Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Voor het eindonderzoek ging ik op zoek naar het gebruik van de excursiemethode Science caching in de lessen aardrijkskunde. Uiteindelijk zou er ook een Science cache worden ontworpen. Hiervoor onderzocht ik niet enkel Belgische scholen, maar ook Nederlandse, aangezien ik op Erasmusuitwisseling ging naar Nederland. Uit de start van het onderzoek, dat voornamelijk uit bronnenonderzoek bestond, bleek dat er in België al heel wat gebruik gemaakt werd van deze methode. Uit mijn onderzoek in Nederlandse scholen, waar ik de leerkrachten aardrijkskunde ondervroeg, bleek er interesse te zijn voor deze methode, maar werd er nog niet mee gewerkt. Daarom besloot ik een Science Cache aardrijkskunde te ontwikkelen voor Nederlandse scholen. Hierbij focuste ik me op de eerste graad. De locatie waar de Science Cache zich situeert is de stad Nijmegen. Tijdens de excursie zijn de leerlingen op een actieve en interactieve manier aan de slag, maar krijgen ze ook de nodige informatie te verwerken. (Bron: auteur)
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|