Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
A matter of identities : the UBC Faculty association, 1920-1990.
Author:
Year: 1990 Publisher: Vancouver : University of British Columbia. Faculty association,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schooling in changing societies : historical and comparative perspectives
Authors: ---
Year: 1998 Publisher: Gent CSHP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Article
Science, opportunisme, politique : deux perspectives sur Louis Liard et la rénovation de l'enseignement supérieur français, 1884-1902

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Counting out the scholars : how performance indicators undermine universities and colleges
Authors: ---
ISBN: 1550287117 Year: 2002 Publisher: Toronto Lorimer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Schooling in changing societies: historical and comparative perspectives
Authors: --- --- ---
Year: 1998 Publisher: Gent CSHP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L’offre d’école : Éléments pour une étude comparée des politiques éducatives au xixe siècle
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 2859440607 273420004X 9782734200048 9782859440602 9791035104436 Year: 2021 Publisher: Paris : Éditions de la Sorbonne,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Au xixe siècle, l'industrialisation et l'élaboration de politiques éducatives systématiques sont deux phénomènes concomitants, dont seul le premier est ordinairement analysé dans sa dimension internationale. Les politiques scolaires, en revanche, n'ont guère été envisagées jusqu'à présent que dans un cadre étroitement national, pour donner naissance à des stéréotypes et des mythes solidement ancrés dans la conscience collective de chaque pays. En réalité, ces politiques ont revêtu un caractère supranational, qui rend urgente une approche comparée. Seule, une appréciation correcte de la part des différents facteurs nationaux et supranationaux, des motivations éducatives ou étrangères au champ de l’éducation permettra de comprendre leurs conditions d’évolution, leurs chances d’avenir et leurs possibilités de changement. La sélection des communications présentées au Colloque international de Sèvres, tenu en septembre 1981 à l’occasion du centenaire des lois scolaires françaises, que l’on trouvera dans ce livre, veut aider à démêler l’écheveau de ces facteurs et rendre le lecteur conscient de ce qui, dans sa formation intellectuelle et morale, le relie à sa propre nation ou le rend citoyen d’une communauté éducative plus large. In the 19th century, industrialisation and the systematic elaboration of educational policies were two concomitant phenomena; however, only the former is analysed usually in its international dimensions. For educational policies have until now been scarcely considered except front within a strictly national context, aiming to produce stereotypes and perpetuate myths firmly embedded in the collective consciousness of each individual country. In fact, these policies have assumed a supra-national character which urgently calls for a comparative approach. Only a just appreciation of the different factors - national and supra-national - and of the motivations both inside and outside the educational sector, will allow us to understand the…

Listing 1 - 6 of 6
Sort by