Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (3)

Thomas More Kempen (3)

UCLL (3)

Hogeschool Gent (2)

Odisee (2)

KDG (1)


Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2015 (1)

2014 (1)

2013 (1)

2012 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
De mooiste weg naar leren en leiderschap in het onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789081748452 Year: 2013 Publisher: Helmond Onderwijs Maak je Samen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De mooiste weg beschrijft actuele inzichten over kwaliteitsbeleid en het leren van schoolteams. Praktijk en theorie komen samen. De werkbladen en de vragen bij de hoofdstukken, maken dat dit boek direct te gebruiken is door leiders van lerende teams, die het kwaliteitsbeleid van hun organisatie willen optimaliseren.


Book
De mooiste weg : leiders met lerende teams op weg naar duurzame kwaliteit
Authors: ---
ISBN: 9789080898936 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Centrum voor Nascholing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De schoolleider : over strategieën die het verschil maken
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789081748476 Year: 2014 Publisher: Helmond OMJS (Onderwijs Maak Je Samen)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Michael Fullan en zijn collega’s beschrijven een helder kader om binnen het primair- en voortgezet onderwijs verdiepend leren vorm te geven. Naast een inhoudelijke toelichting op ‘Deep Learning’, biedt het boek een scala aan voorbeelden van scholen over de hele wereld die erin geslaagd zijn om verdiepend leren in de praktijk zichtbaar te maken. De auteurs beschouwen ‘Deep Learning’ als een essentieel leer- en ontwikkelproces van de leerlingen waarbij zij zicht krijgen op het stellen van vragen die er werkelijk te doen.


Book
Leiding geven aan... : perspectieven op leren en leiderschap
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789079336005 Year: 2015 Publisher: Helmond Onderwijs Maak je Samen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als schoolleider heb je indirect invloed op de leerling en zijn ontwikkeling, maar een directe invloed op het welbevinden en de betrokkenheid van je teamleden. Onderwijs vraag om leiderschap met lef, dat ruimte biedt en wat meer verbeelding vraagt. In dit boek beschrijven de auteurs in negen hoofdstukken, op basis van State of the art theorie, praktische tips en treffende voorbeelden, actuele thema’s waarmee schoolleiders van nu de nodige uitdagingen (kunnen) ervaren. De themakeuze is gebaseerd op alles wat de auteurs horen en proeven in hun werk als trainer, opleider of adviseur, maar is vooral ingegeven door (inter)nationale onderwijsontwikkelingen.Deze uitgave is ontwikkeld in samenwerking met de AVS. De voorzitter van de AVS schreef het inleidende hoofdstuk ‘Leiding geven aan een onderwijsinstelling’.

Keywords

Listing 1 - 4 of 4
Sort by