Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (2)

UAntwerpen (2)

UGent (1)

VUB (1)


Resource type

book (2)

dissertation (2)

digital (1)


Language

Dutch (2)

English (2)


Year
From To Submit

2021 (1)

2020 (1)

2013 (2)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
The re-autonomization of the modal auxiliaries in Dutch : thesis
Author:
Year: 2020 Publisher: Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Studiekeuze : Begeleiding bij de overgang naar de tweede graad
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Vorselaar Thomas More Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het watervaleffect. Dit begrip klinkt u wellicht bekend in de oren. Leerlingen starten hun opleiding in Moderne Wetenschappen of zelfs Latijn en "zakken" stelselmatig doorheen de jaren. Vaak gebeurt dit vanuit de overtuiging dat bij aanvang best zo hoog mogelijk gemikt wordt, zonder veel aandacht voor de eigen capaciteiten. Vanuit dit gegeven stelden we ons de vraag hoe jongeren optimaal begeleid kunnen worden, opdat zij de juiste studiekeuze maken. Om tegemoet te komen aan onze onderzoeksvraag onderzochten we eerst aan de hand van een vragenlijst de huidige begeleiding en bepalende factoren bij de studiekeuze. Deze enquêtes werden afgenomen bij zowel leerlingen, ouders, als leerkrachten van het Sint-Victorinstituut te Turnhout en het Vrij Technisch Instituut te Lier. Op basis van de resultaten ontwikkelden we een instrument voor leerlingen, ouders en leerkrachten, dat inspeelt op de schoolprestaties, interesses en talenten van leerlingen. Concreet kwamen een studiekeuzebundel voor leerlingen, een leerkrachtenhandleiding en een talentenspel tot stand. Deze werden uitgetest in het Sint-Victorinstituut te Turnhout en toonden aan dat leerlingen zich meer bewust werden van hun eigen leerproces, hun studiekeuze en hun talenten. Het gebruik van deze werkinstrumenten kan volgens ons een belangrijke bijdrage leveren aan een betere begeleiding bij het studiekeuzeproces.

Keywords


Dissertation
Studiekeuze : Begeleiding bij de overgang naar de tweede graad
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Vorselaar Thomas More Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het watervaleffect. Dit begrip klinkt u wellicht bekend in de oren. Leerlingen starten hun opleiding in Moderne Wetenschappen of zelfs Latijn en "zakken" stelselmatig doorheen de jaren. Vaak gebeurt dit vanuit de overtuiging dat bij aanvang best zo hoog mogelijk gemikt wordt, zonder veel aandacht voor de eigen capaciteiten. Vanuit dit gegeven stelden we ons de vraag hoe jongeren optimaal begeleid kunnen worden, opdat zij de juiste studiekeuze maken. Om tegemoet te komen aan onze onderzoeksvraag onderzochten we eerst aan de hand van een vragenlijst de huidige begeleiding en bepalende factoren bij de studiekeuze. Deze enquêtes werden afgenomen bij zowel leerlingen, ouders, als leerkrachten van het Sint-Victorinstituut te Turnhout en het Vrij Technisch Instituut te Lier. Op basis van de resultaten ontwikkelden we een instrument voor leerlingen, ouders en leerkrachten, dat inspeelt op de schoolprestaties, interesses en talenten van leerlingen. Concreet kwamen een studiekeuzebundel voor leerlingen, een leerkrachtenhandleiding en een talentenspel tot stand. Deze werden uitgetest in het Sint-Victorinstituut te Turnhout en toonden aan dat leerlingen zich meer bewust werden van hun eigen leerproces, hun studiekeuze en hun talenten. Het gebruik van deze werkinstrumenten kan volgens ons een belangrijke bijdrage leveren aan een betere begeleiding bij het studiekeuzeproces.

Keywords


Multi
Cognitive Sociolinguistics Revisited
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9783110738513 9783110733945 9783110733976 Year: 2021 Publisher: Berlin Boston

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 4 of 4
Sort by