Narrow your search

Library

UGent (2)

AMSAB (1)

Arteveldehogeschool (1)

KBR (1)

KDG (1)

VIVES (1)


Resource type

dissertation (4)

book (2)

periodical (1)


Language

Dutch (5)

Undetermined (2)


Year
From To Submit

2020 (1)

2017 (1)

2015 (1)

2008 (3)

2004 (1)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Dissertation
SWOT-analyse : het is tijd voor wat meer begrip
Author:
Year: 2004 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

SYW --- Toekan, Gent


Dissertation
Een retorische analyse van videogames
Authors: ---
Year: 2008

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Video game literacy : social, cultural and educational perspectives
Authors: ---
Year: 2015 Publisher: S.l. : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Periodical
Technologie en gezondheid
Authors: --- ---
Year: 2020 Publisher: Antwerpen Eos Wetenschap vzw

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Het kind in 'Les Marçunvins' in Westende : theoretische achtergrond bij kindstudies
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Gent : Universiteit Gent,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

kinderopvoeding


Book
Ze krijgen er niet genoeg van! : Jongeren en gaming, een overzichtstudie.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Games staan in de belangstelling, zoveel is duidelijk. Sinds hun ontstaan, ondertussen veertig jaar geleden, ontgroeiden ze de nerdy subcultuur waaruit ze afkomstig zijn en evolueerden naar een mainstream cultuurproduct. De sector werd een heuse industrie die de vergelijking met de muziek- en filmbusiness kan doorstaan. Ondanks hun respectabele leeftijd, hun plaats in de (jeugd) cultuur en hun economische impact, kampen games met een ongenuanceerde, dubbelzinnige beeldvorming in de publieke opinie en in het politieke discours. Zegeberichten beweren dat de game-industrie groter is dan de filmindustrie of dat miljoenen mensen wereldwijd naar Second Life emigreren. In scherp contrast daarmee staan waarschuwende berichten over verslaving of hoe ze aanzetten tot asociaal en zelfs gewelddadig gedrag. Een gebrek aan degelijke informatie zorgt ervoor dat in Vlaanderen (en erbuiten) tot voor kort geen plaats was voor een sereen en open debat over gamen.

Keywords


Book
Games in de klas : mediawegwijzer
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 2017 Publisher: Leuven Brussel Imec Mediawijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 7 of 7
Sort by