Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Social networks --- Communication in politics --- Political aspects --- Technological innovations --- European Parliament --- Elections, 2014. --- Twitter
Choose an application
Communication in politics --- Political participation --- Internet in public administration. --- Internet in political campaigns. --- Online social networks --- Social media --- Political socialization. --- Technological innovations. --- Technological innovations. --- Political aspects. --- Political aspects.
Choose an application
Mass communications --- Pragmatics --- Europe --- Politics --- Sociolinguistics
Choose an application
Ce livre retrace la genèse et le lancement de la communauté uB-link (réseau de service public dédié à l'insertion professionnelle et à la mise en relation des membres de la communauté universitaire), ses dynamiques de croissance et ses problèmes. Il met en évidence les logiques sociales, relationnelles, de réseau et de service et les conditions institutionnelles et symboliques qui le sous-tendent. Un livre riche d'enseignements sur la communication institutionnelle numérique et ses questions à propos des liens sociaux, générationnels et professionnels, à l'heure des réseaux sociaux.
Universities and colleges --- Education, Higher --- Social media --- Internet in higher education
Choose an application
Alors que les technologies de communication numérique sont souvent présentées par les institutions et les médias comme la solution universelle aux problèmes éducatifs et aux inégalités sociales, transformant les jeunes en "fers de lance" de la société numérique, cet ouvrage collectif sous la direction d'Alexandre Eyries et de Daniel Moatti analyse les dangers d'une cyberaddiction d'autant plus pernicieuses qu'elle reste gravement sous-évaluée. Issues d'une série de colloques organisés à l'Université de Nice, les différentes contributions de ce livre exposent des approches théoriques tout en apportant des réponses concrètes institutionnelles et psychologiques à une réalité déniée
Dépendance à Internet. --- Dépendance (psychologie). --- Jeunesse --- Attitude (psychologie). --- Dépendance à Internet. --- Dépendance (psychologie) --- Attitude (psychologie) --- Internet addiction --- Computers and children --- Internet and children --- Internet --- Internet and teenagers --- Psychological aspects --- Attitude. --- Internet - Psychological aspects --- les technologies de communication numérique --- institutions les médias --- problèmes éducatifs --- inégalités sociales --- la société numérique --- dangers d'une cyberaddiction
Choose an application
Hailed by many as a game-changer in political communication, Twitter has made its way into election campaigns all around the world. The European Parliamentary elections, taking place simultaneously in 28 countries, give us a unique comparative vision of the way the tool is used by candidates in different national contexts. This volume is the fruit of a research project bringing together scholars from 6 countries, specialised in communication science, media studies, linguistics and computer science. It seeks to characterise the way Twitter was used during the 2014 European election campaign, providing insights into communication styles and strategies observed in different languages and outlining methodological solutions for collecting and analysing political tweets in an electoral context.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|