Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by
Economics and management of networks : franchising, strategic alliances, and cooperatives
Author:
ISSN: 14311941 ISBN: 1280817798 9786610817795 3790817589 3790817570 Year: 2007 Publisher: New York : Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The design and management of networks have become very important research topics in the field of organizational economics and management in the last decade. First, the book emphasizes research in economics and management of networks as a theory-driven field by offering new theoretical perspectives on governance structure issues in franchising, alliances, venture capital relations and cooperatives. Second, the book presents new research results on efficiency and performance of franchising networks and joint ventures, as well as on entrepreneurship and strategic issues in franchising and cooperatives.


Book
Geomarketing : methods and strategies in spatial martketing
Author:
ISBN: 190520907X 9781905209071 9786610510658 1847044573 111861402X 0470394463 128051065X 184704557X Year: 2006 Publisher: London: ISTE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This title describes the state of the art in all areas of spatial marketing, discussing the various constituents which make up the geography of markets.Demand varies according to location and can be measured according to revenue, the number of households, spending patterns and lifestyles. Supply is also dependent on position, because prices, services, products and available shops rely on location, while the difference between supply and demand is the rationale for the role of the trader.The book also covers the way geographic techniques help to solve marketing problems and contains chapters wr


Book
Le géomarketing : méthodes et stratégies du marketing spatial
Author:
ISBN: 2746204282 9782746204287 Year: 2002 Publisher: Paris: Hermès,


Article
Attraction commerciale, fondement de la modélisation en matière de localisation différentielle

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Article
La localisation d'un magasin de meubles : application d'un modèle interactif de concurrence spatiale (MICS) subjectif

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Management stratégique des points de vente
Authors: ---
ISBN: 2247013767 9782247013760 Year: 1992 Publisher: Paris: Sirey,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le commerçant, le manager de la distribution et le spécialiste de marketing trouveront des solutions aux problèmes d'implantation et d'attraction de la clientèle. Les étudiants qui se destinent aux carrières du commerce et de la distribution pourront perfectionner leurs connaissances tant sur les concepts que sur les méthodes.


Book
Retailing et localisation : une approche multidisciplinaire : pour Gérard Cliquet
Authors: ---
ISBN: 9791032001479 9791036569524 Year: 2018 Publisher: Aix-en-Provence: Publications de l'Université de Provence,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le retailing - ou commerce de détail - est un secteur d'activité en développement constant depuis des années sur les marchés français, européen et mondial créant ainsi de la valeur, des opportunités entrepreneuriales et des emplois. Cependant, peu d'auteurs se sont penchés sur les problématiques liées au retailing. En l'honneur du professeur Gérard Cliquet, à l'IGR-IAE Rennes - Université de Rennes 1, plusieurs de ses anciens doctorants, de ses doctorants et de ses collègues ont accepté de contribuer à cet ouvrage. La première partie est dédiée au retailing en général, incluant notamment la distribution, le commerce de détail et les réseaux de points de vente. La seconde partie est dédiée à la localisation au sens large du terme : localisation des points de vente d'un réseau, urbanisme commercial, localisation en lien avec l'émergence de l'Internet, et localisation des produits au sein d'un point de vente. Cet ouvrage multidisciplinaire pourra susciter l'intérêt d'enseignants-chercheurs et d'étudiants de différentes disciplines des sciences de gestion mais aussi, de professionnels du secteur en quête d'un éclairage original pouvant les conduire à de nouvelles pratiques.


Book
Géomarketing et géolocalisation : un marketing spatial dynamique
Authors: ---
ISBN: 9781784056438 Year: 2019 Publisher: London : ISTE editions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Stratégies de localisation des entreprises commerciales et industrielles : de nouvelles perspectives
Authors: ---
ISBN: 2804139484 9782804139483 Year: 2002 Volume: *5 Publisher: Bruxelles: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage est le fruit d'un séminaire interdisciplinaire qui s'est tenu les 3 et 4 juin 1999 à l'Institut de Gestion de l'Université de Rennes 1, avec le soutien du Centre de Recherche Rennais en Économie et en Gestion et de l'Institut de Recherche Européen sur les Institutions et les Marchés.


Book
Innover dans la grande distribution
Authors: --- ---
ISSN: 1374092X ISBN: 9782804154943 2804154947 Year: 2007 Volume: *20 Publisher: Bruxelles: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by