Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
cliënten-welzijnswerkers --- gezinstherapie --- communicatie in de hulpverlening --- Psychotherapie --- Interpersoonlijke therapieën --- 615.8 --- 361.05 --- 615.87 --- 361.2 --- Psychothérapie
Choose an application
Choose an application
e dr.
Social interaction. --- Sociology of social care --- agogiek --- Social interaction --- Human interaction --- Interaction, Social --- Symbolic interaction --- Exchange theory (Sociology) --- Psychology --- Social psychology --- #GSDBP --- Sociologie van sociale dienstverlening --- Agologie --- Inleidingen
Choose an application
Het boek bevat elf concreet uitgewerkte gesprekstechnieken. Bij elke gespreksvorm bespreekt de auteur verschillende modellen, specifieke problemen en richtlijnen. Tevens geeft hij steeds praktische rollenspellen toegespitst op de gezondheidszorg. (Bron: uitgeverscatalogus)
Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Gesprekstechnieken --- Hulpverlening. --- Gesprekken --- hulpverlening --- gesprekstechnieken --- Personnel management --- Christian pastoral theology --- Psychology --- 305.8 --- 499.4 --- 607.32 --- communicatie --- gespreksvormen --- gezondheidszorg --- hulpverleningsgesprekken --- slecht-nieuwsgesprek --- Gesprekstechnieken: gezondheidszorg --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Psychoanalyse als therapie --- Agogiek --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Slechtnieuwsgesprekken --- Groepsprocessen --- #GROL:SEMI-37.012 --- Gesprekstechniek --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Slechtnieuwsgesprek --- Groepsproces
Choose an application
Choose an application
Choose an application
#GBIB:IDGP. --- Maatschappelijk werk --- Gezinstherapie --- Gezinszorg --- Jeugdhulpverlening --- #GBIB:IDGP --- maatschappelijk werk --- gezinstherapie --- gezinszorg --- jeugdhulpverlening --- 615.851 --- Psychosociale therapie --- GBIB:IDGP.
Choose an application
Via diverse, veel voorkomende interactiepatronen wordt beschreven hoe er succesvol gewerkt kan worden met ouders en kinderen in gezinnen waar de problemen in stand gehouden worden door het gezinsfunctioneren of waarbij het gezin voor een extra opgave staat door aanleg, ontwikkeling en/of handicap van het kind.Het is een praktisch boek met een uitgebreide concrete beschrijving van patronen en veel praktijkvoorbeelden. Het gezin staat centraal en de wederkerigheid van relaties en de wederzijdse beïnvloeding wordt uitgebreid besproken. Het werk geeeft informatie, zowel over de beeldvorming in een gezin als over de manier waarop de hulpverlener zijn houding kan bepalen. Het verheldert de kijk van de hulpverlener en biedt concrete handvatten om met een probleemsituatie om te gaan
psychosociale hulpverlening --- gezinsbegeleiding --- Social welfare methods --- jeugdzorg --- methoden van het sociaal werk --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy and particular groups --- Netherlands --- welzijnswerk --- gezinnen --- ouder-kind relatie --- 322.1 --- hulpverlening --- Gezinszorg --- 392.5 --- Problemen --- Relatie gezin --- Methodiek --- Hulpverlening --- Gezinsgericht werken --- Thuiszorg --- Probleem --- Gezin --- Ouderenzorg
Choose an application
-244-1003-7
#GSDBP --- 37.01 --- 37.01 Grondslagen van de opvoeding --- Grondslagen van de opvoeding --- Agogiek --- Methodische hulpverlening
Choose an application
In dit volledig herziene en geactualiseerde standaardwerk beschrijven Roel en Sonja Bouwkamp de theorie en praktijk van de psychosociale hulpverlening, het brede gebied tussen de materiële hulpverlening en de gespecialiseerde psychiatrische zorg dat bijna driekwart van de problemen beslaat waarvoor cliënten hulp vragen.Het handboek bestaat uit een theoriedeel (deel I), waarin inzichtelijk wordt gemaakt hoe psychosociale problemen ontstaan. Daarbij wordt vooral aandacht gegeven aan de opvoedingspatronen van ouders, de reactiepatronen van kinderen en hoe deze in de volwassen partnerrelatie doorwerkenen op hun beurt het gezinsfunctioneren weer beïnvloeden. Dit deel is zowel integraal door het inzicht in de samenhang van functies en van de problemen in de diverse levensgebieden als integratief, doordat het relevante aspecten van diverse benaderingen in de hulpverlening integreert. Daarna wordt de methodiek met vele voorbeelden praktisch uitgewerkt in drie delen.Deel II beschrijft hoe zowel individu- als systeemgericht gewerkt kan worden en hoe en waarvoor belangrijke mensen uit de omgeving van de cliënt bij de hulpverlening betrokken kunnen worden, ook bij louter individuele klachten. Het derde deel beschrijft het persoonlijk en ervaringsgericht werken. Het laat zien hoe gebeurtenissen in de relatie tussen hulpverlener en cliënt direct of indirect als voorbeeld kunnen dienen voor het aanpakken van problemen.Het vierde deel beschrijft heel concreet de opeenvolgende fasen van het hulpverleningsproces en hoe zowel oplossings- als behandelingsgericht gewerkt kan worden. In dit laatste deel worden alle methodische inzichten en richtlijnen van de vorige delen integraal verwerkt.De methodiek sluit aan bij de beroepsprofielen, kerntaken en competenties van het maatschappelijk werk en de jeugdhulpverlening en is uiterst bruikbaar bij de opleiding van huisartsen en psychologen. Ook voor de meer ervaren hulpverlener is dit standaardwerk te gebruiken wanneer de hulpverlening stagneert.
Psychology --- Sociology of social care --- psychosociale hulpverlening --- Psychiatry --- psychotherapie --- #KVHB:Psychosociale hulpverlening --- maatschappelijk werk --- hulpverlening --- geestelijke gezondheidszorg
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|