Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Knopjesman laat ouders, medewerkers in de opvang, scholen, partnerorganisaties en beleidsmedewerkers kennismaken met de werking van schoolkinderopvang voor kinderen van 2,5 jaar tot 12 jaar. Daarnaast wil Knopjesman ook medewerkers van naschoolse opvang en initiatieven voor buitenschoolse opvang inspireren om te werken aan de nest- en webfunctie van opvang na schooltijd: hoe kun je werken aan een warme omgeving, gezellige activiteiten, contact met de buurt en samenwerkingsverbanden met partnerorganisaties? Knopjesman is ook een geschikt reflectie- en trainingsinstrument voor professionele begeleiders, studenten, docenten en pedagogische coaches die de vrije tijd van kinderen warm, leerrijk en spannend willen maken. De dvd kan in het Nederlands, Frans, Engels en Duits ondertiteld bekeken worden.
Choose an application
Hoofdfilm : Het verhaal van taalextra's:- Rijke taal in beeld- Allemaal taal
NT2 --- Kinderdagverblijf --- Nederlands --- Meertaligheid
Choose an application
Dit werkboek biedt concrete suggesties om peuters en kleuters te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun identiteit en bij het leren respectvol om te gaan met anderen. Daarbij gaat het om een reeks praktische en eenvoudige activiteiten, die zijn uitgetest in diverse kindercentra, zowel kinderdagverblijven als buitenschoolse opvang. De beschreven activiteiten worden theoretisch onderbouwd en binnen een visie over opvoeden in diversiteit geplaatst.
Developmental psychology --- Sociology of culture --- Sociology of social care --- Educational sciences --- Guide --- Identity --- Childcare --- Upbringing --- Book --- Diversity policy
Choose an application
Diversiteit in culturen en sociale herkomst, in moedertalen en gewoonten, in gezinssamenstelling. Het zijn allemaal recente ontwikkelingen die kinderdagverblijven en peuterspeelzalen voor nieuwe uitdagingen stellen. De documentaire toont hoe kindercentra in vier Europese steden (Gent, Auby, Berlijn en Birmingham) vorm geven aan het omgaan met diversiteit in multiculturele en achterstandswijken. De film kan gebruikt worden in cursussen en opleidingen, in teamoverleg en op ouderavonden.
Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
'Het verhaal van taal' is een film voor iedereen die jonge kinderen en hun families in een meertalige omgeving ontmoet: ouders, medewerkers van de kinderopvang en vormingswerkers kunnen ermee aan de slag. Op de DVD staat een hoofdfilm en enkele extra's. Het eerste deel van de hoofdfilm behandelt de visie van kinderdagverblijven op een meertalige omgeving. Ouders en medewerkers geven tips over hoe je het gebruik van het Nederlands kan stimuleren en de moedertaalontwikkeling kunt ondersteunen. In het tweede deel van de hoofdfilm wordt dieper ingegaan op de talige interactie tussen kind en volwassene. Enkele vragen die aan bod komen zijn: Hoe kun je de woordenschat die tijdens dagelijkse interactiemomenten aan bod komt, herhalen en uitbreiden? Hoe kan de inrichting van een kinderdagverblijf taalkansen uitlokken? De extra's bevatten zeven prikkelende observaties en een getuigenis waarin de principes van taalstimulering op een rij wordt gezet. De onderdelen kunnen apart bekeken worden of gecombineerd tot een groter geheel.
Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Linguistics
Choose an application
'Mag ik er zijn, zoals ik ben?' is een vraag waar jonge kinderen erg mee bezig zijn. De voorschoolse leeftijd is immers dé leeftijd bij uitstek waarin de identiteit gevormd wordt. Het is echter ook de leeftijd waarin de eerste vooroordelen opduiken. Dit werkboek biedt concrete suggesties om peuters en kleuters te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun identiteit en bij het leren respectvol om te gaan met anderen.
Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Choose an application
Kinderen komen in hun vrije tijd naar de buitenschoolse opvang. Wil je dat ze dat als échte vrije tijd ervaren, dan zorg je dat ze keuzes kunnen maken. Want vrije tijd is doen wat je graag doet. Alleen spelen of met vrienden? Iets actief of iets rustig? Onder begeleiding of op zichzelf? 'Knopjesman' laat zien hoe het er aan toe gaat in verschillende initiatieven voor buitenschoolse opvang in Brussel. Samen met organisaties en scholen uit de buurt creëren de begeleiders een brede waaier aan keuzeactiviteiten om vrije tijd voor kinderen boeiend te maken.
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|