Narrow your search
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Gendered teacher-student classroom interactions in secondary education: perception, reality and professionalism
Author:
Year: 2015 Publisher: Brussel Vrije Universiteit Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Workplace learning in pre-service teacher education: a study on the acquisition of the learning functions of the corporate curriculum
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Brussel VUB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Gendered teacher-student classroom interactions in secondary education: perception, reality and professionalism
Authors: ---
Year: 2015 Publisher: Brussel VUB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Navigating the road to study success: the importance of study choices after first-year failure in the Flemish open access higher education system
Authors: ---
Year: 2020 Publisher: Brussel VUB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Leraren opleiden voor etnisch-culturele diversiteit: hoe de theoriepraktijkkloof te dichten in de lerarenopleidingen in Brussel
Authors: ---
Year: 2021 Publisher: Brussel VUB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
De opleiding psychologie, voor ieder wat wils?: een analyse van de genderdiversiteit in het promotie-materiaal
Authors: ---
Year: 2020 Publisher: Brussel VUB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Gender op school : leidraad voor een gender-inclusieve leeromgeving
Authors: --- ---
ISBN: 9782509030993 9782509031297 Year: 2017 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een genderinclusieve leeromgeving kan iedereen, ongeacht het biologische geslacht, de seksuele oriëntatie, genderexpressie en genderidentiteit openlijk, vrij en zonder beperkingen participeren aan alle aspecten van het schoolgebeuren. Genderinclusieve scholen maken dit mogelijk door het implementeren van een beleid, praktijken en acties die aantonen dat alle genders welkom zijn. ‘Gender op school’ geeft een beknopt overzicht van de centrale concepten om over gender te praten aan de hand van het genderkoek-model dat werd ontwikkeld door çavaria. Aan deze centrale concepten koppelen de auteurs steeds de impact van gender binnen de school en factsheets met cijfers die de genderdiversiteit op school illustreren. Screeningtools worden besproken om de huidige stand van zaken in jouw school onder de loep te nemen. Daarnaast worden er acties op school- en klasniveau besproken om te werken aan een meer genderinclusieve leeromgeving. Ten slotte verwijst het boek je ook door naar relevante organisaties, lespakketten en websites om je onderzoek naar genderinclusief onderwijs na het lezen van dit boek voort te zetten. Het boek geeft je de nodige handvatten om zelf aan een genderinclusieve leeromgeving te werken.


Book
Gender op school : leidraad voor een genderinclusieve leeromgeving
Authors: --- ---
ISBN: 9782509031297 Year: 2017 Publisher: Brussel Uitgeverij Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een genderinclusieve leeromgeving kan iedereen, ongeacht het biologische geslacht, de seksuele oriëntatie, genderexpressie en genderidentiteit openlijk, vrij en zonder beperkingen participeren aan alle aspecten van het schoolgebeuren. Genderinclusieve scholen maken dit mogelijk door het implementeren van een beleid, praktijken en acties die aantonen dat alle genders welkom zijn.?Gender op school? geeft een beknopt overzicht van de centrale concepten om over gender te praten aan de hand van het genderkoek-model dat werd ontwikkeld door çavaria. Aan deze centrale concepten koppelen de auteurs steeds de impact van gender binnen de school en factsheets met cijfers die de genderdiversiteit op school illustreren.Screeningtools worden besproken om de huidige stand van zaken in jouw school onder de loep te nemen. Daarnaast worden er acties op school- en klasniveau besproken om te werken aan een meer genderinclusieve leeromgeving. Ten slotte verwijst het boek je ook door naar relevante organisaties, lespakketten en websites om je onderzoek naar genderinclusief onderwijs na het lezen van dit boek voort te zetten. Het boek geeft je de nodige handvatten om zelf aan een genderinclusieve leeromgeving te werken.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/174828-gender+op+school


Article
Iedereen meertalig!: over het potentieel van meertalig onderwijs in Vlaanderen.
Authors: --- ---
Year: 2016

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Geen respect? Op zoek naar de pijnpunten in een herstelbeleid
Authors: --- ---
Year: 2023 Publisher: Brussel VUB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by