Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Alle inspanningen op gebied van gelijke onderijwkansen (GOK) zijn gericht op het realiseren van onderwijs dat afgestemd is op de behoeften van alle leerlingen, in het bijzonder de kansarme groepen. Dit boek geeft een beeld van wat het GOK-beleid in Vlaanderen momenteel is : ontstaan, visies en praktijkvoorbeelden.
Sociology of education --- School management --- onderwijsbeleid --- gelijkekansenbeleid --- Flanders --- GOK. --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen. --- Gelijke onderwijskansen --- Vlaanderen --- Zorgverbreding --- 371.014 <493-17> --- 316.347 --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O340 --- GOK --- gelijkonderwijskansenbeleid --- kansarmoede --- gelijke kansenbeleid --- onderwijsrecht --- zorgverbreding --- 450.42 --- 451.2 --- Armoede --- Onderwijs --- Sociale ongelijkheid --- Taal --- gelijke onderwijskansen (ler) --- gok (ler) --- Gelijke kansen --- Kansarme jeugd ; onderwijs --- Onderwijspolitiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Stratificatie volgens ras, cultuur, nationaliteit --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijssociologie --- Politiek, wetgeving en organisatie --- (zie ook: teleonderwijs) --- 316.347 Stratificatie volgens ras, cultuur, nationaliteit --- 371.014 <493-17> Onderwijspolitiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Nederland --- Kust --- Emigratie
Choose an application
De netoverschrijdende werkgroep 'Diagnostiek Migranten en Kansarmen', waarin Antwerpse PMS-medewerkers zich buigen over de problematiek van leerachterstanden bij allochtone kinderen, gaat in dit werkdocument zowel op zoek naar oorzaken en oplossingen als naar de rol van het PMS hierin. Daarnaast wordt verslag gedaan van een enquête bij Antwerpse PMS-medewerkers en worden leerlingenaantallen in kaart gebracht.
Allochtonen. --- Basisonderwijs. --- Inheemsen. --- Orthopedagogics. --- Sociology of minorities. --- Speciaal onderwijs. --- Studieresultaten.
Choose an application
In dit boek willen de auteurs vooral het ondersteuningsbeleid wat meer onder de aandacht brengen. Hoe kunnen scholen omgaan met de steeds grotere diversiteit in hun leerlingenpopulatie? Hoe kan de onderwijspraktijk beter afgestemd worden op kansarme groepen? Aan de hand van een aantal zorgvuldig gekozen bijdragen krijgt de lezer een omvattend beeld van wat het GOK-beleid in Vlaanderen momenteel is: ontstaan, visies en praktijkvoorbeelden. In dit alles ontbreekt de stem van de armoedebeweging uiteraard niet.
Sociology of education --- School management --- onderwijsbeleid --- gelijkekansenbeleid --- Flanders
Choose an application
De toenemende dualisering in het Vlaams onderwijs -de groeiende kloof tussen kansarme en kansrijke kinderen en jongeren - baart menige school en menige sociaal voelende burger zorgen. Maar het is niet minder een zorg voor de overheid. Met het onderwijsvoorrangsbeleid en sinds 2002 het beleid voor Gelijke Onderwijskansen levert ze inspanningen om het tij te doen keren. Bij het brede publiek is deze laatste vernieuwingsbeweging vooral bekend door het inschrijvingsrecht. Het GOK-beleid bevat echter nog twee andere luiken die voor de strijd tegen de dualisering van minsten even groot belang zijn, nl. de Lokale Overlegplatforms (LOP) en de ondersteuning van scholen en centra voor leerlingbegeleiding (het 'geïntegreerd ondersteuningsbeleid').In dit boek willen we vooral het ondersteuningsbeleid wat meer onder de aandacht brengen. Hoe kunnen scholen omgaan met de steeds grotere diversiteit in hun leerlingenpopulatie? Hoe kan de onderwijspraktijk beter afgestemd worden op kansarme groepen?
Gelijke onderwijskansen --- Onderwijs --- Beleid --- Vlaanderen --- Zorgverbreding
Choose an application
Deze brochure wil leerkrachten en /of clb-medewerkers een eerste leidraad bieden bij het onthaal van anderstalige nieuwkomers.
Didactics of Dutch --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Onderwijs --- Sociale ongelijkheid --- Gelijke onderwijskansen
Choose an application
Aménagement du territoire --- Antwerpen (provincie) --- Anvers (province) --- Ecologie --- Ruimtelijke ordening --- Ruimtelijke planning en ruimtelijk ontwerp --- Inspraak en communicatie --- Inspraak en communicatie. --- actiecomités --- sociale woonwijken --- ruimtelijke ordening --- Deurne --- Antwerpen --- Deurne. --- Antwerpen.
Choose an application
De TASAN gaat na of een anderstalige nieuwkomer voldoende taalvaardig is om de lessen in de eerste graad secundair onderwijs te volgen en op welke vlakken hij nog ondersteuning nodig heeft. De TASAN meet luister-, lees- en schrijfvaardigheid. Spreekvaardigheid is niet opgenomen om praktische redenen. De nadruk ligt vooral op de taalvaardigheid die de leerlingen nodig hebben om te functioneren op school.
Didactics of secundary education --- Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- #KVHB:Test; secundair onderwijs --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Test; taalniveau --- #PBIB:+111.25 --- Evaluatie --- Nederlands --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Anderstaligen --- taalvaardigheid --- taalvaardigheidstoetsen --- onthaalklas --- secundair onderwijs --- anderstaligen --- 485.15 --- Nederlands als tweede taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Secundair onderwijs --- Didactic evaluation. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of secundary education.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|