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The design and management of networks have become very important research topics in the field of organizational economics and management in the last decade. First, the book emphasizes research in economics and management of networks as a theory-driven field by offering new theoretical perspectives on governance structure issues in franchising, alliances, venture capital relations and cooperatives. Second, the book presents new research results on efficiency and performance of franchising networks and joint ventures, as well as on entrepreneurship and strategic issues in franchising and cooperatives.
Business networks --- Management --- Business networking --- Networking, Business --- Networks, Business --- Social networks --- Industrial clusters --- Strategic alliances (Business) --- Organization. --- Industrial organization. --- Marketing. --- Entrepreneurship. --- Industrial Organization. --- Entrepreneur --- Intrapreneur --- Capitalism --- Business incubators --- Consumer goods --- Domestic marketing --- Retail marketing --- Retail trade --- Industrial management --- Aftermarkets --- Selling --- Industries --- Organization --- Industrial concentration --- Industrial sociology --- Organisation --- Marketing --- Planning. --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Executive ability
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This title describes the state of the art in all areas of spatial marketing, discussing the various constituents which make up the geography of markets.Demand varies according to location and can be measured according to revenue, the number of households, spending patterns and lifestyles. Supply is also dependent on position, because prices, services, products and available shops rely on location, while the difference between supply and demand is the rationale for the role of the trader.The book also covers the way geographic techniques help to solve marketing problems and contains chapters wr
Marketing --- Consumer behavior --- Economic geography --- Target marketing --- Cibles (Marketing) --- Consommateurs --- Comportement --- Consumer behavior. --- Target marketing. --- Geomarketing
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Marketing stratégique. --- Géomarketing. --- Marchés d'exportation. --- Systèmes d'information géographique. --- Etudes de marché --- Marketing stratégique. --- Géomarketing. --- Marchés d'exportation. --- Systèmes d'information géographique. --- Etudes de marché --- Geomarketing
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GEOGRAPHIE ECONOMIQUE --- COMMERCE (MAGASIN) --- MEUBLES --- LOCALISATION
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Le commerçant, le manager de la distribution et le spécialiste de marketing trouveront des solutions aux problèmes d'implantation et d'attraction de la clientèle. Les étudiants qui se destinent aux carrières du commerce et de la distribution pourront perfectionner leurs connaissances tant sur les concepts que sur les méthodes.
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Le retailing - ou commerce de détail - est un secteur d'activité en développement constant depuis des années sur les marchés français, européen et mondial créant ainsi de la valeur, des opportunités entrepreneuriales et des emplois. Cependant, peu d'auteurs se sont penchés sur les problématiques liées au retailing. En l'honneur du professeur Gérard Cliquet, à l'IGR-IAE Rennes - Université de Rennes 1, plusieurs de ses anciens doctorants, de ses doctorants et de ses collègues ont accepté de contribuer à cet ouvrage. La première partie est dédiée au retailing en général, incluant notamment la distribution, le commerce de détail et les réseaux de points de vente. La seconde partie est dédiée à la localisation au sens large du terme : localisation des points de vente d'un réseau, urbanisme commercial, localisation en lien avec l'émergence de l'Internet, et localisation des produits au sein d'un point de vente. Cet ouvrage multidisciplinaire pourra susciter l'intérêt d'enseignants-chercheurs et d'étudiants de différentes disciplines des sciences de gestion mais aussi, de professionnels du secteur en quête d'un éclairage original pouvant les conduire à de nouvelles pratiques.
Economics --- Business --- travail --- gouvernance --- retailing --- distribution --- commerce --- localisation
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Cet ouvrage est le fruit d'un séminaire interdisciplinaire qui s'est tenu les 3 et 4 juin 1999 à l'Institut de Gestion de l'Université de Rennes 1, avec le soutien du Centre de Recherche Rennais en Économie et en Gestion et de l'Institut de Recherche Européen sur les Institutions et les Marchés.
Marketing --- Business policy --- Economic geography --- Bedrijfsvestiging --- Implantation d'entreprises --- Industrial location --- Facility management --- Space in economics --- Industrie --- Implantation (Organisation) --- Espace (Economie politique) --- Congresses --- Localisation --- Congrès --- Planification --- Congrès. --- 658.8 --- 339.13 --- AA / International- internationaal --- 338.32 --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marktmechanisme. Markttheorie. Marktstructuur. Marktregulatietechnieken. Marktevenwicht. Disequilibrium van de markt. Marktfluctuatie. Marktelasticiteit. Oneerlijke concurrentie. Dumping. Antidumping --- Vestigingsplaats en specialisatie van de productie. Ondernemingscentra. --- 339.13 Marktmechanisme. Markttheorie. Marktstructuur. Marktregulatietechnieken. Marktevenwicht. Disequilibrium van de markt. Marktfluctuatie. Marktelasticiteit. Oneerlijke concurrentie. Dumping. Antidumping --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Congrès --- Congrès. --- Implantation (organisation) --- Actes de congrès. --- Vestigingsplaats en specialisatie van de productie. Ondernemingscentra
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Distribution (Economie politique) --- Marketing stratégique --- Innovations --- Marketing channels --- Management --- Marketing --- Distribution
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