Narrow your search

Library

UAntwerpen (3)

KDG (2)

KU Leuven (2)

UCLL (2)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

Hogeschool Gent (1)

PXL (1)

UGent (1)

UHasselt (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

English (3)

Dutch (2)


Year
From To Submit

2002 (1)

2001 (2)

2000 (1)

1998 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Schools that learn: a fifth discipline fieldbook for educators, parents, and everyone who cares about education
Authors: --- ---
ISBN: 0385493231 9780385493239 Year: 2000 Publisher: New York (N.Y.): Doubleday,

Schools that learn: a fieldbook for teachers, administrators, parents and everyone who cares about education
Authors: --- --- ---
ISBN: 185788244X Year: 2001 Publisher: London Brealey

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Public school law : teachers' and students' rights
Authors: --- ---
ISBN: 0205166768 Year: 1998 Publisher: Boston, Mass. Allyn and Bacon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lerende scholen : een vijfde discipline-handboek voor onderwijzers, ouders en iedereen die betrokken is bij scholing
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9052612978 Year: 2002 Publisher: Schoonhoven Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek bestaat uit 191 artikelen van 113 auteurs, met daarin gereedschappen en methodes, verhalen en overpeinzingen, richtinggevende ideeën, oefeningen en hulpmiddelen die mensen gebruiken om van onderwijsinstellingen lerende organisaties te maken. Veel artikelen zijn uiterst pragmatisch, erop gericht leerkrachten, schoolleiding en ouders te helpen bepaalde problemen op te lossen. Andere artikelen zijn meer bespiegelend van aard en geven ons een nieuwe kijk op de school, zodat we daarbinnen beter kunnen functioneren of effectiever veranderingen kunnen aanbrengen. De artikelen geven geen voorschriften, leggen geen beperkingen op en de handreikingen die gedaan worden, zijn simpel aan te passen aan uiteenlopende omstandigheiden. (Bron: covertekst)


Book
Lerende scholen : Het Vijfde Discipline-handboek voor onderwijzers, ouders en iedereen die betrokken is bij scholing.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789052612973 Year: 2001 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De laatste jaren doet het idee dat een school kan leren steeds meer opgang. Het wordt duidelijk dat scholen niet op commando, per fiat of via regelgeving vernieuwd kunnen worden en een ander aanzien kunnen krijgen. Dat moet gebeuren doordat scholen een op leren gerichte attitude aannemen. Dit houdt in dat iedereen in het systeem zijn ambities kan waarmaken, werkt aan zijn houding en samen met anderen zijn capaciteiten ontwikkelt. In een lerende school onderkennen mensen die van oudsher wantrouwig tegenover elkaar staan - ouders en leerkrachten, onderwijsdeskundigen en plaatselijke zakenmensen, bestuurders en vakbondsleden, mensen binnen en buiten de schoolmuren, leerlingen en leerkrachten - dat ze hetzelfde belang hebben bij de toekomst van het schoolsysteem en dat ze van elkaar kunnen leren. Dit boek, het vierde in de Vijfde Discipline-serie, bestaat uit 191 artikelen van 113 auteurs, met daarin gereedschappen en methodes, verhalen en overpeinzingen, richtinggevende ideeën, oefeningen en hulpmiddelen die mensen gebruiken om van onderwijsinstellingen lerende organisaties te maken. Veel artikelen zijn uiterst pragmatisch, erop gericht leerkrachten, schoolleiding en ouders te helpen bepaalde problemen op te lossen. Andere artikelen zijn meer bespiegelend van aard en geven ons een nieuwe kijk op de school, zodat we daarbinnen beter kunnen functioneren of effectiever veranderingen kunnen aanbrengen. De artikelen geven geen voorschriften, leggen geen beperkingen op en de handreikingen die gedaan worden zijn simpel aan te passen aan uiteenlopende omstandigheden. De benadering van de Vijfde Discipline lijkt weerklank te vinden bij opvoeders en leerkrachten dankzij de achterliggende premisse over het leren in organisaties: dat ambities van individuele mensen hand in hand kunnen gaan met betere prestaties van de organisatie op de lange termijn. De resultaten van lerende-organisatieprojecten laten opmerkelijke verbeteringen zien, maar belangrijker is nog dat ze een doorbraak betekenen in de manier waarop mensen denken en voelen.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by