Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vind jij ook dat alle kinderen tegenwoordig wel iets hebben? Autisme bijvoorbeeld. Daar hoorde je pakweg twintig jaar geleden toch amper iets over. Of wel, maar dat waren dan kinderen die stil in een hoekje zaten te kwijlen. Rain Man, of zoiets. Erger jij je ook blauw wanneer je ouders ziet worstelen met hun veel te verwende kinderen? Die overal opkruipen, af duiken of aan zitten zonder daar ook maar één opmerking over te krijgen. En voel jij ook die onweerstaanbare drang om de ouders daarop te wijzen? Maar je aarzelt omdat je steevast vier letters naar je hoofd krijgt gesmeten: adhd. Nog zo?n nieuwe ?ziekte?. Vroeger ook nooit over gehoord. Wel, dan is dit boek echt iets voor jou. Heel veel kinderen hebben tegenwoordig een ?etiketje?. Een label dat vertelt wat ze kunnen of net niet kunnen.In dit boek legt Ann Ceurvels uit wat dat nu juist is en waarom zoveel kinderen er nu eentje dragen. Ze probeert de ontelbaar vele ouders en families die elke dag met zo?n ?etiketje? leven een warm hart onder de riem te stoppen. Want zij is zelf een etiketjes-mama. Ja, zelfs een etiket-echtgenote.(bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789089246301/Etiketjes)
Orthopedagogics --- autisme --- psychiatrische diagnostiek --- orthopedagogiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- PXL-Central Office 2018 --- geestelijke gezondheidszorg --- kinderen --- leerproblemen --- hulpverlening --- Gedragsproblemen --- Autisme --- ADHD --- Ontwikkelingsproblemen --- Kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Gedragsprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Psychische diagnoses bij kinderen (AD(H)D, ASS, HSP ...) roepen nog altijd veel vragen op of worden als 'etiketjes' afgedaan. Gelukkig doorbreken we stilaan de mythes hierrond en durven ouders al sneller uit te spreken dat hun kind 'anders' is. Maar wat als je op je achtendertigste plots vastloopt? Of wanneer je op je drieënvijftigste je carrière ziet verkruimelen zonder juist te weten waarom? Wat als je bijna zeventig bent en dan te horen krijgt dat je eigenlijk een atypisch brein hebt? De weg die volwassenen moeten afleggen om tot een diagnose te komen, ligt eveneens geplaveid met talloze vooroordelen en gefrons van wenkbrauwen. In Etiketjes 18+ zoekt Ann Ceurvels uit of het zinvol is om als volwassene op zoek te gaan naar meer inzicht in je eigen functioneren of dat het net beter is om in de etiketjes-kast te blijven. Wie weet maakt het antwoord op die vraag wel het verschil tussen overleven en leven.
Psychiatry --- psychodiagnostiek --- psychopathologie --- volwassenen
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
‘Niet normaal?’ Aan de lopende band maken we mensen wijs dat er iets mis is met wie ze zijn. Voor volwassenen en kinderen die leven met een ontwikkelingsverschil (zoals ASS of ADHD) of een overlevingspatroon (bijvoorbeeld perfectionisme of zelfmutilatie) is dat gevoel een dagelijkse realiteit die weegt op hun geluk. Vinden we dat dan wel normaal?
Psychology --- Psychiatry
Choose an application
Dit boek bevat (voorlees)verhalen over Roefel Doefel, een jongen die graag op avontuur gaat met zijn vrienden en zijn familie. Zintuigen staan centraal. Alle personages hebben een eigen geur, kleur, smaak, geluid en karakter. In de verhalen zijn diverse zintuiglijke prikkels verstopt die aanleiding geven tot een waaier aan verwerkingsmogelijkheden en spelmomenten. De aanzet hiervoor vind je in deel 3 van het boek. In deel 4 tot en met 6 vind je recepten, spelideeën, ademhalingsspelletjes of praktische oefeningen om de zintuigen op scherp te stellen. Je kunt met het boek zowel thuis als op school aan de slag.
geurstoffen --- geluiden --- zintuigen --- Didactics of Kindergarten --- smaakstoffen --- zintuiglijk spel --- kleuren --- smaakzin --- Zintuigen ; kinderen --- Zintuigen --- ruiken --- aromatherapie --- Kleuteronderwijs --- Zintuigen : kleuteronderwijs --- Gehoor(Horen) --- Hoekenwerk --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Zien(Gezicht) --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- verhalen --- 471.43 --- muzische vorming --- 471.8 --- kinderen --- Wereldoriëntatie --- Kinderen --- vriendschap --- familie --- Didactics of the arts --- sensomotorische ontwikkeling --- Zintuig --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
In het woord NORMaal zit het woordje norm. Om normaal te zijn, moet je voldoen aan de norm. Dat is de regel die bepaalt hoe je moet zijn en hoe je je moet gedragen. Maar bestaat die wel, dé norm waar iedereen het over eens is? Want voor de ene moet je zus zijn en vooral niet zo, en de ander vindt dat het juist omgekeerd moet. Tot je het plots op een dag zelf niet meer weet en denkt: ‘Ben ik wel normaal?’ Moet dat dan? En wat als je: - niet in het perfecte plaatje past? - fouten maakt of gepest wordt of ADHD hebt? - groen ziet van jaloezie of niet weet hoe je het moet zeggen of je niet wil blootgeven voor de camera? We bekijken in dit boek ‘NORMaal’ eens van een nieuwe kant en zo ontdekken we: - Hoe je niet normaal kunt veranderen in anders - Waarom jij je soms anders voelt - Waarom anders niet beter of slechter is - Waarom anders zijn niet hetzelfde is als een probleem hebben - Waarom anders vaak heel gewoon is - En hoe je anders kunt veranderen in helemaal oké! Een wereld waar iedereen oké is, zou dat niet normaal zijn? (bron: covertekst)
Developmental psychology --- Didactics of medicine --- Identiteit --- Norm (gedragsregel) --- Karakter (aard) --- Eigenwaarde --- Zelfbeeld --- Anders zijn --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar
Choose an application
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|