Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
316.7:796 --- Sociologie van de sport --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociology of sport --- Sports --- Social aspects
Choose an application
Over the past forty years, running has developed into one of the most popular physical leisure activities in Europe. An estimated 50 million Europeans are engaged in running as a way to stay healthy and/or to challenge themselves and there has been a marked surge in running events all over Europe with more people running marathons than ever before. Analysing in-depth data from over 11 European countries – including Belgium, Denmark, England, Finland, Germany, Greece, Hungary, the Netherlands, Slovenia and Spain – this collection explores this phenomenon and addresses issues of participation, governance, cost, health and the history of running. Drawing on this unique material, the volume sets out policy challenges and marketing possibilities for maximising the current opportunities provided by the running market.
Running --- 316.7:796 --- 796.422 --- 796 <4> --- Aerobic exercises --- Animal locomotion --- Human locomotion --- Social aspects --- Economic aspects --- Sociologie van de sport --- Lopen --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Europa --- 796 <4> Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Europa --- 796.422 Lopen --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Lopen.
Choose an application
Vlaanderen voert al meer dan vier decennia een autonoom sportbeleid. Dat heeft een impact op hoe het Vlaamse sportlandschap gestructureerd is, maar ook op het aanbod van sportorganisaties en de deelname aan sport. Dit handboek biedt een overzicht van de organisatie van sport en ontwikkelingen in het sportbeleid in Vlaanderen.Beleid en organisatie van sport gaat achtereenvolgens in op de beleidsruimte en beleidsontwikkeling. Zo biedt het boek zowel een beeld van onder meer de relevante evoluties in sportparticipatie, de tewerkstelling en de economische impact van sport in Vlaanderen, als van ontwikkelingen in het beleidsproces, het wetgevend kader en de besluitvorming in de sportsector.Deze derde, volledig herziene versie van dit handboek is een compleet en up-to-date naslagwerk voor studenten en professionals, beleidsmakers en managers.Bron: https://www.lannoo.be/
Sportbeleid ; Vlaanderen. --- Business management --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Sportbeleid ; Vlaanderen --- 796.062 --- 316.7:796 --- 351.855 --- sport --- organisatiemanagement --- SMV:België --- SMV:beleid --- SMV:sociologie --- SMV:economie --- 617.12 --- organisatie --- 351.855 Sportrecht. Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. feesten, sport, spel, recreatie, ontspanning --- Sportrecht. Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. feesten, sport, spel, recreatie, ontspanning --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- PXL-Education 2019 --- Vlaanderen --- Sportbeleid --- Sportparticipatie --- Sportmanagement --- Emigratie
Choose an application
Choose an application
Analysing in-depth data from 11 European countries, this collection explores the rise of the European running market, the reasons and motives for running, and the most important players in the field. The volume sets out policy challenges and marketing possibilities and addresses issues of participation, cost and health.
Sports—Sociological aspects. --- Social policy. --- Sports—Psychological aspects. --- Business. --- Management science. --- Sports. --- Service industries. --- Sociology of Sport and Leisure. --- Social Policy. --- Sport Psychology. --- Business and Management, general. --- Popular Science in Sports. --- Services.
Choose an application
We moeten met zijn allen meer sporten. Dagelijks wordt ons dit aangekaart in de media. Obesitas lijkt wel de ziekte van de tijd te zijn en de overheid moet hier meer inspanningen leveren. Een van de belangrijkste doelstellingen tegenwoordig lijkt iedereen aan het bewegen te krijgen. In Vlaanderen sport! geven de auteurs, allen verbonden aan de Onderzoeksgroep Sport- en Bewegingsbeleid van de KU Leuven, een evolutie van de actieve sportbeoefening van de voorbije veertig jaar. We worden om de oren geslagen met allerlei cijfermateriaal en bevindingen. Het werk is een degelijk, wetenschappelijk onderzoek naar de sportbeleving van de Vlamingen en de rol die de overheid daarbij speelt. Het boek is opgedeeld in vijf belangrijke hoofdstukken die telkens grondig worden uitgediept en geïllustreerd met cijfermateriaal, duiding en conclusies. Zowel beleid, onderzoek en plaats van sport in de samenleving als trends in de sportbeoefening komen aan bod. Daarnaast bekijkt men sportbeoefening als een sociaal, een organisatorisch en een economisch gegeven. Alle aspecten worden dus onderzocht: sportdeelname (wie?), sportpopulariteit (wat?), context en locatie (waar?) en uiteindelijk ook het kostenplaatje en de plaats daarvan in de gezinsuitgaven. Meest interessant onderdeel is natuurlijk de uitgebreide synthese achteraan waarin de auteurs de belangrijkste conclusies opsommen. Sommige daarvan liggen voor de hand, andere zijn eerder verrassend. Zo weten we allemaal dat meer Vlamingen dan ooit tevoren aan sport doen en dat vooral vrouwen een sterke inhaalbeweging maken. Maar dat sportparticipatie populairder is bij jongeren uit het ASO of dat steeds meer solosporten opduiken in de top tien is dan eerder verrassend. Of dat een Vlaams huisgezin jaarlijks gemiddeld 1.524 euro aan sport besteedt…
Sportbeleid --- Vlaanderen. --- Sociology of sport --- sportbeleid --- Flanders --- #SBIB:316.7C550 --- #SBIB:316.7C557 --- 680 Sport --- sportbusiness --- sport --- evenementenorganisatie --- 617.12 --- Vlaanderen --- Sport --- Sportbeoefening --- Clubsport --- Sociale ongelijkheid --- Kostprijs --- Sportclubs --- Sportbeleid; Vlaanderen --- 316.7:796 --- 796.062 --- Academic collection --- 796 --- SMV:België --- SMV:beleid --- SMV:sociologie --- SMV: --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- Sport en sociale instituties: algemeen --- Sociologie van sport en spel: sport voor allen, recreatiesport --- Sport; politiek, wetgeving en organisatie --- Sports --- Social aspects --- Flanders (Belgium) --- History --- 20th century --- 21st century --- Samenleving --- 20e eeuw --- Organisatie --- Provincie West-Vlaanderen --- Sportclub --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Volledig herziene editie van het standaardwerk over sportbeleid en sportparticipatie in VlaanderenVlaanderen voert al meer dan een halve eeuw een autonoom sport- en beweegbeleid. In die periode heeft het Vlaamse sport- en beweeglandschap heel wat structurele veranderingen doorgemaakt. Die ontwikkeling weerspiegelt zich zowel in de sportdeelname als in de organisatie van de sportsector.Sport. Beleid en participatie in Vlaanderen staat in eerste instantie stil bij vraag en aanbod van sport, meer bepaald sportbeoefening, sportaanbod, sporttewerkstelling en economische betekenis van sport. Daarna volgt een analyse van sportomgeving en sportsector aan de hand van een aantal heldere modellen.Het tweede deel gaat dieper in op de ontwikkeling van het Vlaamse sportbeleid en lichtde verschillende fasen toe, inclusief raakvlakken met onder meer toerisme, volksgezondheid en onderwijs. Ten slotte zoomt dit deel in op hoe het sport- en beweegbeleid tot stand komt, waarbij de beleidscyclus, de beleidsinstrumenten en het wetgevend kader centraal staan.Deze vierde, volledig herziene versie van dit handboek is een compleet en geactualiseerd naslagwerk voor studenten en professionals, beleidsmakers en managers.Met een voorwoord van Ben Weyts, Vlaams minister van Sporthttps://www.lannoo.be/nl/sport-beleid-en-participatie-vlaanderen
316.7:796 --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sportsociologie --- sporthallen --- sport --- sportbeleid --- sportrecht --- sportclubs --- sportbeoefening --- Sociology of sport --- sociale participatie --- overheidsbeleid --- Flanders --- Sportbeleid --- Participatie --- Sport --- Vlaanderen --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Bestuurlijke organisatie --- België --- Vlaanderen (België) --- Management --- Handboeken --- Sportbeleid ; Vlaanderen --- Sportbeleid.
Choose an application
Choose an application
BMS Studie 45 wil een omvattend beeld te schetsen van de evoluties in de fitnesssector in Vlaanderen. Aan de hand van een tweede bevraging binnen het Vlaamse Fitness Panel (VFP 2.0) en complementair sportparticipatieonderzoek en onderzoek naar de omvang van de sportindustrie wordt de populariteit en kenmerken van fitnessparticipatie in kaart gebracht (vraagzijde), net zoals de omvang, tewerkstelling en de omzet van de fitnessindustrie (aanbodszijde). In het kader van deze studie werd samengewerkt met Fitness.be, de koepelorganisatie van fitnessclubs in Vlaanderen.
Choose an application
BMS Studie 46 wil een beeld schetsen van de tevredenheid en intentie tot terugkeren bij deelnemers aan sportevenementen. Hiervoor werden bij bijna zeshonderd F2F-bevragingen afgenomen bij deelnemers aan vier loop- en vier fietsevenementen. In het kader van deze studie werd samengewerkt met Golazo.
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|