Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Compacte en informatieve handleiding voor basisscholen, leerkrachten en bij de school betrokken ouders over aspecten van digitalisering en computergebruik in de klas. In acht overzichtelijke hoofdstukken komt aan de orde: zin en nut van digitalisering, omgaan met en zoeken van informatie, sociale media, hulpmiddelen, programma's en privacy. In het begin van elk hoofdstuk wordt de focus aangegeven en elk hoofdstuk wordt afgesloten met een samenvatting. Met per thema adviezen en tips voor de leerkracht, korte voorbeelden van gebruik in de klas, een checklist of een to-dolijstje. Het boek is ook bruikbaar voor studenten lerarenopleiding, o.a. door de verwijzing naar bronnen en relevante websites.
Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- Didactics of primary education --- digitalisering --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- sociale media --- digitale geletterdheid --- basisonderwijs --- didactiek --- privacy --- programmeren (informatica)
Choose an application
Educational psychology --- Didactics of technology --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- didactiek --- dyslexie --- leerproblemen
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten en begeleiders in het basisonderwijs voor de begeleiding van leerlingen met dyslexie.
Choose an application
Theorie over en praktijkvoorbeelden van de attitude, strategie en dagelijks handelen van schoolleiders in het primair onderwijs. De grote betekenis van een excellente schoolleider wordt steeds meer onderkend. Hij laat de school schitteren en de leraren en leerlingen floreren. Hoe gaat dat in zijn werk? Dit boek beschrijft op een toegankelijke wijze de negen principes die excellente schoolleiders toepassen. Onderzoek naar hun handelen in de praktijk heeft daaraan ten grondslag gelegen. Principes die excellente schoolleiders veelvuldig toepassen zijn het 'stimuleren van een vitale visie', 'werken aan een topteam' en het 'bieden van professionele ruimte aan de leraar'; Maar ook 'er zijn' en 'wind zaaien' zijn bij hen heel herkenbaar.
Choose an application
Praktische handleiding voor interne begeleiders, leerkrachten en gedragsspecialisten in het basisonderwijs.
Choose an application
Praktische handleiding voor interne begeleiders, leerkrachten en gedragsspecialisten in het basisonderwijs.
Choose an application
Acht aanraders voor onderwijsprofessionals, die niet alleen over verschillende gesprekstechnieken moeten beschikken maar ook over een open houding in de communicatie.
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten, met name in het basisonderwijs.
Choose an application
Werkboek voor het basisonderwijs dat praktische instrumenten biedt om een nieuwe richting binnen de eigen schoolorganisatie uit te werken.
kleuters --- leefgroepen --- combinatieklassen --- Kleuteronderwijs --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- School management --- Teaching --- basisonderwijs --- didactiek --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
Met de invoering van passend onderwijs 'arrangeren' we ondersteuning voor leerlingen die iets extra's nodig hebben. Vanuit de vraag 'Wat heeft dit kind nodig om deze doelen te behalen', bedenken school, ouders en de leerling, met waar nodig ondersteuning van aanvullende expertise, gezamenlijk een passende aanpak en voeren deze uit. Arrangeren is: doen wat nodig is, zodat de leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Om te kunnen arrangeren, moet een schoolteam de basis op orde hebben. Denk aan de kwaliteit van het begeleiden van leerkrachten en leerlingen, en de samenwerking met ouders en externen. Het schoolteam moet zich voortdurend bewust zijn van de effecten die het heeft op het leren van hun leerlingen. De kwaliteit van lesgeven maakt immers het verschil. De onderwijskundige aansturing van dit proces op school en het voeren van de regie over het arrangeren, vraagt van IB'ers en directeuren toewijding, een groot zelfbewustzijn en specifieke kennis en vaardigheden.
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|