. Dat doen we op een activerende manier. We gaan verder dan vraagjes oplossen bij teksten en tabellen en laten de leerlingen geschiedenis beleven.
Choose an application
Choose an application
Janus 3 D&A is het leerwerkboek geschiedenis bestemd voor alle leerlingen van het derde jaar uit de dubbele finaliteit. Het leerwerkboek wordt aangevuld met heel wat onlinemateriaal. Janus 3 is volledig afgestemd op de nieuwe eindtermen.Bij het leerwerkboek wordt een Janusje-van-Alles geleverd, een steekkaart met een tijdlijn van de verschillende periodes, een kort overzicht van de 4 domeinen en een stappenplan voor het analyseren van historische bronnen.Janus is een actieve methode geschiedenis voor de 1e graad A-stroom en de 2e en 3e graad D- en D&A-finaliteit.https://sta.diekeure.be/educatief/product/janus-3-leerwerkboek-da/
Didactics of history --- Didactics of secundary education --- geschiedenis --- Geschiedenis. --- Secundair onderwijs. --- Geschiedenis --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit
Choose an application
In de reeks **Janus** bestuderen we de geschiedenis vanaf het ontstaan van de mens tot vandaag: het begin en het - voorlopige - einde. Hierbij proberen we deuren te openen. Deuren die ons meer inzicht verschaffen in het doen en laten van de mens, hoe onze maatschappij in elkaar zit en hoe ze zo is gegroeid. Dankzij dit inzicht zijn we beter gewapend om kritisch te staan in onze maatschappij. Daarom kijken we niet alleen naar achter. Net als de januskop kijken we ook naar voor, naar de toekomst.
Didactics of history --- Didactics of secundary education --- geschiedenis
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|