Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Niet praten óver de leerling, maar mét de leerling: samen op zoek gaan naar 'wat kan ik al, wat kan ik nog leren, wat wil ik nog leren en hoe ga ik dat doen'?Het lijkt vaak heel gemakkelijk om in gesprek te gaan met leerlingen, maar bij een goed leergesprek spelen meerdere factoren een rol. Denk bijvoorbeeld aan de relatie met de leerling en ouders, het pedagogisch handelen van de leraar en de gesprekstechnieken die ingezet kunnen worden ten aanzien van het doel van het gesprek.Naast deze factoren is het van belang dat het voeren van leergesprekken plaatsvindt vanuit de visie van de school en aansluiting vindt bij de andere ontwikkelingen waar de school op dat moment mee bezig is. Leergesprekken hebben namelijk een directe invloed op de kwaliteit van lesgeven en het leren van leerlingen.Leergesprekken in een notendop beschrijft het belang van leergesprekken. Deze publicatie legt uit waarover, hoe en wanneer je leergesprekken kunt voeren en op welke wijze een school leergesprekken een plek kan geven in de praktijk. Ze biedt naast theorie ook praktische tools om met leergesprekken aan de slag te gaan. De inhoud en werkwijze van deze Notendop-uitgave zijn gericht op het primair onderwijs.(Bron: www.onderwijsmaakjesamen.nl)
gesprekstechnieken --- didactiek --- 454.23 --- leergesprekken --- leerlingbegeleiding --- 478.3 --- 474.23 --- Leerlingbegeleiding --- Didactische principes --- Didactic strategies --- basisonderwijs --- leraren-leerling relatie --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- Studentenbegeleiding. --- Onderwijsleergesprekken --- Gesprekstechnieken --- Feedback --- Evaluatiegesprekken --- Groepsgesprekken --- Onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Gesprekstechniek --- Evaluatiegesprek --- Groepsgesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerlingenbegeleiding.
Choose an application
Leren van en met elkaar is essentieel voor elke professional. Je werkplek kan een belangrijke bijdrage leveren aan het vergroten van je bekwaamheid en aan de innovatie en kennisontwikkeling van je school. De kwaliteit van elk 'eiland' is belangrijk, maar het 'WIJland' bepaalt uiteindelijk de kwaliteit van het onderwijs. Deze publicatie maakt duidelijk wat we tegenwoordig verstaan onder 'kwaliteit', 'professionaliteit' en 'een professionele cultuur' en wat je hier zelf als professional aan kunt bijdragen.
Onderwijsfilosofie. --- Onderwijsvernieuwing. --- 450.7 --- Lerarenopleiding --- professionalisering --- Reflecteren (Terugblikken) --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijs --- Professionalisering --- Nederland --- Onderwijskunde --- Teamvorming --- Teamgerichte nascholing --- Teaching --- Mass communications --- communicatie --- professionaliteit --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur --- Teamontwikkeling --- Team
Choose an application
Deze 5-minuten uitgave richt zich op (onderwijs)professionals, die in 5-minuten een idee, werkvorm, handreiking of inzicht willen ontvangen, om daarmee leiding te kunnen geven aan zichzelf, het professionele gesprek en/of teammomenten. De activiteiten en modellen zijn een selectie van handige en bruikbare tools die wij als Onderwijs Maak Je Samen graag met anderen delen en zijn gericht op het begeleiden van leerprocessen van de professional.De uitvoering van de activiteiten duurt over het algemeen langer dan 5-minuten en de kaarten kunnen zelfs vanuit de diverse categorieën aan elkaar gekoppeld worden. Welke kaart je kiest, wordt bepaald door het doel waarmee je zoekt. Maar ga gerust ook zonder doel door de stapel kaarten heen en laat je verrassen en inspireren door de werkvormen, opdrachten, vragen en modellen.DoelHet doel van deze 5-minuten uitgave is gericht op het leidinggeven aan het leren van jezelf en van anderen middels praktische werkvormen, modellen en overzichten. Het product bevat 40 werkkaarten die onderverdeeld zijn in vier categorieën:Leidinggeven… aan teammomenten - activerende werkvormen voor teams.Leidinggeven… aan professionele gesprekken - handreikingen voor het bevorderen van de professionele dialoog.Leidinggeven… aan refl ectiemomenten - individuele vragen en opdrachten die zelfrefl ectie bevorderen.Leidinggeven… vanuit modellen - praktische modellen en overzichten om leiding te geven aan een ontwikkelproces
Choose an application
Deze 5-minuten uitgave richt zich op (onderwijs)professionals, die in 5-minuten een idee, werkvorm, handreiking of inzicht willen ontvangen, om daarmee leiding te kunnen geven aan zichzelf, het professionele gesprek en/of teammomenten. De activiteiten en modellen zijn een selectie van handige en bruikbare tools die wij als Onderwijs Maak Je Samen graag met anderen delen en zijn gericht op het begeleiden van leerprocessen van de professional.De uitvoering van de activiteiten duurt over het algemeen langer dan 5-minuten en de kaarten kunnen zelfs vanuit de diverse categorieën aan elkaar gekoppeld worden. Welke kaart je kiest, wordt bepaald door het doel waarmee je zoekt. Maar ga gerust ook zonder doel door de stapel kaarten heen en laat je verrassen en inspireren door de werkvormen, opdrachten, vragen en modellen.Het doel van deze 5-minuten uitgave is gericht op het leidinggeven aan het leren van jezelf en van anderen middels praktische werkvormen, modellen en overzichten. Het product bevat 40 werkkaarten die onderverdeeld zijn in vier categorieën:> Leidinggeven aan teammomenten - activerende werkvormen voor teams> Leidinggeven aan professionele gesprekken - handreikingen voor het bevorderen van de professionele dialoog> Leidinggeven aan reflectiemomenten - individuele vragen en opdrachten die zelfreflectie bevorderen> Leidinggeven vanuit modellen - praktische modellen en overzichten om leiding te geven aan een ontwikkelproces(https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/5-minuten-leidinggeven.html)
Leiderschap --- Management --- Onderwijs --- Werkvorm --- Professionele ontwikkeling --- Teamontwikkeling --- Reflectie (onderdeel leerproces)
Choose an application
Ga met je collega's in gesprek over het onderwijs binnen jouw school. Het O21 spel heeft ruim 40 stellingen die leidraad bieden in de discussie rondom jouw visie op onderwijs in de 21ste eeuw.De volgende zeven vaardigheden staan centraal: - samenwerken,- probleemoplossend vermogen,- ICT-geletterdheid,- creativiteit,- kritisch denken,- communiceren en- sociale en culturele vaardigheden.
Choose an application
Dit pakket gaat uit van 8 vaardigheden: samenwerken, probleemoplossend denken en handelen, ICT-geletterdheid, creativiteit, kritisch denken, communiceren, sociale en culturele vaardigheden en zelfregulering. Het O21 spel biedt de mogelijkheid om in discussie te gaan over hoe het onderwijs er in de 21e eeuw uit zou moeten zien.Bron: http://www.onderwijsmaakjesamen.nl
Onderwijs --- 21st century skills --- Passend onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Vaardigheden --- Competentie
Choose an application
Sport en bewegen is goed voor kinderen. Onderzoek toont aan dat voldoende bewegen positieve effecten heeft op de lichamelijke en mentale gezondheid van kinderen. Meer bewegen op en om school helpt om de beweegrichtlijnen te halen en is goed voor de gezondheid. Daarnaast is er ook een relatie aanwezig tussen bewegen en de cognitieve ontwikkeling. Zo is er bewijs voor positieve effecten van langdurig bewegen op de bloedvoorziening naar de hersenen en de ontwikkeling van de hersenstructuur.Het positieve effect van bewegen op school heeft geleid tot het ontwikkelen van een praktische tool voor het onderwijs ? Bizie de Beweger. Een verzameling direct in te zetten beweegvormen met daarbij een suggestie voor het integreren van een leerdoel of leerinhoud. Zo is er altijd wel een reden om te bewegen. Stilzitten is met Bizie in je buurt geen optie! Je kunt Bizie inzetten bij alle onderwerpen die je in je klas behandelt. De leerlingen gaan met behulp van de Biziekaarten op een actieve manier met de leerinhoud of leerdoel aan de slag. Daarvoor staat telkens een prikkelende suggesties op elke kaart!(https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/bizie-de-beweger.html)
Bewegingsopvoeding --- Beweging --- Tussendoortje (werkvorm) --- Bewegend leren --- Werkvorm --- Energizer
Choose an application
Als schoolleider heb je indirect invloed op de leerling en zijn ontwikkeling, maar een directe invloed op het welbevinden en de betrokkenheid van je teamleden. Onderwijs vraag om leiderschap met lef, dat ruimte biedt en wat meer verbeelding vraagt. In dit boek beschrijven de auteurs in negen hoofdstukken, op basis van State of the art theorie, praktische tips en treffende voorbeelden, actuele thema’s waarmee schoolleiders van nu de nodige uitdagingen (kunnen) ervaren. De themakeuze is gebaseerd op alles wat de auteurs horen en proeven in hun werk als trainer, opleider of adviseur, maar is vooral ingegeven door (inter)nationale onderwijsontwikkelingen.Deze uitgave is ontwikkeld in samenwerking met de AVS. De voorzitter van de AVS schreef het inleidende hoofdstuk ‘Leiding geven aan een onderwijsinstelling’.
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|