Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Boon (louis paul), 1912-1979 --- Litterature flamande --- Expositions --- 20e siecle
Choose an application
Sociolinguistics --- Sociolinguïstiek --- 800:316 --- #SBIB:309H518 --- #KVHA:Sociolinguistiek --- #KVHB:Sociolinguistiek --- Sociolinguistiek --- Verbale communicatie: sociologie, antropologie, sociolinguistiek --- 800:316 Sociolinguistiek --- Sociolinguïstiek. --- Sociolinguistique
Choose an application
Contact maken in het primair onderwijs helpt je om een geliefde, gezaghebbende en zelfverzekerde leerkracht te worden. Je leert professioneel om te gaan met kinderen en volwassenen. boek is ontwikkeld vanuit de inspirerende praktijk van het onderwijs, voor en mét (aankomende) leerkrachten.
communicatie --- Oudercontacten --- Relatie leraar - leerling --- Klasmanagement --- 305.8 --- 458.1 --- Onderwijsstijlen --- Relatie leraar-leerling --- Oudercontact --- Lichaamstaal --- Non-verbale communicatie --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Communicatie ; algemeen --- Organisatie - Management --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Ouders --- Leraren basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerlingen --- Basisonderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Leerling --- Gesprek --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Educational sciences
Choose an application
Iedere docent droomt van een ideale relatie met de klas, met ouders en collega's. Leerlingen die doen wat je vraagt, ouders die respect voor je hebben, collega's die hun verantwoordelijkheid oppakken. Maar hoe maak je deze droom werkelijkheid? Contact maken op school beschrijft wat je kunt doen om aan de aandacht van leerlingen vast te houden, om leerlingen te motiveren, om oudergesprekken in goede banen te leiden en om de samenwerking met collega's effectief te laten verlopen. Iedere docent droomt van een ideale relatie met de klas, met ouders en collega's. Leerlingen die doen wat je vraagt, ouders die respect voor je hebben, collega's die hun verantwoordelijkheden oppakken. Maar hoe maak je deze droom werkelijkheid? Contact maken op school beschrijft wat je kunt doen om de aandacht van leerlingen vast te houden, om leerlingen te motiveren, om oudergesprekken in goede banen te leiden en om de samenwerking met collega's effectief te laten verlopen. Tom Boves en Marijke van Dijk bundelden in dit boek de kracht van effectief verbaal én non-verbaal gedrag. Het boek werd ontwikkeld vanuit de weerbarstige praktijk van het voortgezet onderwijs, voor docenten en mét docenten. (Bron: covertekst)
communicatie --- non-verbaal contact --- lichaamstaal --- 316.77 --- Communicatie --- Lichaamstaal --- Leidinggeven --- Onderwijs --- 484.22 --- 112039.jpg --- Secundair onderwijs ; didactiek --- Onderwijsstijlen --- Relatie leraar - ouder --- Relatie leraar - leerling --- Onderwijsstijl --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Veel scholen streven naar een open, veilige sfeer en naar een respectvolle omgang met leerlingen en ouders. Maar hoe je daar inhoud aan geeft, is voor bijna evenveel scholen een vraag. Dit boek vertaalt begrippen als openheid, respect en veiligheid naar concreet gedrag. Aan de hand van praktische do's en don'ts leert de gebruiker welk gedrag effectief is en past binnen een professionele schoolcultuur. Dit boek bestaat grofweg uit drie delen. Het eerste deel laat zien wat contact eigenlijk is en waarom het belangrijk is om contact te maken. Het beschrijft ook hoe de houding van een docent van invloed is op de kwaliteit van het contact en de pedagogische begeleiding. Het tweede deel behandelt non-verbale vormen van contact en gaat vooral over de taal van het lichaam. Welke non-verbale uitingen helpen je het contact met leerlingen, ouders en collega's op positieve wijze aan te gaan en te onderhouden? In het derde deel leren de gebruikers hoe ze op een respectvolle en open manier leerlingen zelf verantwoordelijk kunnen houden voor hun gedrag en hun prestaties op school. Ze leren hoe ze samen met leerlingen afspraken kunnen maken over de gang van zaken in de klas en krijgen een praktische oplossing voor `motivatieproblemen'. Ook het contact met ouders en collega's krijgt ruime aandacht. Dit boek bestaat grofweg uit drie delen. Het eerste deel laat zien wat contact eigenlijk is en waarom het belangrijk is om contact te maken. Het beschrijft ook hoe de houding van een docent van invloed is op de kwaliteit van het contact en de pedagogische begeleiding. Het tweede deel behandelt non-verbale vormen van contact en gaat vooral over de taal van het lichaam. Welke non-verbale uitingen helpen je het contact met leerlingen, ouders en collega's op positieve wijze aan te gaan en te onderhouden? In het derde deel leren de gebruikers hoe ze op een respectvolle en open manier leerlingen zelf verantwoordelijk kunnen houden voor hun gedrag en hun prestaties op school. Ze leren hoe ze samen met leerlingen afspraken kunnen maken over de gang van zaken in de klas en krijgen een praktische oplossing voor 'motivatieproblemen'. Ook het contact met ouders en collega's krijgt ruime aandacht. (Bron: covertekst)
Communicatie --- Onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- leerlingenbegeleiding --- leraren-leerling relatie --- Personality development --- Mass communications --- omgangskunde --- communicatie --- lesgeven --- lichaamstaal --- non-verbale communicatie --- omgangsvormen --- 454.22 --- Lichaamstaal --- Non-verbale communicatie --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Verbale communicatie --- 305.8 --- 450.7 --- Communicatieve vaardigheden --- Leraren --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leraar - ouder --- 082297.jpg --- Communicatie ; onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Communicatie ; algemeen --- Opleiding en bijscholing --- Leerlingen --- Ouders --- Leraar --- Leerling --- Gesprek --- Directie --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|