Narrow your search
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Kansen creëren door filosoferen met leerlingen in beroeps- en technisch onderwijs
Author:
Year: 2009 Publisher: S.l. : Van der Poorten,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Kansen creëren door filosoferen met leerlingen in beroeps- en technisch onderwijs
Author:
Year: 2009 Publisher: Broechem VEFO vzw

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het beroepsprofiel van de leraar als black box : een analyse van de werking van onderwijsstandaarden : proefschrift
Author:
Year: 2014 Publisher: Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beroepsprofiel van de leraar als black box : over de werking van onderwijsstandaarden
Author:
ISBN: 9789044133283 Year: 2015 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beroepsprofiel van de leraar als black box : over de werking van de onderwijsstandaarden
Authors: ---
ISBN: 9789044133288 Year: 2015 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De vanzelfsprekendheid waarmee leraar-zijn en leraar-worden vandaag gevat worden in competentieprofielen en beroepsstandaarden, is zeer merkwaardig. In dit boek vertrekt de auteur van de vaststelling dat deze ogenschijnlijk eenduidige dingen intussen zo vertrouwd zijn dat we ons de (onderwijs)wereld niet meer zonder kunnen voorstellen. Op zoek naar een verklaring voor de aantrekkingskracht die van onderwijsstandaarden lijkt uit te gaan, treedt Carlijne Ceulemans in de voetsporen van het Vlaamse beroepsprofiel en de basiscompetenties van de leraar. Ze brengt in kaart wat er precies gebeurt wanneer deze een rol beginnen te spelen en aan belang winnen. Ze laat zien hoe vragen die velen van ons bezighouden – die naar de goede leraar, de goede lerarenopleiding en goed onderwijs – en waarover gesproken en gediscussieerd kan worden, daarbij verglijden naar een ‘gegeven’, waarover we niet veel meer kunnen zeggen dan dat het er nu eenmaal is en we er dus wel rekening mee moeten houden.


Book
Kansen creëren door filosoferen met leerlingen in beroeps- en technisch onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789081404006 Year: 2009 Publisher: Broechem Vlaams Netwerk voor Eigentijds Filosofieonderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Kleine goden in avondrood : over de mogelijkheid van een enthousiast pedagogisch antwoord tussen iedealisme en moedeloosheid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Het beroepsprofiel van de leraar als 'black box' : een analyse van de werking van onderwijsstandaarden
Authors: --- --- ---
Year: 2014 Publisher: Leuven Leuven K.U.Leuven. Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen. Departement Pedagogische Wetenschappen K.U.Leuven.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Leerkrachten en hun loopbaan: evolutie of stilstand?
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9782509031006 Year: 2017 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het boek ‘Leerkrachten en hun loopbaan' doorgronden we de loopbaan van leerkrachten. Wie stroomt er in het beroep in? Hoe worden beginnende leerkrachten begeleid? Hoe verloopt hun evaluatie? Hoe gaan we om met de eindeloopbaan van leerkrachten? We laten vooral de leerkrachten zelf aan het woord over wat hen drijft, wat er overblijft van hun idealen, wat hen blij maakt en wat er beter kan. Maar ook de verschillende onderwijsvakbonden doen hun verhaal: welke antwoorden bieden overheid en politiek? Waar knellen de schoentjes? En wat zijn de maatschappelijke uitdagingen? ‘Leerkrachten en hun loopbaan' is een inspirerend boek voor iedereen die zich in het onderwijswerkveld beweegt of overweegt in het onderwijs in te stromen.


Book
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs : basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs lokt sinds eeuwen heftige discussies uit en is de inspiratiebron voor evenveel geëngageerde bespiegelingen als fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Bovendien belangt onderwijs als complex en gelaagd fenomeen direct of indirect ook heel diverse maatschappelijke actoren aan – leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers, werknemers en werkgevers. Om aan deze actoren een goed of beter begrip van onderwijs te geven en hen te stimuleren tot een proactieve rol , reikt dit boek belangrijke basisinzichten aan vanuit een wetenschappelijk perspectief. Het doet recht aan de complexiteit en de gelaagdheid van onderwijs. Het verheldert zonder te simplificeren. Het biedt denkkaders, onderzoekskaders en standpunten op het niveau van het onderwijsbestel, de school en de klas. Het geeft leraren en bij uitbreiding allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn de basis om op en over al deze niveaus zelf te reflecteren, te beslissen en te oordelen.

Keywords

37(035) --- 37.02 --- Communicatie --- Onderwijs en diversiteit --- Onderwijs ; handboeken --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- didactiek --- pedagogie --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- onderwijsonderzoek --- onderwijs en maatschappij --- MAD-faculty 20 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Teaching --- onderwijsbeleid --- lerarenopleiding --- 371.012 --- Leraren --- Pedagogie --- Didactiek --- 370 --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 2020-2021 Educatieve Master in de economie - SLO --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs --- Leraren€ --- Education --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Teaching Method --- Training Activity --- Training Technique --- Activities, Training --- Activity, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Technic --- Training, Academic --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- education --- OF 3 2021-2022 --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 --- 371 --- Onderwijskunde --- Onderwijsinnovatie --- Onderwijsvernieuwing --- Evidence-informed education --- OF 3 2022-2023 --- OF 3 2023-2024

Listing 1 - 10 of 10
Sort by