Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het doel van dit afstudeeronderzoek is het ontwikkelen van een correcte methodiek om een kind te leren zwemmen. Dit kan een groot hulpmiddel zijn voor beginnende lesgevers vermits het leren zwemmen van een kind een complex gegeven is.Het eerste deel bestaat uit de beschrijving van de technieken schoolslag en crawl, evenals de bijhorende leerlijnen die wij opstelden. We benoemen de verschillende stappen die een kind moet doorlopen om te leren zwemmen. Niet alleen omschrijven we deze stappen, maar we stellen ze ook visueel voor aan de hand van een instructiefilm. Deze stappen zijn dan verwerkt in zwemfiches, speciaal ontworpen om de kinderen te motiveren en te evalueren. In een tweede deel behandelen we onze enquête. Deze gaat over de visie van verschillende trainers en lesgevers over de door ons aangereikte methodiek voor het aanleren van schoolslag en crawl. Hun meningen komen tot uiting in de algemene besluiten over de opbouw van de leerstappen schoolslag en crawl.Op basis van deze besluiten pasten we onze methode aan. Zo bekomen we een definitieve versie van de leerstappen om een kind te leren zwemmen.
Choose an application
Het doel van dit afstudeeronderzoek is het ontwikkelen van een correcte methodiek om een kind te leren zwemmen. Dit kan een groot hulpmiddel zijn voor beginnende lesgevers, vermits het leren zwemmen van een kind een complex gegeven is. Het eerste deel bestaat uit de beschrijving van de technieken schoolslag en crawl, evenals de bijhorende leerlijnen die we opstelden. In het tweede deel behandelen we de enquête over de visie van verschillende trainers en lesgevers over de door ons aangereikte methodiek voor het aanleren van crawl en schoolslag. Op basis van deze feedback werd de methode aangepast. (Bron: auteurs)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|