Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Developmental psychology --- Socialization --- Child socialization --- Children --- Enculturation --- Social education --- Education --- Sociology --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Psychology --- Life cycle, Human
Choose an application
This 2006 revised and updated edition of the Index for early years and childcare now includes a CD to make it more accessible. The Index is a detailed set of materials to help settings increase the participation of young children in play and learning. The Index involves a self-review of all aspects of a setting, drawing on additional help as needed. It encourages the involvement in inclusive development of all practitioners, volunteers, management committee/governors, children, young people and their parents/carers. Actions to assist inclusion are prioritised and a development plan is drawn up, implemented and reviewed using the Index materials. These changes are sustained in the setting as the process progresses annually. (Bron: www.csie.org.uk)
Choose an application
This is a values-based resource for school self-evaluation and improvement. It draws together interventions in education to do with environmental sustainability, global citizenship, community building, health promotion, values, rights and non-violence. It provides a detailed outline of a new curriculum for schools, which reflects children's experiences and futures and is relevant to young people's lives in any part of the world.
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek.
Choose an application
Inclusive education --- Case studies --- Cross-cultural studies --- Social policy and particular groups --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Teaching --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- inclusief onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- leerlingenbegeleiding
Choose an application
Curriculum planning --- Learning disabled children --- Mainstreaming in education --- Remedial teaching --- Corrective teaching --- Remedial education --- Remedial instruction --- Teaching --- Tutors and tutoring --- Education
Choose an application
Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- onderwijsvernieuwing --- Inclusief onderwijs --- Inclusie --- inclusief onderwijs --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving
Choose an application
Ipass UC Leuven Limburg bracht i.s.m. Hogeschool Utrecht en AP Hogeschool Antwerpen de vertaling tot stand van de derde editie van de Index voor inclusie: werken aan leren en participeren op school (Tony Booth & Mel Ainscow, 2015). Deze volledig herziene en uitgebreide editie voegt niet alleen indicatoren en vragen toe die richting geven aan het proces van inclusie op je school, zoals dat bij de invoering van het M-decreet kan vorm krijgen. Het biedt ook boeiende voorstellen voor een vakoverschrijdend curriculum dat duurzaam onderwijs en diversiteit met elkaar verbindt. Met meer dan 80 indicatoren en een duizendtal vragen biedt de Index een onuitputtelijke bron van ideeën voor schoolteams. Zo bouw je jaar na jaar aan een duurzaam schoolplan en aan vernieuwende klaspraktijk voor meer inclusie. Ook het proces van de Index vind je terug in dit boek.
Choose an application
Choose an application
School management --- Orthopedagogics --- schoolbeleid --- schoolorganisatie --- inclusief onderwijs --- inclusief beleid --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsparticipatie
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|