Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Daarom hebben auto's een bumper en potloden een gommetje. Mensen maken nu eenmaal fouten. Feedback vragen aan leerlingen over je manier van lesgeven is in de meeste scholen nog geen gewoonte en ligt bij heel wat leerkrachten gevoelig. Toch kan feedback bijdragen aan je professionele ontwikkeling als leerkracht. Leerlingen zien je dagelijks aan het werk en kunnen je helpen bij het in kaart brengen van je eigen sterktes en zwaktes. Ze zijn in staat om zich uit te spreken over de manier waarop je een les organiseert of leerlingen ondersteunt. Sst, de leerkracht leert ... is een werkmap met 25 mogelijke manieren om feedback in je klas of op school vorm te geven: van vragenlijsten en klasdiscussies tot schrijfgesprekken en stellingenspelen. Want er bestaat geen kant-en-klaarrecept. Het belangrijkste is dat leerlingen hun mening kwijt kunnen en dat jij er rekening mee houdt. De manier waarop je de feedback organiseert, hangt af van verschillende aspecten: het onderwerp, je persoonlijkheid, de beschikbare tijd, de klassfeer, de leeftijd van je leerlingen ... Aan de hand van het stappenplan ontdek je welke methode het best bij jouw groep past. Deze werkmap is een instrument voor gemotiveerde en 'open' leerkrachten en voor iedereen die de inbreng van leerlingen op school waardeert. Ze ondersteunt leerkrachten en directie bij het uitbouwen van een feedbacktraject in de klas of op school. Leerlingenparticipatie Onderwijskunde feedback Leraren evaluatie Leerlingparticipatie secundair onderwijs Vlaanderen
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- leraren-leerling relatie --- lerarenopleiding --- School management --- feedback --- didactiek --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Vlaanderen --- Wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- Eindterm --- Kwaliteitszorg
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|