Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek ontsluit de geheimen voor kweken van onafhankelijke denkers die bereid en in staat zijn om het door hen geleerde anders te gebruiken om banen te creëren en een positieve bijdrage te leveren aan de geglobaliseerde samenleving. World Class Learners presenteert concepten die leraren, bestuurders en zelfs ouders meteen kunnen toepassen, inclusief de wijze waarop.
Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- Onderwijssystemen --- Ondernemerschap --- 450.4 --- 450.4 Onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- ondernemen --- schoolbeleid
Choose an application
Vanwege het 20-jarig bestaan van OMJS in 2022 ontstond het idee om een eenmalige en unieke uitgave uit te brengen. Eentje die het belang en de complexiteit van samenspel en samenwerking binnen de onderwijsgemeenschap benadrukt. Want met een sterke focus op de leraar en het negatieve beeld over "de bestuurder" mist het inzicht in of de erkenning van de bestuurlijke complexiteit. We willen "de bestuurder" een gezicht geven en daarmee een bijdrage leveren aan een completer beeld van de bestuurlijke opdracht in het funderend onderwijs.Samen besturen, over de bestuurlijke opdracht in het funderend onderwijs bevat een essay van Martijn Nolen, acht portretten van bestuurders samen met een van hun leraren én een vooruitblik van Freddy Weima.https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/samenbesturen.html
Onderwijs --- Schoolleider --- School (instelling)
Choose an application
Nederland doet het al jaren goed in Pisa rankings, scoren hoog als het gaat over het welbevinden van het kind en hebben een hoogwaardig onderwijssysteem met een goede balans tussen excellentie en gelijke kansen. Dat zijn nog maar een paar aspecten die aangeven dat de Nederlandse maatschapij en haar onderwijs ook nog genoeg te ontdekken hebben. "A hidden gem" aldus professor Alma Harris.Verschillende hoogleraren hebben een bijdrage geleverd aan The Dutch Way, waarin ze elk aangeven dat het niet gaat om de onkritische viering van alle successen van het Nederlandse onderwijssysteem. Integendeel, het is een doordacht, empirisch-geïnformeerd reflecterend boek, samengesteld door degenen die het best in staat zijn om commentaar te leveren op wat geweest is en wat er nog moet worden bereikt binnen de context van het Nederlandse onderwijssysteem.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|