Narrow your search

Library

UCLL (2)

KDG (1)

Thomas More Kempen (1)

UGent (1)


Resource type

dissertation (4)

book (1)


Language

Dutch (4)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2024 (1)

2020 (1)

2017 (1)

2013 (2)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Dissertation
Bachelorproef : Nieuwe leerlijn eerste hulp bij kleuters
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Vorselaar : Thomas More Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het eerste deel van onze bachelorproef hebben wij weergegeven aan welke doelstellingen er gewerkt kan worden in de kleuterklas. In het tweede deel kan je de theorie rond het onderwerp: 'eerste hulp' vinden. Hierin hebben we uitgeschreven wat belangrijk is, wat je moet weten om hulp te kunnen verlenen, wat je moet herkennen, wat je net wel moet doen en wat je zeker niet mag doen. In het derde deel van onze bachelorproef hebben wij uitgelegd hoe we dit praktisch willen weergeven aan de kleuters en welke materialen we daarvoor ontworpen hebben.

Keywords


Dissertation
Creatieve werkvormen in een godsdienstles : want leren doen we samen
Authors: ---
Year: 2013 Publisher: Heverlee : Katholieke Hogeschool Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Didactische werkvormen- activerende werkvormen- creatieve werkvormen allemaal zijn dit begrippen waar men in de lerarenopleiding aandacht aan besteed, maar waar heel wat leraren in het beroepsveld wel eens weinig gebruik van durven maken. Met het maken van dit afstudeeronderzoek hoop ik bij godsdienstleraren alsook bij toekomstige godsdienstleraren de angst weg te nemen inzake het toepassen van didactische werkvormen of creatieve werkvormen. Het eerste deel van dit afstudeeronderzoek is een theoretisch deel. Hierin wordt diepgaand onderzocht wat een didactische of creatieve werkvorm juist is en wat je als leraar vooral moet te weten komen alvorens je hiermee aan de slag kan gaan. Als leraar kan je niet zomaar lukraak een creatieve werkvorm toepassen in je lessen. Hier gaat toch wel wat opzoekwerk aan te pas. Zo moet je o.a. rekening houden met de individuele leerlingen, met de klasgroep, met de leerstof die je wil geven, de tijd die je voor handen hebt, het klaslokaal, de doelstellingen die je wil bereiken ... Het tweede deel van dit afstudeeronderzoek is een praktisch deel. Hierin wordt specifiek gekeken naar het gebruik van creatieve werkvormen binnen godsdienstlessen. Hierin wordt duidelijk uitgelegd waarom didactische werkvormen zo belangrijk zijn binnen de klaspraktijk, wat de voordelen zijn van didactische werkvormen, waar je als godsdienstleraar terecht kan wil je gebruik maken van creatieve werkvormen in je lessen en er worden enkele traditionele werkvormen besproken met voor- en nadelen alsook de nodige tips. Daarbuiten ben ik voor vier terreinen binnen het leerplan godsdienst op zoek gegaan naar enkele vernieuwde, ongeziene werkvormen. Hiervan heb ik een werkfiche gemaakt dat perfect gebruiksklaar is om je lessen mee voor te bereiden. Als extra onderdeel van dit afstudeeronderzoek heb ik een website opgericht waar elke godsdienstleraar of toekomstige godsdienstleraar terecht kan om leuke ideeën op te doen rond creatieve werkvormen. Ik zal tracht...

Keywords


Dissertation
Creatieve werkvormen in een godsdienstles.
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven. Departement lerarenopleiding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met het maken van dit afstudeeronderzoek hoop ik bij godsdienstleraren, alsook bij toekomstige godsdienstleraren, de angst weg te nemen inzake het toepassen van didactische werkvormen of creatieve werkvormen. Het eerste deel van dit afstudeeronderzoek is een theoretisch deel. Hierin wordt diepgaand onderzocht wat een didactische of creatieve werkvorm juist is en wat je als leraar vooral moet te weten komen alvorens je hiermee aan de slag kan gaan. Zo moet je o.a. rekening houden met de individuele leerlingen, met de klasgroep, met de leerstof die je wil geven, de tijd die je voor handen hebt, het klaslokaal, de doelstellingen die je wil bereiken, enz. Het tweede deel van dit afstudeeronderzoek is een praktisch deel. Hierin wordt specifiek gekeken naar het gebruik van creatieve werkvormen binnen godsdienstlessen. Hierin wordt duidelijk uitgelegd waarom didactische werkvormen zo belangrijk zijn binnen de klaspraktijk, wat de voordelen zijn van didactische werkvormen, waar je als godsdienstleraar terecht kan wil je gebruik maken van creatieve werkvormen in je lessen en er worden enkele traditionele werkvormen besproken met voor- en nadelen alsook de nodige tips. Daarbuiten ben ik voor vier terreinen binnen het leerplan godsdienst op zoek gegaan naar enkele vernieuwde, ongeziene werkvormen. Hiervan heb ik een werkfiche gemaakt die perfect gebruiksklaar is om je lessen mee voor te bereiden. Als extra onderdeel van dit afstudeeronderzoek heb ik een website opgericht waar elke godsdienstleraar of toekomstige godsdienstleraar terecht kan om leuke ideeën op te doen rond creatieve werkvormen. Ik zal op deze site regelmatig trachten werkvormen en ander nuttig lesmateriaal te posten, maar ik hoop ook op de steun van godsdienstleraren of toekomstige godsdienstleraren die samen met mij deze site zullen kunnen uitbouwen. De site kan je raadplegen op volgend webadres: http://ceulemansjulie.wix.com/creatie (Bron: auteur)

Keywords


Dissertation
Influence of hormonal anticonception on the female brain perfusion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Oh my God! 2 BSO
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 2020 Publisher: Averbode Altiora Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 5 of 5
Sort by