Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie du développement --- #GGSB: Psychologie --- levenslooppsychologie --- kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- adolescentiepsychologie --- psychologie --- 416.1 --- 159.9 --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie
Choose an application
DEEL I : ALGEMENE STRUCTUUR EN WERKING VAN HET ZENUWSTELSEL 1. Inleiding 2. De cellen van het zenuwstelsel 3. De zenuwgeleiding 4. Beïnvloeding van de synapswerking 5. Randapparatuur van het zenuwstelsel 6. Werking van de zintuigreceptoren 7. Voeding en bescherming 8. Ontwikkeling van het zenuwstelsel DEEL II: DE VERSCHILLENDE ONDERDELEN EN HUN FUNCTIES 9. Bouw van de grote hersenen 10. Functionele gebieden op de cerebrale cortex 11. De basale kernen van het cerebrum 12. Het ruggenmerg 13. De kleine hersenen 14. De hersenstam 15. De tussenhersenen 16. Het autonome zenuwstelsel
#KVHB:Gedragswetenschappen --- #KVHB:Neurofysiologie --- #KVHB:Hersenen --- Neurofysiologie. --- Hersenen --- Fysiologie.
Choose an application
Waarom is de eerste indruk zo belangrijk bij een eerste kennismaking? Waarom nemen mensen zo makkelijk gedragingen en meningen van anderen over, en hoe kunnen ze deze sociale beïnvloeding verminderen? Waarom voelen we ons aangetrokken tot sommige mensen en niet tot andere? Dat zijn slechts enkele van de vele onderwerpen die in dit boek aan bod komen. Ze hebben alle betrekking op de sociale psychologie, het wetenschapsdomein dat onderzoekt hoe mensen zich in hun gedrag, hun gedachten en gevoelens laten beïnvloeden door anderen en hoe ze die anderen ook zelf beïnvloeden. Doorheen de opeenvolgende hoofdstukken wordt het duidelijk waarom mensen zich in de omgang met anderen gedragen zoals ze dat doen. De tekst wordt verrijkt met tal van voorbeelden uit het dagelijkse leven, wat de inhoud zeer aantrekkelijk en herkenbaar maakt voor de lezer. Sociale psychologie, een inleiding is een praktisch en verrijkend boek. Het laat je kennismaken met de klassieke experimenten en theorieën uit de sociale psychologie, maar vult deze ook aan met recenter onderzoeksmateriaal en hedendaagse gezichtspunten.
Sociale psychologie. --- sociale psychologie --- Social psychology --- Sociale psychologie --- Handbooks, manuals, etc. --- Psychologie sociale Sociale psychologie --- #KVHB:Sociale psychologie --- groepsperceptie --- psychologie --- sociale normen --- vriendschap --- Agressie --- Attitudevorming --- Groepsdynamica --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Macht --- Normen --- Waarden --- 305 --- Agressie (geweld, woede) --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Liefde --- Vriendschap --- 316.6 )* SOCIALE PSYCHOLOGIE --- attituden --- Attitudes --- Beeldvorming --- Communicatie --- Conflicten --- Groepen --- Normalisatie --- Relaties --- Zelfbeeld --- agressiviteit (agressie) --- attitude --- conflicthantering --- discriminatie --- groepsdynamica --- leiding --- machtspatronen --- relaties --- vooroordelen --- zelfbeoordeling --- S20090044.JPG --- sociaal gedrag --- #gsdbP --- (zie ook: sociologie) --- 159.9 --- 301.15 --- Psychologie --- Gedrag --- Groepsdynamiek --- 316.6 --- 159.922.2 --- Man --- Volwassene
Choose an application
Dit boek biedt een overzichtelijke synthese van zowel de klassieke als de meer recente inzichten in verband met de waarneming, de geheugen- en leerprocessen, de fantasie en het denken en de rol van behoeften, verlangens en emoties.
Psychonomie --- Psychologie --- Emotionaliteit --- Geheugen --- Intelligentie --- Denken --- Fantasie --- Gevoelens --- Leerprocessen --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Waarneming --- 415 --- 414.9 --- Emotivité --- Mémoire --- Intelligence --- Algemene psychologie --- Overige richtingen in de psychologie --- gedragspsychologie --- Developmental psychology --- psychologie --- #KVHB:Functieleer --- functieleer --- Waarnemen --- psychologie - inleidingen --- Waarnemingsstoornissen --- Functieleer. --- 159.9 --- #SBIB:15G --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Gedrag --- emoties --- fantasie --- geheugen --- leerprocessen --- motivatie --- waarnemen --- Emoties (gevoelens, haat) --- Psychologie : algemeen --- Gedragspsychologie --- gedrag --- geschiedenis --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Gedrag --- Geschiedenis --- Emoties --- Wetenschappelijk onderzoek --- Didactisch proces --- Psychologie. --- 159.9 Psychology --- Psychology --- Waarnemingsstoornis --- Geheugen (psychologie) --- Emotie --- Man --- Natuurwetenschappen --- Volwassene --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Wat ervaart een kind de eerste uren nadat het ter wereld kwam? Kon het voordien al iets voelen of waarnemen? Waarom kunnen wij ons niets meer herinneren uit onze eerste levensjaren? Is het verstandig om een kind tegelijk verschillende talen aan te leren? Wat kan je ondernemen tegen pestgedrag? Klopt het dat de puberteit op een steeds jongere leeftijd een aanvang neemt? In welk opzicht is blijvende groei mogelijk in de volwassenheid? Bestaat er echt zoiets als een mannelijke menopauze? En valt er iets te doen tegen de cognitieve achteruitgang bij het ouder worden?Psychologie van de levensloop geeft niet enkel antwoord op al deze vragen, maar plaatst een en ander ook binnen een overzichtelijk kader. Je vindt er een systematisch overzicht van hoe de mens evolueert van de wieg tot het graf. In tien hoofdstukken wordt de hele levenscyclus doorgelicht. In elke levensfase wordt zowel aandacht besteed aan de lichamelijke ontwikkeling voor zover die relevant is voor het gedrag, als aan de evolutie op cognitief, sociaal en emotioneel vlak.Bij de samenstelling van het boek werd de grootste zorg besteed aan de praktische bruikbaarheid van de geselecteerde inhouden en aan de helderheid en de didactische opbouw van de tekst. Het boek verzamelt de belangrijkste theoretische inzichten uit het vakgebied, maar illustreert die telkens met zeer herkenbare voorbeelden en observaties uit het alledaagse leven.Psychologie van de levensloop richt zich in de eerste plaats tot studenten en afgestudeerden uit de diverse psychosociale, pedagogische en paramedische opleidingen. Maar gezien de levensnabijheid van het onderwerp zal ieder die geboeid is door de mens en zijn ontwikkeling, er heel wat inzichten uit halen.
416 --- ontwikkelingspsychologie --- levenslooppsychologie --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- Developmental psychology --- levensloop --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- motorische ontwikkeling --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Levensfasen --- Cognitieve ontwikkeling --- Intelligentie --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Persoonlijkheidsleer --- Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- 159.98 --- Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie. --- cognitieve ontwikkeling --- emotionele problemen --- intelligentie --- persoonlijkheidsleer --- Onderwijs --- Opvoeding --- Handbooks, manuals, etc. --- Man --- Volwassene
Choose an application
Psychologie van de levensloop schetst de belangrijkste ontwikkelingen van de levensloop van de mens. In de traditionele ontwikkelingspsychologie wordt vaak te eenzijdig de nadruk gelegd op de ontwikkeling van het kind. In dit boek komen alle stadia van de menselijke ontwikkeling aan bod: vanaf het prille begin in buik van de moeder, de verschillende fasen in de ontwikkeling van het kind tot de verschillende ontwikkelingsstadia in het leven van de volwassene.Psychologie van de levensloop is een herziene uitgave van het eerder bij Acco verschenen boek De levensloop van de mens. Bij de samenstelling van het boek werd de grootste zorg besteed aan de praktische bruikbaarheid en aan de helderheid en de vlotte leesbaarheid van de tekst. Men vindt in het boek de belangrijkste theoretische inzichten uit het vakgebied, maar die worden telkens geïllustreerd met zeer herkenbare voorbeelden uit het alledaagse leven. (Bron: covertekst)
Ontwikkelingspsychologie. --- Psychologie. --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- 112089.jpg --- 159.98 --- 416 --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- 416 )* ONTWIKKELINGSPSYCHOLOGIE --- #KVHB:Levensfasen --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- adolescenten --- kleuters --- levensloop --- levenslooppsychologie --- 159.922 --- Omgevingsfactoren --- Ontwikkelingsfases --- Ontwikkelingspsychologie --- Persoonlijkheid --- Waarneming --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- departement Gezondheidszorg --- Erikson --- Freud, Sigmund --- Piaget, Jean --- prenatale ontwikkeling --- baby --- peuters --- lagere schoolkind --- adolescentie --- volwassenheid --- Psychologie --- Levenskwaliteit --- 159.922.6 --- 159.922.6 Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop --- Man --- Volwassene
Choose an application
1. Terreinverkenning 2.De prenatale fase 3. De babytijd 4. De peuter 5. De kleuter 6. Het schoolkind 7. De adolescentie 8. De volwassenheid 9. De bejaarde volwassenheid
Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie. --- Adolescenten. --- Baby's. --- Kinderen. --- Ouderen. --- Peuters. --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Psychologie van de individuele mens --- 416 --- Jeugdauteurs --- Jeugdliteratuur --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- #PBIB:2001.2 --- #PBIB:gift 2001 --- adolescenten --- bejaarden --- levensloop --- levenslooppsychologie --- ontwikkelingpsychologie
Choose an application
Wat ervaart een kind wanneer het pas geboren is? Waarom kunnen wij ons niets meer herinneren uit onze eerste levensjaren? Is het verstandig om een kind tegelijk verschillende talen aan te leren? Wat kan je ondernemen tegen pestgedrag? Klopt het dat de puberteit op steeds jongere leeftijd begint? Is blijvende groei mogelijk in de volwassenheid? Bestaat er zoiets als een mannelijke menopauze? Valt er iets te doen tegen de cognitieve achteruitgang bij het ouder worden?Psychologie van de levensloop behandelt dergelijke vragen in een systematisch overzicht van hoe de mens evolueert van de wieg tot het graf. In tien hoofdstukken licht de auteur de hele levenscyclus door. In elke levensfase krijg je een beeld van de belangrijkste ontwikkelingen op het vlak van motoriek, lichaamsbeleving, cognitie, sociaal en emotioneel leven en toekomstverwachtingen. De auteur verzamelt de belangrijkste theoretische inzichten uit het vakgebied en illustreert die met herkenbare voorbeelden en observaties uit het alledaagse leven.Psychologie van de levensloop is een must-read voor studenten en professionelen uit de psychosociale, pedagogische en (para)medische sectoren en iedereen die geboeid is door de mens en zijn ontwikkeling.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789463443814/Psychologie-van-de-levensloop
Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- levensloop --- motorische ontwikkeling --- sociale ontwikkeling --- cognitieve ontwikkeling --- lichamelijke ontwikkeling --- Cursus bachelor in de Audiologie --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Cursus graduaat Orthopedagogie --- PXL-Healthcare 2019 --- PXL-Handboeken --- 416 --- levenslooppsychologie --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- Man --- Volwassene --- Bachelor in de logopedie --- Bachelor in de audiologie --- Graduaat orthopedagogie --- 159.92 --- Puberteit --- Levensloop --- Volwassenen
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|