Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Social studies and the press : keeping the beast at bay?
Author:
ISBN: 1617350117 9781617350115 9781607524779 1607524775 9781617350092 1617350095 9781617350108 1617350109 9781607524755 1607524759 9781607524762 1607524767 1281362492 9786611362492 1281362522 9786611362522 9781281362520 9781281362490 Year: 2005 Publisher: Greenwich, Conn. : IAP- Information Age Publishing Inc,

Bending the future to their will : civic women, social education, and democracy
Authors: ---
ISBN: 0847691128 Year: 1999 Publisher: Lanham, Md. New York Oxford Rowman & Littlefield

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De opvoeding en vorming van mensen tot bewuste burgers in een democratie is de rode draad doorheen dit boek. Het aandeel van vrouwelijke pedagogen in de theorievorming hierover wordt extra beklemtoond. De meeste vrouwen die hier aan bod komen, kregen eigenlijk nooit de aandacht die ze verdienden. Hun bijdrage tot het onderwijs en sociale wetenschappen wordt/werd eerder geklasseerd als 'praktijkervaring' (lees ook: een lagere status) dan als theoretische bijdrage (lees ook: hogere status). De visie op opvoeding van Jane Addams bijvoorbeeld, , zou gebaseerd zijn op John Dewey's theorieën. Recent onderzoek toont echter aan dat zij tot zijn ideeën heeft bijgedragen en niet andersom.


Book
Clio in the classroom : a guide for teaching U.S. women's history
Authors: --- ---
ISBN: 9780199717767 0199717761 9780195320121 0195320123 9780195320138 0195320131 128193089X 9781281930897 0190295635 9786611930899 0197712177 6611930892 9780190295639 Year: 2009 Publisher: Oxford ; New York : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over the last 40 years, women's history has developed from a new and marginal approach to an established and flourishing area of the discipline taught in all history departments. This book makes accessible the content, key themes and concepts and pedagogical techniques of US women's history for all secondary school and college teachers.


Book
Clio in the classroom : a guide for teaching U.S. women's history
Authors: --- ---
Year: 2009 Publisher: Oxford Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'To the women who made history and the teachers who bring it into the classroom everyday'. Deze opdracht vooraan in het boek geeft mooi de inhoud ervan weer. Vrouwen werden vroeger nog al eens vergeten in de lessen geschiedenis. De laatste decennia is daar wel al verandering in gekomen. Zeker in de Amerikaanse academische wereld is kennis van vrouwengeschiedenis een must voor leraren in spe, zeker als ze een accurate en inclusieve versie van de Amerikaanse geschiedenis willen onderwijzen. Vrouwengeschiedenis is goed geïntegreerd op college niveau, maar in het secundair onderwijs is er nog veel werk aan de winkel. De auteurs hopen dan ook dat dit boek als gids kan dienen voor leraren in het secundair onderwijs. De handboeken geschiedenis voor het secundair onderwijs tonen immers een ontstellend gebrek aan interesse voor vrouwen in de geschiedenis.

Learning to teach in an age of accountability
Authors: --- ---
ISBN: 1283707802 1135619875 1282375024 9786612375026 1410610950 9781410610959 0805847073 9780805847079 0805847081 9780805847086 9781283707800 9781135619879 9781282375024 6612375027 9781135619824 9781135619862 1135619867 Year: 2004 Publisher: Mahwah, N.J. : L. Erlbaum Associates,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book documents the ""brave new world"" of teacher, administrator, school, and student accountability that has swept across the United States in recent years. Its particular vantage point is the perspective of dozens of new teachers trying to make their way through their first months and years working in schools in the New York City metropolitan area. The issues they grapple with are not, however, unique to this context, but common problems found today in urban, suburban, and rural schools across the United States. The stories in this book offer a compelling portrait of these teachers' enc

Listing 1 - 5 of 5
Sort by