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Spanish Perspectives on Chicano Literature and Culture: Literary and Cultural Essays explores how Spanish literary critics from the U.S. and Spain view and study Chicano literature and culture, and reflects on Chicano literature's literary place in 21st century America and its transnational aspirations.
Authors, American --- American fiction --- Fiction --- History and criticism --- Theory, etc. --- Authorship. --- Fiction writing --- Writing, Fiction --- American authors --- Authorship --- Tomasula, Steve --- Singer, Alan, --- Olsen, Lance, --- Milletti, Christina --- McElroy, Joseph --- Maso, Carole --- Martone, Michael --- Rider, Bhanu Kapil --- Gladman, Renee --- Field, Thalia, --- Everett, Percival --- Di Blasi, Debra, --- Berry, R. M. --- Authors, American.
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Reading. --- English language --- American fiction --- Semiotics and literature. --- Style. --- History and criticism --- Theory, etc. --- Literature and semiotics --- Literature --- English literature --- Reading --- Language arts --- Elocution --- Metrics and rhythmics --- Style --- Rhetoric --- Study and teaching --- Germanic languages
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Divergent Trajectories: Interviews with Innovative Fiction Writers by Flore Chevaillier examines the aesthetic, political, philosophical, and cultural dimensions of contemporary fiction through a series of interviews with some of today's most cutting-edge fiction writers. New relationships between literature, media culture, and hypertexts have added to modes of experimentation and reshaped the boundaries between literary and pop culture media; visual arts and literature; critical theory and fiction writing; and print and digital texts. This collection of interviews undertakes such experimentations through an intimate glance, allowing readers to learn about each writer's journey, as well as their aesthetic, political, and personal choices. Including interviews with R. M. Berry, Debra Di Blasi, Percival Everett, Thalia Field, Renee Gladman, Bhanu Kapil, Lance Olsen, Michael Martone, Carole Maso, Joseph McElroy, Christina Milletti, Alan Singer, and Steve Tomasula, Divergent Trajectories provides a framework that allows innovative authors to discuss in some depth their works, backgrounds, formal research, thematic preferences, genre treatment, aesthetic philosophies, dominant linguistic expressions, cultural trends, and the literary canon. Through an examination of these concepts, writers ask what "traditional" and "innovative" writing is, and most of all, what fiction is today.
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Dans la perspective historicisante, c’est ce qui dans le texte demeure quelque peu étranger à son lecteur qui constitue sa plus grande richesse. Ce que le texte de théâtre shakespearien dit du genre s’inscrit pleinement dans cette perspective pour un critique contemporain, et la prise en compte des conditions matérielles de la représentation théâtrale – au premier rang desquelles figure l’exclusion des femmes du plateau – ne saurait à elle seule permettre d’en restituer toute la richesse. Le discours sur le genre que constituent les personnages, leurs mises en situation, leurs répliques et leur dimension évolutive s’articule en effet à un certain nombre de définitions identitaires sexuées dans l’Angleterre élisabéthaine et jacobéenne, attestées par d’autres sources primaires, et codifiées pour les besoins du support théâtral, c’est-à-dire rendues visibles et lisibles pour les spectateurs. Une double logique guide donc ces mises en scène de l’identité sexuelle sur le plateau shakespearien : on y décèle d’une part un certain nombre d’éléments socio-culturels aisément reconnaissables pour le spectateur, qui construisent une image dramatique correspondant à la codification historique de l’identité sexuelle à la fin du XVIe et au début du XVIIe siècle, et d’autre part, il s’y manifeste un ensemble de références à l’immédiateté du plateau et à l’univers potentiellement indifférencié qu’il constitue, par sa dimension unisexe masculine. Lorsque se constitue un univers dramatique, c’est l’image fidèle à la codification sexuelle qui prédomine, en vertu du principe aristotélicien de mimesis. A contrario, lorsque la théâtralité est affichée, les repères du genre se brouillent, pour en esquisser une nouvelle topographie, où la logique du plateau vient se superposer à l’imitation des codes socio-culturels. Ce sont ces jeux de va-et-vient entre deux systèmes concurrents de définition du genre que le présent volume se propose d’explorer.
Theater --- théâtre --- genre --- identité sexuelle
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