Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Als jong ventje liep muzikant en cabaretier Wim Claeys (1972) te pronken met memorabilia uit het nazitijdperk. Bij het VNJ, de Vlaams-nationalistische jeugdbeweging, zong hij uit volle borst mee met aangebrande oorlogsliederen. Want ja, in de oorlog was zijn papa SS’er geweest en hij had aan het oostfront gevochten tegen de Russen, dus kon de SS toch niet slecht geweest zijn? Pas toen Wim als tiener de gruwel van de Holocaust onder ogen zag, begon hij zich vragen te stellen bij het oorlogsverleden van zijn vader en het gedweep met nazisymbolen binnen het VNJ. Terwijl het Vlaams Blok almaar groter werd en het VNJ steeds meer in de richting dreef van extreemrechts, werd Wim in een andere richting getrokken: die van de muziek. Wim keerde zich af van het Vlaams-nationalistische milieu waarin hij opgroeide, maar nooit van zijn vader. Die bleef in de eerste plaats altijd zijn lieve, grappige papa.
Dutch literature --- Children of collaborationists --- Waffen-SS. Freiwillige Legion ""Flandern"" --- Singers --- National socialism --- Nationalism --- Claeys, Wim,
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
We hebben gekozen voor dit eindewerk, omdat we beter wilden leren werken met computers. We wilden weten hoe het maken van een site in zijn werk ging, omdat je ook in het onderwijs steeds vaker kennis moet hebben van verschillende computervaardigheden. Ook is het zeer moeilijk om bij toestelturnen de fouten aan te duiden en te benoemen. Gericht kunnen observeren is zeer belangrijk om onze latere loopbaan volwaardig uit te voeren. Daarom wilden we hier ook meer inzicht in krijgen, waardoor we de eigen professionaliteit als leerkracht op een hoger niveau kunnen tillen. We zijn begonnen met maken van een eerste schets van de site (de ruwe omkadering). Vervolgens hebben we in boeken informatie opgezocht over de verschillende fouten die gemaakt kunnen worden bij de bewegingen die wij moesten analyseren. We zijn daarna gaan filmen en hebben uit al ons beeldmateriaal de meest geschikte stukjes uitgeknipt om de verschillende fouten aan te duiden. Om een duidelijk beeld te scheppen voor de kijker, hebben we sommige fouten ook vertraagd weergegeven. Daarna zijn we onze site gaan perfectioneren en hebben we de verschillende filmpjes erin gezet. Bij deze filmpjes hebben we duidelijk de fout omschreven, alsnog een eventuele tip gegeven om de fout te voorkomen tijdens je uitvoering. Uiteraard tonen we ook hoe een goede uitvoering eruit ziet. We vinden dat onze site zeer gebruiksvriendelijk is (gelinkt aan de KHL-site) en dat de fouten duidelijk zichtbaar zijn op de filmpjes. Ook hebben we de fouten zo goed mogelijk omschreven. We denken dat de studenten deze site goed gaan kunnen gebruiken en dat ze hun bewegingen hierdoor hopelijk kwalitatief kunnen bijsturen. Ook is het voor ons een goede les geweest in verband met het gebruik van camera's, hoe observeren?,... (Bron: auteurs)
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige eindwerk.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|