Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This working paper offers an evaluation of the performance of the port of Marseille-Fos, an analysis of the impact of the port on its territory and an assessment of policies and governance in this field. It examines declining port performance over the last decades and identifies the principal factors that have contributed to it. The effect of the ports on economic and environmental questions is studied and quantified where possible. The value added of the port cluster of Marseille-Fos is calculated and its interlinkages with other economic sectors and other regions in France delineated. The paper outlines the impact of the ports? operations, and shows how their activities spill over into other regions than the one in which the port of Marseille-Fos is located. The major policies governing the ports are assessed, along with policies governing transport and economic development, the environment and spatial planning. These include measures instituted by the port authorities, as well as by local, regional and national governments. Governance mechanisms at these different levels are described and analysed. Based on the report?s findings, recommendations are proposed with a view to improving port performance and increasing the positive effects of the port of Marseille-Fos on its territory.
Choose an application
Ce document de travail propose une évaluation de la performance du port de Marseille-Fos, une analyse de l?impact de ce port sur son territoire et une appréciation des politiques et de la gouvernance dans ce domaine. Il fait le constat du caractère déclinant de la performance portuaire au cours des dernières décennies et identifie les principaux déterminants de ce phénomène. Les différents impacts du port (en termes économiques et environnementaux) sont identifiés et quantifiés lorsque c?est possible. La valeur ajoutée du cluster portuaire du Marseille-Fos a été calculée et ses interconnexions avec d?autres secteurs économiques et d?autres régions de France ont été identifiées. Le rapport montre divers impacts du port, mais indique que beaucoup de ces impacts ont des retombées dans une autre région que celle dans laquelle le port de Marseille-Fos est situé. Les principales politiques à l?égard du port, des transports, du développement économique, ainsi que de l?environnement et de l?aménagement du territoire ont été évaluées. Cela inclut les politiques à l?échelle des autorités portuaires et aux échelles locales, régionales et nationales. Les mécanismes de gouvernance à ces différents niveaux sont décrits et analysés. A partir de l?analyse de ce rapport, des recommandations sont formulées afin d?améliorer la performance portuaire et d?augmenter l?impact positif du port de Marseille-Fos sur son territoire.
Choose an application
Ce document de travail propose une évaluation de la performance du port de Marseille-Fos, une analyse de l?impact de ce port sur son territoire et une appréciation des politiques et de la gouvernance dans ce domaine. Il fait le constat du caractère déclinant de la performance portuaire au cours des dernières décennies et identifie les principaux déterminants de ce phénomène. Les différents impacts du port (en termes économiques et environnementaux) sont identifiés et quantifiés lorsque c?est possible. La valeur ajoutée du cluster portuaire du Marseille-Fos a été calculée et ses interconnexions avec d?autres secteurs économiques et d?autres régions de France ont été identifiées. Le rapport montre divers impacts du port, mais indique que beaucoup de ces impacts ont des retombées dans une autre région que celle dans laquelle le port de Marseille-Fos est situé. Les principales politiques à l?égard du port, des transports, du développement économique, ainsi que de l?environnement et de l?aménagement du territoire ont été évaluées. Cela inclut les politiques à l?échelle des autorités portuaires et aux échelles locales, régionales et nationales. Les mécanismes de gouvernance à ces différents niveaux sont décrits et analysés. A partir de l?analyse de ce rapport, des recommandations sont formulées afin d?améliorer la performance portuaire et d?augmenter l?impact positif du port de Marseille-Fos sur son territoire.
Choose an application
This working paper offers an evaluation of the performance of the port of Marseille-Fos, an analysis of the impact of the port on its territory and an assessment of policies and governance in this field. It examines declining port performance over the last decades and identifies the principal factors that have contributed to it. The effect of the ports on economic and environmental questions is studied and quantified where possible. The value added of the port cluster of Marseille-Fos is calculated and its interlinkages with other economic sectors and other regions in France delineated. The paper outlines the impact of the ports? operations, and shows how their activities spill over into other regions than the one in which the port of Marseille-Fos is located. The major policies governing the ports are assessed, along with policies governing transport and economic development, the environment and spatial planning. These include measures instituted by the port authorities, as well as by local, regional and national governments. Governance mechanisms at these different levels are described and analysed. Based on the report?s findings, recommendations are proposed with a view to improving port performance and increasing the positive effects of the port of Marseille-Fos on its territory.
Choose an application
Mobility is fundamental to economic and social activities, including commuting, manufacturing, or supplying energy. 'The Geography of Transport Systems 'is concerned about movements along with the infrastructures, institutions and corporations supporting them. It tries to link spatial constraints and attributes with the origin, the destination, the extent, the nature and the purpose of movements. It is divided in nine chapters, each covering a specific conceptual dimension including networks, modes terminals, international transportation, urban transportation and environmental impacts. Each chapter also covers methodologies linked with transport geography such as accessibility, spatial interactions, graph theory and Geographic Information Systems for transportation. Aimed at an undergraduate audience, the text provides a comprehensive introduction to the field with a broad overview of its concepts, methods and areas of application. A particular emphasis has been placed in the development of web based didactic material that can be incorporated in lectures such as PowerPoint slides, exercises, databases and GIS datasets.
Transportation geography --- 911.9 --- transportgeografie --- transportsystemen --- transport --- 657/010 --- Applied, practical geography --- vervoer algemeen - overige onderwerpen --- Géographie des transports --- Transportation geography. --- Transport. --- Géographie des transports --- Transport geography --- Geography --- geografie --- Economic geography --- transporteconomie --- Transport. Traffic --- Geografie --- Economische geografie
Choose an application
Choose an application
Transport. Traffic --- Geography --- Transportation geography. --- Transportation geography --- Economic geography --- geografie --- transporteconomie --- 911.9 --- Transport geography --- Applied, practical geography
Choose an application
Transport. Traffic --- Economic geography --- geography --- geografie --- transporteconomie --- Transportation geography --- Transport geography --- Geography --- Vervoermiddelen
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|