Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe kun je leerlingen aanzetten tot anders en breder leren denken? Hoe kun je één bepaalde situatie vanuit verschillende invalshoeken leren bekijken? Hoe kun je het denken van je leerlingen sturen en daarbij gerichte oplossingen zoeken?In deze uitgave kun je uitgebreid proeven van de vele mogelijkheden die de zes denkhoeden, geïnspireerd op de denkhoeden van Edward De Bono, bieden in het onderwijs. Het doel van deze uitgave is ook kinderen te leren hóe ze kunnen denken, niet wát ze moeten denken. Dit gebeurt aan de hand van concrete lesactiviteiten. Door het gebruik van aan hun leeftijdsgroep aangepaste werkvormen en materialen leren kinderen hun denken te beheersen en worden ze zich bewust van de manier waarop hun gedachten verschillende richtingen uit kunnen gaan. De kleuren van de hoeden symboliseren op welke manier ze over iets willen nadenken. Het is verrassend hoe de kinderen reageren op dit ‘samen denken en samen communiceren’ en hoe elk kind aan bod kan en durft te komen. Ze vinden het heel fijn hun eigen denken en dat van anderen te verkennen.
Cognitive psychology --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- denken --- Cognitieve psychologie --- Didactiek van het lager onderwijs --- 478.3 --- Leren leren --- Leren --- Denken --- Zorgverbreding --- zorgverbreding --- 450.8 --- Leren denken --- (zie ook: Studiemethoden) --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Leerstijlen --- Denkontwikkeling --- Didactics of social education --- Leerstijl
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|