Narrow your search

Library

KBR (2)

ULB (1)


Resource type

digital (2)

dissertation (1)


Language

French (2)

English (1)


Year
From To Submit

2020 (1)

2019 (1)

2009 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Dissertation
La croisée des chemins entre économie et écologie : confrontation et analyse de la compatibilité des objectifs environnementaux et de croissance de l'Union Européenne.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Digital
Fostering Students' Creativity and Critical Thinking : What it Means in School
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789264684003 Year: 2019 Publisher: Paris Organization for Economic Cooperation and Development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Creativity and critical thinking are key skills for complex, globalised and increasingly digitalised economies and societies. While teachers and education policy makers consider creativity and critical thinking as important learning goals, it is still unclear to many what it means to develop these skills in a school setting. To make it more visible and tangible to practitioners, the OECD worked with networks of schools and teachers in 11 countries to develop and trial a set of pedagogical resources that exemplify what it means to teach, learn and make progress in creativity and critical thinking in primary and secondary education. Through a portfolio of rubrics and examples of lesson plans, teachers in the field gave feedback, implemented the proposed teaching strategies and documented their work. Instruments to monitor the effectiveness of the intervention in a validation study were also developed and tested, supplementing the insights on the effects of the intervention in the field provided by the team co-ordinators. What are the key elements of creativity and critical thinking? What pedagogical strategies and approaches can teachers adopt to foster them? How can school leaders support teachers' professional learning? To what extent did teachers participating in the project change their teaching methods? How can we know whether it works and for whom? These are some of the questions addressed in this book, which reports on the outputs and lessons of this international project.

Keywords


Digital
Développer la créativité et l’esprit critique des élèves : des actions concrètes pour l’école
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789264469631 9789264792814 Year: 2020 Publisher: Paris Organisation de Coopération et de Développement économiques

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La créativité et l’esprit critique sont des compétences essentielles dans des sociétés et des économies complexes, mondialisées et de plus en plus numériques. Si les enseignants et les dirigeants politiques considèrent la créativité et l’esprit critique comme des objectifs importants de l’enseignements, beaucoup éprouvent des difficultés à concevoir comment développer ces compétences dans le cadre scolaire. Afin de rendre les choses plus visibles et tangibles pour les professionnels, l’OCDE a travaillé avec des réseaux d’écoles et d’enseignants dans 11 pays pour développer et tester un ensemble de ressources pédagogiques qui illustrent l’enseignement, l’apprentissage et la progression de la créativité et de l’esprit critique dans l’enseignement primaire et secondaire. Grâce à un portfolio de référentiels de compétences et d’exemples de plans de cours, les enseignants sur le terrain ont fait part de leur retour d’expérience, mis en place les stratégies d’enseignement proposées et rendu compte de leur travail. Des instruments de suivi de l’efficacité de l’expérience pour une étude de validation ont aussi été testés, y compris un retour qualitatif sur le terrain fourni par les coordinateurs d’équipe. Quels sont les composantes principales de la créativité et de l’esprit critique ? Quelles stratégies et approches pédagogiques peuvent adopter les enseignants pour les développer ? Comment les chefs d’établissement peuvent-ils soutenir la formation professionnelle des enseignants ? Dans quelle mesure les enseignants ayant participé au projet ont-ils changé leurs méthodes d’enseignement ? Comment peut-on savoir si cela fonctionne et pour qui ? Ce sont certaines des questions abordées dans cet ouvrage, qui présente les résultats et les leçons de ce projet international.

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by